Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Krátkometrážny
  • Dráma
  • Animovaný
  • Komédia
  • Akčný

Obľúbené filmy (9)

Toto nie je pohreb, toto je zmŕtvychvstanie

Toto nie je pohreb, toto je zmŕtvychvstanie (2019)

Páči sa mi juxtapozícia prostého, bežného príbehu, ktorý aj vďaka poňatiu rozprávania cez rozprávača pôsobí takmer až ako ľudový mýt, a prvkov ktoré v takýchto príbehoch nezvykneme vidieť - nezvyklé použitie hudby, unikátne rámovanie záberov, použitie farieb, ale aj samotná exotickosť prostredia do ktorého je príbeh zasadený. Táto kombinácia niečoho veľmi prirodzeného a divákovi dobre známeho, s experimentálnejšou formou, ktorá pôsobí v porovnaní s rozprávaním až artificiálne, mi príde veľmi svieža a dobre zvolená. Takisto hlavná hrdinka rozhodne nie je typickou postavou príbehu o "vzdorovaní systému" - v úvodzovkách preto, lebo mi vlastne príde že je to tak trochu McGuffin. Film je audiovizuálne skutočne nápaditý a do detailu premyslený, s radosťou som hltal každý jeden záber. Forma však neuberá príbehu na sile, naopak skvele ho podtrhuje, a pre milovníka kinematografie bude radosť sledovať tento tradičný príbeh spracovaný so súčasnou senzibilitou pre audiovizuálny aspekt filmu. Vedel by som pridať i drobné slovo kritiky, ale necítim potrebu, nakoľko som zase raz videl film, ktorý spolu s Mother, I Am Suffocating. This Is My Last Film About You, ustanovil v mojich očiach režiséra ako talent ktorého ďalší film budem s napätím očakávať.

Kaili blues

Kaili blues (2015)

Jeden z najlepších debutov čo som videl. Neskutočné. Povedal som wow.

Field Niggas

Field Niggas (2015)

Veľmi silný dokument s fantastickými obrazmi. Neľahká situácia človeka, ktorého druhým domovom je ulica. Dobré na vytriezvenie z našich úbohých každodenných problémov plných malichernosti.Jeden z najlepších dokumentov nového milénia.

A Yangtze Landscape

A Yangtze Landscape (2017)

Vyprahnutá temnota industriálnej krajiny, krása a majestátnosť rieky a prírody okolo, magická atmosféra nočných i denných miest - to všetko proti prúdu rieky lemovanej smrťou a utrpením. A do toho človek. Jeho začlenenie do filmu považujem za najproblematickejší element, ktorý narúša jeho dokumentárnu podstatu - ľudia boli vraj minimálne v určitej miere režírovaní. Nevadí, pretože ten film robí tak strašne veľa dobre, a je tak špecificky zacielený na moje chute, že mu s radosťou odpustím. Naviac, keby o tomto drobnom prehrešku neviem, dojem z filmu by bol neuveriteľne silný. Majstrovský landscape film. 4.5*.

Lidská vlna

Lidská vlna (2016)

Jeden z najlepších filmov poslednej doby ktorý sa hýbe na hranici dokumentu a fikcie. Debut, ktorý dáva veľký prísľub do budúcnosti. Ak sa režisér uvedie takýmto snímkom, vždy zbystrím pozornosť a zapamätám si jeho meno.

Bouře

Bouře (2016)

Trpký dokument, na jednej strane popisujúci alarmujúcu situáciu v zložkách moci v Mexiku, na druhej dojímavé a nepríjemné osobné príbehy dvoch žien. Ide o zaujímavý a úspešný experiment, ktorý si napriek jeho netradičnej forme zachováva silnú výpoveď, a vizuálne exceluje, režisérka s kameramanom z minima vytrieskali maximum. Postavy až na jednu výnimku na kamere vôbec nehovoria, rozprávanie je podané cez voiceover, pričom sa tu skáče medzi príbehmi jednotlivých žien. Obrazový podkres príbehu s Miriam je road movie cez Mexiko z väzenia späť domov za svojim synom, zatiaľ čo príbeh Adele sa odohráva v priestore cirkusu. Miriamin príbeh sa takmer celý odohráva v autobuse, vidíme množstvo ľudí, pričom každý z nich mohol byť rovnakou obeťou ako postava, ktorá príbeh rozpráva. Ide o depersonalizované rozprávanie, kedy Miriam mimo jedného silného záberu nikdy nevidíme. V druhom príbehu z cirkusu je obrazová zložka bližšie voiceoveru, často ho ilustruje.Ide o znepokojivé a zároveň hlboko ľudské dielo, a miestne komentáre len svedčia o tom, že pokiaľ bežného človeka nezoberiete za ruku a nedovediete ho k sendviču, a potom mu ho ešte následne nenapcháte do huby, umrie hladom. 4.5*.

Divosi

Divosi (2017)

Mohlo to byť kratšie cca o 10 minút, a ide o ten typ filmu pri ktorom je mi úplne jasné prečo sa ľuďom nepáči. Na druhej strane je to výsostne originálne, audiovizuálne fantastické, mizanscéna je premyslená a celé je to koherentné a drží to pokope. Takisto to prirodzene zapadá do Mandicovej filmografie, je to poplatné jeho štýlu, ktorý rozvíja už nejaký čas. Chápem keď to niekto odsúdi kvôli tomu , že ide o style over substance, ale pre mňa je ten style jedným z najsviežejších, ktoré sa momentálne v kinematografii vyskytujú. Naviac spôsob akým sa tu, podobne ako v zvyšku režisérovej tvorby, využívajú fantasy elementy je úplne podľa mojho gusta - ide o zvláštnu surrealizmom nasiaknutú hommage fantastike nemého filmu, v podobnom duchu ako to robí Guy Maddin, no stále svojsky. Takisto sa tu pristupuje k téme sexuality a jej objavovania úplne inak ako v drvivej väčšine vecí čo som videl - opojný pocit z naplnenia svojich túžob je tu primárny, či už v sexualite alebo aj v tom ako sa chlapci radujú z "odchodu" kapitána. Nejaké racionálne aspekty, respektíve hlbší rozbor toho čo s takýmito túžbami prichádza, sa v tomto filme vôbec nevyskytujú. A to je dobre.