Recenzie (176)
Smršť (2024)
Na tenhle snímek jsem se skutečně těšil. Kariku mám načteného - vše co vyšlo, P. Bebjak je u mě pan režisér a herec a dokázal , že umí. Obsazení česko - slovenské, ale Aňa je herecká velkého formátu, neschematická a role jí sedla musím opět tleskat ve stoje. T. Maštalíř to samé. Scénárista si nedokázal poradit se závěrem a to je slabina díla. Peter Bebjar film pojal dosti hororově a na pozadí obskurního lázeňského komplexu nechal zaznít silné vztahové drama, kde erotika tématicky zapadá, neruší integritu příběhu a táhne příběh jako lietmotiv snímku. Škoda , že si se závěrem nevěděl rady ani scénárista, ani režisér. 3*
Tady Havel, slyšíte mě? (2023)
Skvěle natočený dokument. Komu bylo dáno, mohl slyšet poselství moudrého muže, který se mohl pyšnit mnoha oceněními, ale nedělal to, neboť jej zdobila vlastnost velkých osobnosti a sice osobní skromnost. Mnohokrát o sobě řekl, že je plachý a mnohokrát to ve svých postojích a osobních projevech dával najevo. Dokument dávalo místní kino v podivném čase - pátek 17.00 , snad právě proto byla návštěvnost skromná. plně si snímek vychutnali zejména anglofonní diváci. Je připraven pro zahraniční projekce a myslím, že bude mít úspěch. Trochu mě pouze mrzí, že střih dokumentu vykreslil jeho druhou manželku v trochu podivné póze prostoduché , pedantické osoby, což je myslím trochu jednostranný pohled. 4*
Tancuj Matylda (2023)
Mám nedůvěru k autorským filmům, ale tenhle se vyvedl. Civilní, uvěřitelný příběh. Stojí a padá na Matyldě - Regina Rázlová - jednou herecká extratřída , to se nezapomíná, na věku to nezáleží. Roden je druhou hvězdou filmu a třetí A. Šoposki . Hudba je třešnička na dortu. Důkaz, že český film nejsou jen slaboduché komedie s přihlouplými dialogy a mizerným scénářem. Díky, pane Slavíku. 4*
Prízrak v Benátkách (2023)
Ten scénář se silně inspiroval u Šestého smyslu s Brucem Willisem. Nebo naopak. Způsob provedení vraždy. Motivy jsou odlišné. Je to jiný Hercule. Mysteriozní Benátky. Lokace na výtečnou. Ukazuje, že film nemusí být nabitý hvězdami a dokáže být dobrý biják! Porovnávat se dvěma předchozími je ošidné. To byl jiný Hercule. Tento nový se rozhodně může s předchozími směle měřit. Kamera je nápaditá, Děj má spád. Případ vyřešen za 1 noc. 4*
Svetlonoc (2022)
Byl jsem zvědavý ale trochu mě zklamal ten závěr. Jinak kvalitní mysteriozní biják. Takových moc není. Ani od českých tvůrců, musel bych moc dlouho vzpomínat. Je to příslib do budoucna. 4*
Oppenheimer (2023)
Dlouho očekávaný film. Film má silný příběh. Byl by ještě lepší kratší o půl hodiny. Druhá půle, jednání výboru se táhne a nudí, pro celkové vyznění příběhu nebylo nutné. Murphy zaslouží absolutorium. Matt Damon taky. Krásná snědá milenka je odlehčení a dává titulní postavě lidský rozměr. 3*
Krok do tmy (2014)
Zase film podle knihy. Drama o posuzování chování za války úhlem poválečného pohledu. Charaktery se vyvíjejí a z hrdiny je slaboch a z podváděné manželky sebeobětující a odpouštějící postava. Po změně režimu jí budou odsuzovat. Líbila se mi postava dr. Maleny M. Donutil. Nakonec pochopil na čem nejvíc záleží. Dobře natočený film. 3*
Citlivý človek (2023)
Bez znalosti literární předlohy je to trochu šok. Road movie D. Prachaře při ní setkání s postavami jak z jiného světa většinou extroverti různého ražení. Klein měl odvahu obsadit shakespearovského herce Prachaře do role takového exota, ale musím uznat, že to vyšlo. Ocenil bych hudbu, ta filmu hodně pomohla. 3*
Hatari! (1962)
Pistolník a šerif John Wayne jako šéf party na odchyt divokých zvířat. Duke v plné síle. Záběry se zvířaty, dynamická kamera, náročné exteriéry to posouvá film na vyšší level. Poklonu kameramanovi Harlanovi. Filmu by neuškodil střih - zkrácení o 20 min. Scénář by dostal dynamiku. Hudba je plus filmu Plným právem 4*
Maratón (1968)
To je čisté zklamání. Od Procházky jsem čekal víc. Brejchová uprostřed povstání táhle kufr cementu tátovi na chlívek. Hanzlík obvyklá role podceňovaného zelenáče. Dialogy jsou jak z parodie. 2* kvůli snaze o jiný pohled. Znovu a lépe.