Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dobová dráma o mladom lekárovi, ktorý sa nevie vyrovnať so svojou krvavou minulosťou. Počas vojny musel vyniesť krutý rozsudok. Po rokoch sa bráni prijať ponúkanú kariéru a prepadá vášni v mimomanželskom vzťahu. Jeho kroky vedú k nečakaným následkom. Je bývalý partizánsky veliteľ Martin Dubovský, hrdina alebo vrah? Jeho manželka Eva je obeťou, alebo prisluhovačkou totalitnej moci? A jeho milenka Soňa je iba karieristka, alebo osudom skúšaná slobodná matka? Pohnuté osudy našich antihrdinov z doby nástupu komunizmu sú príbehmi o násilí a vzdore, slabosti a odvahe, aké sa odohrávajú aj dnes. (Continental film)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (37)

mira007 

všetky recenzie používateľa

Natočit na Slovensku dobový film z před šedesáti let ? Poslední dobou se slovenská kinematografie docela zvedá a i tohle dílko je opravdu dobré. Spíše psychologický film pohrávající si s charakterovými vlastnostmi hrdinů ve dvou těžkých dobách . Marek Igonda překvapil - ostříhal ty šílený vlasy a zahrál celkem pro sebe netypickou roli. ()

Anderton 

všetky recenzie používateľa

Krok do tmy som nevidel v kine, ale pozeral v televízii a ešte v HD. Takže jeho televíznosť mi až tak neprekážala. Páči sa mi, že je to jeden z mála filmov, ktorý sa aspoň pokúša o vyrovnávanie sa s národnou minulosťou a nie je to prostredníctvom nejakého veľmi jednoducho čitateľného scenára. Bohužiaľ ten "krok do tmy" je až esenciou, ako scenáristicky neurobiť zásadný zvrat filmu, jeho problém je v tom, že akonáhle je nám niečo ukázané, tak vieme, čo sa stane o pár minút neskôr. Asi treba viac pozerať kvalitnejšie zahraničné produkcie a nájsť spôsob, ako sa podobným jednoduchým riešeniam vyhnúť. Ale herci sú obstojní, najmä Donutil a máme tu dve celkom sexi neopozerané herečky. Nepopieram však, že v kine by to mohlo byť väčšie sklamanie, divák sa tam musel pri tej strohej výprave cítiť trochu nepatrične. ()

