Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Dráma
  • Komédia
  • Akčný
  • Krimi
  • Dokumentárny

Recenzie (727)

plagát

Amerika (2015) 

Pozrieť si v nepeknom počasí 70 minút trvajúcu doku-snímku z dielne HBO o trampingu sa spočiatku javilo ako vcelku dobrý nápad, lenže koniec koncov tomu tak nebolo - vyššie uvedená stopáž mi subjektívne pripadala byť nekonečnou a mal som chuť vytrhať si vlasy či aspoň obúchať hlavu o stenu. Toto fakt nevyšlo. Veľmi, skutočne veľmi nepekne prvoplánová a strojená záležitosť. 15%

plagát

Náhodná známosť (2014) 

Nezávislé snímky mám rád, no pri tomto konkrétnom sa mi len ťažko hľadajú akékoľvek pozitíva. Či to bude spôsobené stand-upovým prostredím, trápnymi vtípkami, mne osobne nesympatickou hlavnku hrdinkou alebo skrátka len nie primoc oslnivým prevedením, pri tomto kúsku som sa fakt vyložene trápil a nudil, hoc som sa to - ani neviem prečo -, nakoniec predsalen rozhodol vydržať až do konca. Zásadnejšie pozitíva som však i tak nenašiel, a to ani s odstupom niekoľkých dní. 30%

plagát

Sám život (2018) 

Zamerať sa to celé väčšmi na prvú príbehovú linku (a najmä zostať pri nej dlhšie, kľudne ju i rozpitvať viac do hĺbky), nemal by som absolútne žiaden problém ísť s hodnotením vyššie, sekvencia s Oscarom Isaacom a Oliviou Wilde bola vskutku brilantná, obom postavy navyše sadli na výbornú (a to cameo Samuela L. Jacksona v úvode!). Tak krásne melancholické, cynické, bezvýchodiskové a poetické zároveň, až mi bolo ľúto, keď som si po chvíli v sprievode ďalšieho príbehu (telenovelovsky sentimentálnej a klišéovitej treťotriednej zlátanine) uvedomil, že to je skutočne nenávratne pasé a čakajú ma útrapy. Akoby som zrazu sledoval iný film, celé sa to nepekne domrdalo zdĺhavo smerujúc k tisíc ráz videnému a zrecyklovanému koncu v sprievode srdcolomného životného múdra (a là povinný "rozum do vačku"), ktoré si pochopiteľne tvorcovia nemohli nechať ujsť. Tak prvoplánové hranie na city, až sa mi nechcelo veriť, že to "zosnovala" jedna a tá istá osoba. Čiže suma sumárum, po prvom príbehu (čiže pol či nanajvýš trištvrte hodine) môžete s čistým svedomím snímku vypnúť, výsledný dojem bude lepší, zvyšok je totižto trápenie. 60%

plagát

Vlastníci (2019) 

Luxusné obsadenie, božský nápadité, zopár úžasných pasáží, pri ktorých som sa schuti a nahlas zasmial (a popritom ma mrazilo zároveň, ako blízke je to realite), avšak filmu čoby celku predsalen nemôžem dať vyššie hodnotenie než priemernú trojku, nech mi osadenstvo odpustí. Lábus a jeho postava ma síce "lámali" ísť o stupienok vyššie, no objektívne to u mňa vyššie asi nevydá, čakal som možno niečo iné či viac, neviem (alebo som iba skrátka nebol správne naladený). 65%

plagát

Blikajúce svetlá (2000) 

Zopár vskutku zaujímavých nápadov i vtipných scénok - samozrejme, severský čierny humor -, kvalitné obsadenie (Mikkelsen!), no čoby celok to na mňa príliš nezapôsobilo - prakticky takmer po celý čas mi tam niečo viac či menej škrípalo, nuž a celkovo mi to akosi pomaly odsýpalo. 65%

plagát

Boj snežného pluhu s mafiou (2014) 

Ďalšia z rady škandinávskych žánroviek, ktorej som sa - ani vlastne neviem prečo -, tak dlhú dobu úspešne vyhýbal, hoc som ju mal dlhodobo v merku. A že to veru bola chyba, ide totižto o prvotriedne absurdnú, čiernohumornú (miestami až tarantinovskú, samozrejme po seversky) lahôdku s množstvom brilantných nápadov, pri ktorej som sa schuti pobavil. Niektoré hlášky či scénky mali dokonca potenciál v rámci žánru (keby šlo o známejší počin) i skultovieť. Rozhodne odporúčam. 90%

plagát

Veterán (2020) (TV film) 

