Recenzie (275)
Poldové a nemluvně - Malorážka (2020) (epizóda)
Herecky přirozeně velmi slušné (Skopal, Štrébl, Hanuš, Špalek a doufám, že dostanou i víc prostoru Medvecká, Pidrmanová), ale obsahově zatím nic extra (zápletka i řešení).
Mária Terézia - A Woman at War (2019) (séria)
Určitě dobře, že se Češi a Rakušané sešli na projektu ze svých společných dějin a že to bylo zrovna o Marii Terezii (i o Štěpánovi). I když řada jejich zásluh o úroveň života ve střední Evropě není ani ve čtyřech dílech zmíněno, i tak je to dobře - škoda jen, že to občas žánrově sklouzávalo opravdu k telenovelám. A představitelka Marie byla opět dobrá, ale ta dívčina z Burgtheatru v prvních dvou dílech měla aspoň pro mne filmové kouzlo o hvězdičku navíc (při svých pohledech apod.) A je vlastně zajímavé, že v tomto cyklu si docela sedli německy mluvící a čeští herci. V některých dávnějších společných projektech a koprodukcích to působilo ve výsledku i hůř.
Otcova volga (2018)
Nápad vtipný, ale nějak to zůstalo na půl cesty. Chvílemi to docela drhlo, chvílemi naopak to mělo pěkné okamžiky a dialogy. Herecky obstojné, zejména se líbila Vilhelmová(Dyková) a některé herecké spíše miniatury Maciuchové, Myšičky a určitě Polívka. A má to velmi svěží hudbu.
Tri oriešky pre Popolušku (1973)
Opravdu podařená věc (a poněkud navzdory tomu, jaké smutné okolnosti doprovázely její vznik - viz .paměti J. Menzela.)
Čarovný kamienok (2019) (TV film)
Slovenské pohádky jsou většinou o vánocím vždy připomenutím, že jen kousek od našich hranic se tenhle žánr dělá jinak a že tedy koneckonců že mezi Čechy a Slováky leckteré rozdíly byly a jsou. I tahle pohádka toho byla připomenutím, byť ty slovenské z předchozích byly o něco kvalitnější.
Jiří Bělohlávek: „Když já tak rád diriguju…“ (2019)
Dokument příjemný a záslužný, jen mi trochu mrzelo, že se tam snad vůbec nevzpomnělo Bělohlávkovo dlouhé šéfdirigování FOK, což jistě nebylo snadné nastoupit jako mladý po éře Václava Smetáčka, a ještě víc, že oproti nedávnému dokumentu o Liboru Peškovi se nemluvilo o jeho anglických zážitcích, vždyť tam dirigoval roky a tak slavný orchestr a zřejmě velmi úspěšně. Chápu, že to byl pořad dělán ve spolupráci s Českou filharmonií, ale přece jen...
Jak si nepodělat život - Můj bezvadnej život (2019) (epizóda)
Herecky zajímavé, a nejen T.Brodská, ale i třeba její dvě dcery, obsahově mne to ovšem trochu míjelo a trochu mi to přišlo i zmatkovité.
Jiří Trnka: Nalezený přítel (2019)
Nevím, jestli těch úvah na téma Trnka a tehdejší komunistická moc nebylo ve filmu až příliš, přece jen bez konkrétního osobního svědectví, jak soudruhy a jejich moc vnímal, jsou to trochu jen domýšlené úvahy druhými, ale i tak je dobře, že vzniknul tento další film o Trnkovi: Jeho tvorba i jeho vlastní hlas i postava má vždy nové kouzlo. A také se určitě podařil ten začátek přes vzpomínky bývalého francouzského dítěte na jeden konkrétní film i třeba na ten titulek česk. filmů "konec".
Jak si nepodělat život - Nonstop lahůdky (2019) (epizóda)
Tak tohle se mi opravdu líbilo, nejednoznačné, vtipné i psychologické, a přitom to mělo i děj. Dobře a zajímavě obsazeni i herci ve vedlejších rolích a hlavní dvojice byla podle mne výborná. Křenková znamenitě zahrála nejednoznačnou holku, a ten její diskotékový tanec v baru ... po zážitku z něj je podle mne zcela zbytečné sledovat několik měsíců nějaké Stardance...
Temný Kraj - Bestie - 2. část (2019) (epizóda)
Bohužel závěrem druhé série to už opravdu klesalo k telenovelám a k ú rovni nekonečných seriálů, přestalo fungovat i venkovské prostředí, který dělalo seriál předtím zajímavým a i některé herecké výkony, zejména L. Vaculíka. dovolím si odbočku, když v osmdesátých letech začal zářit v Soukupových filmech, tak jsem si myslel, že je to jen taková krátkodobá herecká sláva mladého krasavce. A on po třiceti letech udrží svými výkony koukatelný dlouhý seriál, jehož samotný obsah žádná sláva není. Hodně jsem se mýlil...