Posledné recenzie (24)
Tonko, Slávka a kúzelné svetlo (2023)
Nápadité, moudré, napínavé, dojemné, řemeslně poctivé po všech stránkách, temné i radostné! Děkuji tvůrcům za opravdu nevšední zážitek!
Princ mamáčik (2022)
Velmi příjemné překvapení. Naposledy snad u Nabarveného ptáčete jsem z nějakého filmu cítil tak silnou potřebu tvůrce jej natočit právě tak, jak natočený je, bez uhýbání obecným požadavkům a normám. Zajímavý filmařský jazyk s několika výtečnými hereckými výkony (Budař, Khek Kubařová, Vetchý, Javorský). Snad jen na čarodějnicích spočinuli tvůrci trochu více než by bylo zdrávo. Ale zábavné dámy byly, to je bez debat. A snažit se exaktně vysvětlit, proč se děje to či ono a zda je to logické a nevím jaké, je stejně nesmyslná snaha, jako se pokoušet o detailní rozebrání pointy dobrého vtipu. Buď se to divákovi spojí v něco silného - jako se to stalo mně - nebo jej to nechá chladným "na cizím pohřbu".
Bod obnovy (2023)
Obdivuji všechny tvůrce, kteří mají přesnou představu o výsledku svého díla a dokáží tuto představu předat i všem ostatním v týmu. A přesně tento pocit mě opanoval od prvních minut tohoto filmu. Pevně držené opratě filmového řemesla, důsledná práce s hereckým výrazem, vizuálem, stylem, tempem vyprávění,... Velmi aktuální témata, nevnucování názoru, nerozbíjení příběhu dalšími odbočkami, se kterými se divák často v tomto žánru setkává, aniž by měl šanci je emočně či aspoň pragmaticky uchopit a cítit tak alespoň nějakou spojitost s naší realitou. V Bodu obnovy nebyla jediná situace a snad ani jediná věta, u které bych přesně nevěděl, čeho se týká. A také díky za Kaplického Chobotnici. :-)