Recenzie (275)
Berlín (2023) (seriál)
Slabučký scenár bez jediného zvratu. Lúpež je len niekde v pozadí, neustále sledujeme zamilované scény a "múdre" preslovy postáv. Budiž, kto chce sledovať romantickú telenovelu s drobnou zápletkou, možno bude spokojný, ale seriál, ktorý má byť napínavým trilerom a prequelom ku Case by mal vyzerať úplne inak.
14 vrcholů: Nic není nemožné (2021)
Nimsov výkon je samozrejme neuveriteľný, no toto filmové spracovanie je mimoriadne odfláknuté. 14 vrcholov natlačených do 100 minút pôsobí ako výsmech. Z niektorých výstupov nevidíme prakticky nič, len strih ako tím vyšiel na vrchol. Natočiť to ako 14-dielny sugestívny dokument, mohlo to byť skvelé. Veľká škoda nevyužitého potenciálu.
Rodina Addamsovcov 2 (1993)
Dejovo asi slabšie ako jednotka, no o to morbídnejšie a podľa mňa aj vtipnejšie.
Svědek obžaloby (1957)
Brilantná kriminálka zo súdnej siene, ktorá ani chvíľu nenudí. No kým 90 minút je to "len" herecký koncert a skvelé repliky, čím sa divák môže kochať, v poslednej polhodine príde málo vídaný kolotoč zvratov, ktoré mohol len ťažko niekto predvídať. Geniálny film.
Všichni do jednoho (2007)
Objektívne asi 3*, ale pridám jednu za nápad a na české pomery aj výraznú originalitu prevedenia. Film má výbornú atmosféru, herecky je zvládnutý solídne a jediné, čo by som mu vytkol, je trochu slabšie vypointovanie, keď sa vlastne nedočkáme žiadneho zvratu, ktorý sa tu tak trochu pýta.
Saw X (2023)
Nie, veľkolepé vzkriesenie série sa nekoná. Niekoľko scén je síce dosť brutálnych a celé sa to snaží vrátiť ku koreňom, ale po stránke scenára to, bohužiaľ, výrazne zaostáva, a to podotýkam, za väčšinou predchádzajúcich dielov. Rozpitvávať jednotlivé logické lapsusy by bolo zbytočné, každopádne je to hodne umelo vytvorený medzičlánok medzi Saw a Saw II.
Bastardi: Reparát (2023)
Patrím medzi menšinu, ktorej sa pôvodná Magnuskova trilógia páčila, hoci aj tam bola s každým ďalším dielom cítiť klesajúca úroveň. Toto je však veľká bieda. Príbeh nulový, doslova vycucaný z prsta, dialógy (tie, pri ktorých vôbec bolo postavám rozumieť) fádne a ten otvorený koniec...
3 Dev Adam (1973)
Naozaj toto niekto natočil?
Všetko, všade, naraz (2022)
Čo tým chceli tvorcovia povedať mi zostáva miernou záhadou a v žiadnom prípade nezdieľam nadšenie mnohých ľudí. Bizarné? Áno. Vtipné? Ani veľmi nie. Chytré? Podľa mňa vôbec. Zdĺhavé? Rozhodne a v druhej polovici už som sa premáhal, aby som udržal pozornosť, keďže sa to stále motá v kruhu a "dej" sa nijak zásadne nevyvíja.
Před vraždou (2022) (seriál)
Absurdne vykonštruovaný príbeh, iritujúce a iracionálne správanie postáv. Ak to mala byť paródia, tak beriem, ale ak to bolo myslené vážne, tak je to poriadny prúser, ktorý si nezaslúži ani tie 2*