Recenzie (6 410)
Touha (1958)
Filmová báseň.
Experiment (2010)
Už úvodné sekvencie zo sveta zvierat a ľudí naznačujú o čo pôjde a že sa jedná o myšlienku nanajvýš aktuálnu a dôležitú, o tom niet pochýb. Potom hodinu a pol sledujeme ako sa známa pravda potvrdzuje, kým nepríde k logickému koncu. Neskúsený režisér skĺzava po povrchu a vôbec sa nesnaží o niečo viac. Našťastie Forest Whitaker vzal opraty do rúk a je jediným, ktorý z tohto projektu vyčnieva.
Kuky se vrací (2010)
Lesný svet fantázie s bizarnými postavičkami funguje dokonale, ale... to nestačí.
Nezastaviteľný vlak (2010)
Tento film je ako vlak, po pár sekundách sa rozbehne a potom letí, čo mu para stačí.:) Tony Scott je zručný remeselník a dokazuje to i teraz. Škoda, že neponúkne nič nové z filmárčiny a len si tak pláva v zabehnutých koľajách, našťastie všetko vynahrádza napätím. Naposledy som sa takto pobavil, keď sa expres plný cestujúcich blížil k prejazdu Kassandra. Ale to je už dávno,
Legenda o lietajúcom Cypriánovi (2010)
Príbeh treba chápať ako očistu ľudskej duše a hľadanie rovnováhy. Komorná dráma odohrávajúca sa za múrmi kláštora s retrospektívami do minulosti je podporovaná nádhernou kamerou Štefana Bučka, majestátnou silnou hudbou Vladimíra Martinku a vydarenou réžiou Čengel - Solčanskej. Je na škodu veci, že zásadné zvraty v príbehu ( nájdený kameň, resp. kniha ) sú postavené na náhode, ktorá je bijúca do očí a znevažuje celý film. Tým sa dostávam k najväčšiemu problému a tým je scenár a stavba príbehu. Ak sa jedná o duchovný ráz, tam je všetko v poriadku, ale na posúvanie deja sa použilo príliš mnoho barličiek.
Priehrada (1950)
Budovateľský pátos príznačný pre danú dobu neobišiel ani film, práve naopak. V tomto prípade sa v duchu lepších zajtrajškov stavala priehrada, všetci budovatelia sú vykreslení ako pracovití ochotníci s humorom a kulaci ako cynické karikatúry. Po filmovej stránky je snímok dobre natočený, ale inak je to boľševický "kolektívny" blábol.
The Sadist (1963)
Ak zostanete stáť s autom kdesi na vrakovisku v prdelkove na konci sveta a natrafíte tam na dvojicu vyšinutých psychopatov, nudiť sa nebudete. Jednoduchý príbeh s pár hercami a malým rozpočtom neznie príliš vábne, ale rozohraná hra vtiahne každého do deja a to je dôkaz, že i malý neznámy film sa môže stať veľkým.
Vzbura na lodi Caine (1954)
Od počiatku je jasné, že Bounty alebo Caine sú si veľmi podobné lode. Rozdielne je len prostredie, v ktorom sa jednotlivé príbehy odohrávajú. Premisa príbehu je teda jasná, treba sa sústrediť na herecké výkony - a tie sú výborné. Okrem Bogarta by som vyzdvihol aj Freda MacMurraya.
Životy tých druhých (2006)
Z času na čas sa objaví snímok, ktorý dokáže rozleptať dušu. Už od prvých minút je divákovi jasné, že tento patrí k nim, nielen témou ale aj spracovaním. Metaforicky povedané, žiť život druhých sa dá jedine v totalitnom systéme, ktorý je ukázaný v plnej nahote. Praktiky štátnej bezpečnosti Stasi v NDR, arogantnosť a vyvolávanie strachu ako pracovný nástroj a pocit moci, ale aj strachu možnosti prísť o ňu, sú prostredím, v ktorom sa odohráva zvláštny príbeh sledovaného umelca a jeho "lovca". Výnimočný film.
Pochovaný zaživa (2010)
One-Man-Show Ryana Reynoldsa a je to riadna šupa ! Klaustrofobický thriller, v ktorom je jedinou učinkujúcou postavou ležiaci chlap v rakve s mobilom a zapalovačom je neuveriteľne napínavý nielen pre samotný fakt byť zaživa pochovaný, ale debilným prístupom všetkých na druhej strane telefónnej linky. Samotný nápad možno nie je najoriginálnejší, ale v kombinácii s mobilom a Irakom ako miestom deja, je nanajvýš zaujímavý. Veľmi dobrá bola aj hudba pri úvodných titulkoch.