Dostal som sa k tomu čírou náhodou, avšak kombinácia Milana Ondríka (za mňa jedného z najlepších a najvýraznejších slovenských hercov mladšej generácie), Hřebejka a vcelku zaujímavého popisku ma oslovila. Žiaľ, prevedenie "pokulhávalo" a vykľula sa z toho podpriemerná jednohubka, z ktorej mi s určitým časovým odstupom v pamäti utkvel azda iba priblbý šálik hlavného protagonistu, vyložene trápna choreografia bitiek a "vypnutie". A ozaj, ešte piesok. 35%

plagát

Jack stavia dom (2018) 

Trier síce ide opäť na hranu znesiteľnosti (väčšinového publika), experimentuje, šokuje, neberie si servítku... No čuduj sa svet, vôbec to nie je samoúčelné a prostoduché artové "honkanie" režiséra, ako poniektorí píšu, všetko to do seba krásne zapadá, dom sa krôčik za krôčkom postupne buduje. A hoci niektoré z incidentov postrádajú silu a presvedčivosť iných (spomedzi slabších by som spomenul najmä vdovu ktorej sa zdvojnásobí dôchodok a "priateľku", z opačnej strany zas silno rezonujúci rodinný piknik, z ktorého atmosféry mrazí a hoc zažiť by ho človek asi nechcel, natočený je bravúrne), avšak čoby celok to veľmi pekne rámcuje a vyšperkuváva vynikajúci sprievodný dialóg s Vergom. Ten je vskutku božský. A pekelný zároveň. To isté platí pre - svojim spôsobom - veľkolepé finále. Nuž a Dillon sa v Jackovi herecky doslova našiel. 85%

plagát

Ochrancovia (2017) 

S ohľadom na to, že v súčasnosti naplno prepuknutému boomu komiksoviek, marveloviek a podobných záležitostí som nijak nedokázal prísť na chuť - či skôr, aby som bol presnejší, vyhýbam sa im na sto honov -, i toto nedávne mnou poňaté (nie úplne dobrovoľné) rozhodnutie vzhliadnuť túto ruskú odpoveď na súčasný filmový trend už od počiatku nezaváňalo ničím dobrým a v podstate azda ani nemohlo nijakým spôsobom dobre vypáliť. A veruže ani nevypálilo! Odhliadnuc od toho, že považujem daný žáner za plytkú a prvoplánovú frašku (čím nechcem nikoho uraziť, skrátka mi to po obsahovej stránke nemá čo povedať a v akčných segmentoch a "vymakaných" vizualizáciach a filmárskych trikoch si vskutku neholdujem), toto bolo naozaj obzvlášť zlé, ba až príšerné. Od extrémne nepodarenej vizuálnej stránky (štylizácia a výzor jednotlivých hrdinov a anti-hrdinov spolu s ich "superschopnosťami" vo mne vyvolávali permanentné mykanie v kútikoch úst), cez príšernú obsahovú plytkosť a kostrbatosť až po vyslovene trápny a fraškovitý ústredný námet, to všetko vo výsledku znamenali hodinu a pol sa tiahnuce utrpenie. Jediné čo u mňa ako-tak legitimizuje tú jednu hviezdičku (okrem samotnej skutočnosti, že veľmi nerád udeľujem hodnotenie "odpad!"), je ono spomínané - tvorcami filmu akiste neplánované -, čiastočné pobavenie, ktoré mi ona vizualizácia a efekty priniesli. 15%

plagát

Čínska štvrť (1974) 

Film, ktorý znamenal renesanciu noiru prinášajúc svieži "staro-nový" vietor v rámci sedemdesiatok, film, ktorý odštartoval éru neo-noiru a bol nekonečným zdrojom inšpirácie pre množstvo ďalších filmárov a nástupcov, film, kedy Polanski bol na vrchole kariéry. A taktiež jedna z najlepších Nicholsonových rolí vôbec. Zub času vie byť síce nemilosrdný, avšak losangelské súkromné očko s porezaným a obviazaným nosom na stope záhadnej vraždy a machinácií vo vodnej správe uprostred letných horúčav a suchôt starne vskutku s gráciou a eleganciou jemu vlastnou. I napriek viacerým kultovým prvkom snímky a skvelému záveru mi síce po tejto projekcii k piatej hviezdičke predsalen nateraz čosi chýba, ale ako sa tam u nás hovorí - Forget it, Jake. It's Chinatown. 85%