Recenzie (79)
Elitní jednotka 2: Vnitřní nepřítel (2010)
Tropa 2 si bere na paškál situaci posledních let a snaží se mapovat pandemii, která v Riu zasáhla především, západní část města, kdy jednotlivé komunity ovládly milice, složené především z řad současných či bývalých policistů. Milice byly dlouhou dobu mylně vnímány jako ta lepší alternativa k vládě tráfica a dlouhou dobu z části tolerovány, z části přímo podporovány policií a svými vazbami do městské i státní politiky. Právě tohle je svět a proces, do kterého v druhém díle vstupuje plukovník Nascimento. Kromě skvělé řemeslné práce potěší i kulturní odkazy na skutečné události, které film inspirovali. Tropa 2 je samo sebou fikce, ale na první shlédnutí jasně odkazuje na skutečné reálie města, a to často nijak složitě: Rio das Rochas je odkaz na Rio das Pedras, favela Tanque je vlastně Batan (s trochou Tima Lopése), události v Bangu, Fraga jako Freixa.atd.
R (2010)
Příjemné překvapení! R se vyhýbá pastím žánru a obvyklým vězeňským klišé a syrovostí jde až na kost. Místy se při sledování nabízí paralela se stejně skvělým Prorokem, ta ale s ubíhající metráží vyprchá. Skvělé obsazení a uvěřitelnost. Na režijní debut je to vážně paráda.
L'Avocat de la terreur (2007)
Když už ne zpracováním, nebo krajně rozporuplnou osobou Vergése, tak rozhodně tématem a unikátní výpovědí o zajímavé a málo známé stránce evropských a světových dějin.
Cela 211 (2009)
Slabší 4 čekal jsem nepoměrně víc...
Serge Gainsbourg (2010)
Tohle ne... Joann Sfar měl zůstat spíš u těch komiksů. Eric Elmosnino byl paradoxně jak Gainsbourg nejsilnějším článkem filmu. Respektive narozdíl od té obludné loutky, byl snesitelný. Ta "zábavná" a "snová" intermezza jsou asi největším kámenem úrazu - důkaz, že i po tisícé se podobné obzvláštnění dá natočit nezábavně, nudně a v podstatě toporně dětsky. Serge se musel obracet v hrobě. Film slabší průměr, žádný hlubší pocit nezanechá.
Jack Holborn (1981) (seriál)
Esence mého dětství ! Chlapečkovi doteď jeho dobrodružství závidím :)
Fish Tank (2009)
Návrat k tomu nejlepšímu ze sociálního realismu v britské kinematografii. Velkou zásluhu na tom má obsazení Katie Jarvis - bavilo mě tam, ale všechno :)
Peep Show (2003) (seriál)
Jedna z nejlepších britských věcí za poslední léta :)
Policajný odznak (2002) (seriál)
Po první sérii 5* - chytře natočené, zábavné - i přes občasné tlačení na pilu v podstatě uvěřitelné a originální.
Neviňátka (1961)
prijemna atmosfera a stylizace - misty vyslovene hutne - a celkove vice nez stravitelne, i pres zub casu :)