Recenzie (79)
Jáma Pekel (2020) (relácia)
Egomaniacké blouznění jednoho z největších tuzemských čichačů vlastních prdů, které každý díl neúprosně skončí jako meme "angry man shouts at cloud."
Svatba Jiřího Káry (2000) (amatérsky film)
Cinema verité v nejčistčí podobě. Kultovní svědectví doby!
Len Boh odpúšťa (2013)
Je to jako kdyby Refn, Wong Kar-wai, Noé a Lynch skončili na bad tripu. Ten film se nehodnotí lehce, nicméně mně ve finále překvapivě fungoval. A skvělá hudba!
Spartakiáda (1955)
Člověk má pocit, že sleduje Leni! :)
Vysoká modrá zeď (1973)
Kdyby ten film byl kratší, tak by zábava převážila nad žlučí. Odpudivý politruk a generál s nakřáplým hlasem mají své kouzlo, ale přeci jen se stávají, při téhle metráži, nesnesitelnými.
Hello, Dolly! (1969)
Choreo fajn a pocit z filmu takový, že člověk vesměs nelituje, jen si našinec musí odklonit scény s Barbrou a Michaelem Crawfordem, u kterých se soudnému člověku otevírá kudla v kapse.
Zem bez zákona (2012)
V mnoha ohledech schematické (počínaje postavou Rakese) a plné much, ale musím říct, že atmosféra mě vtáhla natolik, že mě to jako celek fungovalo => 4,5 = 5*
Smrt samuraje (2011)
Zbytečný (a vesměs průměrný) remake dokonalé Kobajašiho předlohy... co k tomu vic říct? Prostě špatné to není, ale to by nesměl existovat originál, který tenhle film překoná prakticky v každém možném ohledu.
Černý prapor (1958)
Film to není vůbec špatný. Má dokonce jednu scénu, kterou bych označil za výjmečnou a ze které člověka upřímně mrazí. Tupých poplatných míst to samozřejmě taky pár má, ale člověk by jich u podobného filmu a tématu čekal nepoměrně víc, zvlášt když to točil Vladimír Čech známý svými propagitkami. J inak atmosféru a vizuály zvládnuté skvěle - člověk by to na dunajský žitný ostrov rozhodně netipoval, barandovská pevnost taky velmi slušná. Jediný zásadní problém, který mi film notně kazil byla jazyková bariéra - přeci jen fakt, že se dialogy v půlce filmu odehrávají střídavě v němčině a francouzštině bez titulků, prokládané několika polskými výkřiky, mi zrovna sledování neulehčoval. K tomu aby to byl dobrý film, tomu chybí ještě poměrně hodně a je to trochu škoda.
Hodinář od sv. Pavla (1974)
Nesmírně civilní a příjemný film - skvělý Noiret a Rochefort, strohá ale o to víc fungující a uvěřitelnější forma.