Reklama

Havenohome 

všetky recenzie používateľa

Nech už je reputácia čsfd akákoľvek, jedno je pravda. Hodnotia tu ľudia, ktorí chodia do kina a podľa toho koľko má ktorý film hodnotení, či komentárov, sa dá ľahko odhadnúť, či je o film vôbec záujem, či mal ten film dobrú reklamu a či vôbec mal byť pustený do distribúcie. Zúfalých 26 hodnotení Kroku do tmy dva mesiace aj pár dní od premiery a v dobe, keď už vlastne vyšiel z kinodistribúcie, tak to je ťažká konkurencia aj pre Príklerov repelent Ďakujem, dobre. Je stará známa vec, že slovenskí producenti žijú len z grantov na výrobu a nikto nie je ochotný investovať z vlastného do reklamy, keď vie, že na Slovensku na to aj tak nikto do kina nepríde. Tento mechanizmus sa mi tu nechce rozvádzať, aj keď si myslím, že práve kvôli nemu sa tu točia väčšinou samé hlúposti a filmy, ktoré nikoho nezaujímajú..................Kroku do tmy by nepomohla ani reklama ako na Jurský Park. Okrem reklamy musí byť samotný film aj pozerateľný, a to Krok do tmy nie je. Luther síce nie je taký technický analfabet ako intuitívny divadelník Nvôta a na filme je poznať, že režisér stále ovláda základné filmové postupy a Krok do tmy teda nevypadá ako nerytmický, splácaný guláš Eštebák. A to je asi jediný rozdiel medzi týmito dvoma filmami. Zvyšok je približne na rovnakej úrovni. Postavy sú čiernobielo rozdelené na klaďasov a záporákov, čím sa znemožňuje akákovek identifikácia s nimi. Že je hlavný hrdina doktor sa nedozvieme z jeho skutkov, že by napríklad urobil nejaký lekársky trik, z ktorého by sme mohli pochopiť, že je doktor, ale musí nám to povedať jedna z postáv v dialógu. Proste pod rúškom profi kamery zas doslovný ukecaný Panelák.....................Dá sa súhlasiť s názorom, že film vybočuje z ostalgy línie a jeho cieľom nie je spúšťať spomienkový optimizmus? Problém je však v tom, že ostalgy filmy sa viažu k obdobie normalizácie, a že päťdesiate roky nikdy neboli zobrazované tak zmierňujúco ako sedemdesiate a osemdesiate, prípadne šesťdesiate. Klíšé pri filmoch z päťdesiatých rokov sú skôr predramatizované, vyhrotené, moralistické a ideologicky nepresné paškvili a od tých sa Krok do tmy vôbec nelíši. Najzásadnejší problém filmu je typ hrdinu, ktorého prináša. V snahe vykresliť hlavneho hrdinu ako morálne zásadového človeka, ktorý programovo nenávidí komunizmus Krok do tmy nijako nevybočuje z rady naivných filmov o komunizme, ktorých úlohou viac ako povedať niečo o danej dobe je oblažiť dušu samotných tvorcov a dnešného publika v podobe úľavného povzdychnutia, že predsalen tu žili ľudia, ktorí mali charakter. Ten film chce byť katarzným, ale akoby presúva zodpovednosť postáv na "zlú dobu" a hovorí, že nie je v ich moci niečo zmeniť. A to je najhorší alibizmus a zároveň aj prístup, ktorý naopak zamedzuje akejkoľvek katarzii. Katarzné by bolo, keby bol hrdina aktívny a keby on sám bol príčinou nejakej katastrofálnej udalosti. V Kroku do tmy náhodou spadne postava do náhodou otvorenej výťahovej šachty a to má byť vrchol veškerého dramatického diania. Takže zas len báchorky o "krutej dobe" a neviných chudiatkách....................Je to inak dosť naivné aj historicky. Tvorcovia si myslia, že divák je taký debil a nebude veci chápať, že dajú postave politickej agitátorky na krk zlatú retiazku s príveskom v tvare kosáka a kladiva. Rovnako je naivná situácia, keď napríklad bezmocná postava prekazí naplánované voľby na okresného predsedu strany. Situácia nemysliteľná v 50. rokoch, kedy by bol daný človek považovaný za blázna a vyviedli by ho z predvolebného mítingu preč. V Kroku do tmy však zrazu celé osadenstvo sály bez namietania prejde na stranu spravodlivého vzbúrenca a hneď všetci pochopia, že kandidát je nečestný človek a nezvolia ho. No proste naivita na každom kroku a všetko sa to deje síce v autentických ale zato ošumelých kulisách. Takže sú to síce päťdesiate roky ale také o šesťdesiat rokov staršie a sem-tam aj so zabradlím tak z deväťdesiatých rokov a na všetkom sú nalepené zaarchivované nepokrčné dobové plagáty. Takže čo môžu niektorí kritici považovať za autentické, môže byť autentické len ťažko, lebo vtedy to vyzeralo novo a autentické by teda bolo, keby to tvorcovia natreli, či zrekonštruovali. Ale to by sme predsa od nich nemohli chcieť, ved chudáčikovia nemajú ani na distribučnú reklamu. () (menej) (viac)

Malarkey 

všetky recenzie používateľa

Nebejt některých herců, tak bych u tohodle filmu asi po pár minutách zvadnul. Přitom námět se tváří i poměrně zajímavě. Horší je ale zpracování, který je neuvěřitelně nudný, sterilní a nezajímavý. Každopádně klobouk dolů nad tím, jak do sebe Slováci šli. Takhle tvrdí na sebe nejsme snad ani my, Češi. Těšil jsem se na poválečnou atmosféru rozbouřené země a tu jsem bohužel nedostal. Každopádně i tak si cením snahy. ()

kaylin 

všetky recenzie používateľa

Dobré téma, ale nemůžu si pomoct, prostě jsem těm postavám jejich osudy nevěřil. Prostřihy mezi současností a minulostí mi přišly tak nějak nudné, skoro by bylo lepší, kdyby se film zaměřil jen na tu minulost. Ty následky samy o sobě nějak extra zajímavé nejsou. Jako kdyby chtěl film říct moc, ale neřekl skoro nic. ()

Galéria (13)

Zaujímavosti (2)

  • Film sa natáčal v okolí Uhrovca a na Jankovom vŕšku a tiež blízko Bratislavy v dedine Šenkvice. Interiérové scény sa takisto nakrúcali v bratislavskom Študentskom domove Svoradov. (BathoryMan)
  • Snímek odehrávající se v padesátých letech, ale ohlížející se i za vzdálenější minulostí, vznikl na motivy novely Alfonze Bednára „Rozestavěný dům“, která měla poprvé vyjít v roce 1956, ale neprošla přes tehdejší cenzuru. Ke čtenářům se poprvé dostala až v šedesátých letech. Scenáristé zachovali postavy a základní osu příběhu, zároveň ovšem příběh upravili tak, jak by jej autor předlohy hypoteticky mohl napsat ve svobodnějších podmínkách. (Letní filmová škola)

Reklama

Reklama