Recenzie (62)
Kancl - Bankéř (2010) (epizóda)
Fajn epizoda s krásným recap Jima a Pam. Lidé nyní kritizující zapomínají, že první sezóny a tato epizoda vyšla v době cable TV, kdy nešlo Office bingnout na Netflixu během týdne a první série byla v ten moment již 5 let zpět.
Boj o moc (2018) (seriál)
"I really love you, but I can't fucking stomach you." Succession se těžko popisuje, o čem vlastně je. Do určité míry thriller o snaze získat moc, částečně tragikomedie a z velké části psychologická studie generačního cyklu traumat a zbohatlických dětí, kterým někdo v dětství nedal dostatečně lásky. Seriál, ve kterém nejsou čistě dobré a čistě zlé postavy, a za každým gestem musí člověk hledat ziskuchtivost a kde si ani sourozenci nemohou jakkoliv věřit. Primárně je to i jedna z mála show, které jsou progresivně lepší a lepší a ví, kdy mají skončit.
Yellowstone - The Dream Is Not Me (2022) (epizóda)
Soráč, ale v těch dílech už se vlastně nic neděje kromě kovbojského patosu a country music. Reálný dějový posun je tak 15 min z té hodinové dotace. Jasně ta rancher idylka tam vždycky byla už od první série, ale byla to výplň ne hlavní náplň.
Mandalorián - Kapitola 19: Konvertita (2023) (epizóda)
Část epizody na Coruscantu dokresluje pozadí Nové Republiky, které minimálně audiovizuálně doposud chyběla. Pomalejší tempo mi v rámci jinak obvyklého "fetch quest" of the week vůbec nevadilo a skoro hodinový film je příjemná změna oproti na mne příliš krátkým cca 30 min epizodám. Obecně mi přijde, že Mandalorian v rámci season 3 začíná vyprávět větší a rozsáhlejší příběh, což je jen a jen dobře. Vlastně mi ten díl v dost věcech připomínal Andora, což je vzhledem k jeho kvalitě rozhodně kompliment. Mandalorian se asi o sledovanost bát nemusí a Favreau to pořád prokládá dostatkem akce v každém dílu. Třeba seriál i vyroste z klasické SW popcornovky do něčeho dějově zajímavějšího. PS: New Republic teda taky vypadá lehce dystopicky.
Mandalorián - Chapter 17: The Apostate (2023) (epizóda)
(Fetch) quest of the week. Tohle je prostě zfilmované MMO.
The Last of Us - Long Long Time (2023) (epizóda)
Hru jsem nehrál vyjma prvních 15 min, ale to prokreslování světa (ať už linka v Jakartě nebo toto) je skvělé. Kdyby hlavní pár byl straight, tak ten díl má v průměru o deset procent víc od místních recenzentů.
Andor - Jedna cesta von (2022) (epizóda)
One. Way. Out. Jestli tohle nedostane pokračování, tak je čas na nějakou online kampaň za to, zachránit tenhle SW skvost.
Star Wars: Príbehy rytierov Jedi - Sithský Lord (2022) (epizóda)
Lahůdka. O Yaddle jsme prakticky nic nevěděli a během 18 min je to moje oblíbená postava. Rozpolcený Dooku skvěle vyobrazený, výborný soundtrack.
Star Wars: Príbehy rytierov Jedi (2022) (seriál)
Povedené jednohubky, které vyplňují některá prázdná místa v SW filmové sáze. Obzvlášť větší prokreslení hraběte potěší. Epizody s Ahsokou nejsou až tolik přínosné, ale rozhodně nejsou špatné. Choices a Practice makes perfect za mne trochu slabší, takže za kvalitní 4 hvězdy.
Star Wars: Príbehy rytierov Jedi - Koda (2022) (epizóda)
Knihu Ahsoka jsem nečetl, takže za mne 5 hvězd. Úžasná atmosféra a skvělý duel, ideální příběh na 15 min.