Recenzie (1 414)
Damien: Omen 2 (1978)
Určitě lepší než Donnerova jednička. Zatímco v předchozím díle jste cítili mrazení v zádech, zde se stoprocentně budete bát. Přibyl počet úmrtí a hlavně je zde havran, ze kterého jsem se, když jsem Damiena viděl poprvé, pos*al strachy. Nesmí chybět opět geniální chorály Jerryho Goldsmithe. A na Damiena v podání Jonathana Scott-Taylora (bezchybný casting) jen tak nezapomenete. Ten jeho úsměv na konci..._____________EDIT 5/2024: Druhý díl slavného snímku Přichází satan (1976) jsem neviděl mnoho let, ale stále si zachoval svoje kouzlo, dá-li se to tak v rámci možností říci. V mých očích je Damien mnohem lepší než jednička a zásluhu na tom má opět nejen oscarový Jerry Goldsmith, ale tentokrát také Jonathan Scott-Taylor, z jehož očí jde doslova ďábelský strach, o přisluhujícím havranovi ani nemluvě. Je to geniální a opět jeden z mála příkladů, kdy je druhý díl lepší než ten první.____________Vytáhni v hospodě: Damiena v českém znění nadaboval legendární Jan Kalous a režie dabingu se ujal Jiří Strach, který se po mnoha letech přiklonil k ultrakonzervativnímu pojetí křesťanství, které vidí satana i pod postelí.
Prichádza Satan! (1976)
Jeden z nejlepších hororů sedmdesátých let. Mrazivá a nezaměnitelná atmosféra, geniální hudební doprovod Jerryho Goldsmithe a skvělá režie Richarda Donnera vás přesvědčí o tom, že všechny ty remaky a rádobyhorory posledních let patří do koše.
Winnetou a Old Shatterhand v Údolí smrti (1968)
Vynikající zakončení série filmových mayovek. Vrací se Harald Reinl, vrací se téměř celá sestava z původní "zlaté čtyřky". Dobrodružství ve své nejryzejší podobě. Navíc na DVD s digitálně restaurovaným obrazem. Konečně jsem si mohl všechny letecké záběry vychutnat jaksepatří. Hudba (starého známého) Martina Böttchera jasně říká, že tohleto je už naposledy. Při sledování tohoto snímku jsem se neubránil dojetí. Jen je velká škoda, že poslední mayovka se k nám dostala až po sametové revoluci, a tudíž český dabing (hlavně u hlavní dvojice) je dost problémový.
Winnetou - Posledný výstrel (1965)
Tohle se zkrátka nikdy neomrzí. Co jsem se u toho nabrečel...
Hviezdne vojny VI - Návrat Jediho (1983)
Perfektní zakončení jedné geniální ságy. Lepší stovky medvídků než jeden ušišlaný k*etén.
Star Wars: Epizóda V - Impérium vracia úder (1980)
Jednoznačně nejlepší epizoda.
Hviezdne vojny IV - Nová nádej (1977)
Vědeckofantastická pohádka pro všechny, kteří jako malé děti snili o tom, že jednoho dne se stanou kosmonauty. Výteční herci, hláškující a pípající androidi a krásná nostalgie. Absolutní klasika, která nikdy nezestárne.
Pán prsteňov: Spoločenstvo Prsteňa (2001)
Co k tomu napsat nového, když vše je řečeno jinde. Snad jen, že když to dlouho nevidíte, moc se vám po tom stýská.
Rojkovia (2003)
Svérázná a osobitá Bertolucciho pocta filmu. Nemusím dodávat, že jsem si tento snímek patřičně užil.
Letec (2004)
Dodnes nedoceněné mistrovské dílo velkého Martyho, který nás zavádí do světa klasického Hollywoodu, nejkrásnějších hereček a největších letadel. Do světa, kterým okázale opovrhujeme, ale zároveň bychom v něm alespoň na chvíli chtěli být. Do světa, ve kterém nic není nemožné, pokud máte pevnou, nezlomnou vůli a spousty milionů dolarů na rozhazování. Do světa, kde se plní vaše sny. Do světa, který vás smete, pokud nejste dosti silní.