Posledné recenzie (664)
Pavoučí labyrint (1988)
Tak tento film je naozaj hidden gem. Ako by ste zmiešali Argentovu Suspiriu a Inferno, pridali štipku gialla v podobe čiernych rukavíc, obalili to príbehom od Lovecrafta a zasadili to do čarokrásnej a mysterióznej Budapešti. K tomu krásna symfonická hudba, Argentovské farby a samozrejme fenomenálne Stivalletiho efekty. Pre fanúšikov talianskeho hororu alebo spomínaných ingrediencií povinnosť.
Le orme (1975)
Úchvatne dielo, ktoré si ma privlastnilo hneď v prvej tretine. Podmanivou hudbou, krásnym prímorským prostredím, strhujúcim hereckým výkonom Florindy Bolkan a vedľajšou úlohou Nicoletti Elmi, mihne sa tu aj moja obľúbená giallo veteránka Evelyn Stewart. Z gialla to ma hlavne mysterióznu atmosféru, v srdci filmu je záhada, krásne prepletená štýlovým vizuálom(tá kamera! kompozícia scén!), sureálnom, dreamlike rozprávaním a nakoniec krásne rozlúsknutá a prepojená, hoci sa film divákovi nepodlizuje a nedáva mu to na striebornom podnose. Práve aj tá nelinearita, odhaľovanie záhady "vypadnutých dní" a vlastne aj celého života, film, poskladaný ako logické puzzle, berie dych. Nádhera.
El monte de las brujas (1972)
Celé je to o atmosfére, ktorá sa mimoriadne vydarila. Atmosfére hlbokých lesov vysoko v horách, starých kamenných domoch, zjaveniach na fotografiách, chorálového nápevu, zmienkach o čarodejníckom spolku... Záver ešte obsahuje jeden vcelku prekvapivý zvrat, ale v rámci deja nie až tak šokujúci. A naozajstný záver je vynikajúci. Tak ako celý film. Slow burn, hypnotický, pomalý, mysteriózny. Skvelá hudba, krásne herečky, podmanivý a vťahujúci dej.