Recenzie (5 626)
Na nebezpečném území (1951)
Co vic si prat. 100% Ja mam proste pro tyhle jednoduchy a primocary noiry slabost. Muzika vyjimecna. A ta holka na zacatku byla Nita Talbot.
Cesta k cíli (1945)
"But money isn't everything." Jak prijemne je slyset takovouhle vetu, navic ve velmi peknem filmu o normalnich lidech. Cernobila zvlastnost od britu, s krasnyma exterierama k tomu. Neznam jedinyho herce ani herecku, ale bylo to vazne fajn a ten zaver s kletbou - uplna nadhera! Najhezci tvari je jednoznacne Margot Fitzsimons. P.S.: jednu hvezdu ubiram jen za malo uveritelny prerod hlavni hrdinky, ale je to romanticky film, tak co... (Valecny tedy neni ani omylem, popisek csfd vyse prilis nechapu.)
Women's Prison (1955)
Film neskutecne naslapanej tophvezdama, ktery vsechny hrajou skvele. Ida, Chloe, Audrey, Jan, Phyllis, ale treba i Gertrude Michael, kterou jsem neznal, nebo Vivian Marshall, ktera perfektne imituje ruzne zname osobnosti apod. Prestoze jsem videl asi i lepsi pecky z vezenskeho prostredi, ma tenhle film svoje kouzlo, nenudi ani vterinu, a ty holky fakt hrajou jak o zivot... P.S. nicmene film je to hodne smutnej.
Old Acquaintance (1943)
Mimo toho, ze jde o vynikajici film o (emancipovanych) kamaradkach, s bohynema te nejvyssi kategorie Bette a Miriam, tak me pobavil i scenkou s prekupnikem alkoholu. :-) Ale vazne, je to parada ze stare skoly a naprosto cista prace.
Pursued (1947)
Romanticke drama z westernoveho prostredi a s noirovou kamerou a tempem k tomu. Docela zvlastnost... Potesila Judith Anderson.
Násilný čin (1948)
Nadprumerna noirova lahudka. Nemuzu se prilis rozepisovat k deji, protoze nechci spoilerovat, ale je to napinavy a dejem zajimavy...Jako bonus uzasna Mary v netradicni roli, skvelej Ryan, a Phyllis T., ktera me k tomuto filmu navedla. Mam radost, pekna podivana.
Prameň panny (1960)
Nejzvlastnejsi postavou byla Gunnel Lindblom (Ingeri). Neni to moc veselej film...
Městečko Peacock (2010)
Murphy zase za zenskou, ale v Plutu byl mladsi a tim padem hezci... :-))) Pak je tady spousta zajimavych hercu a herecek (Susan?), kteri nemaji bohuzel moc co hrat. Natoceno sice docela pekne, ale kdyz tohle dilko neuvidite, svet se nezbori... Spis nez thriller je to docela smutnej film... 3+
Nosferatu - Fantom noci (1979)
Vyborne prevypravena klasika, nemam s touto verzi zadny problem, a dokonce myslim, ze po neprekonatelne Murnauove z roku 1922, je tohle druha (nebo mozna nastejno) nejlepsi verze Stokerova magickeho romanu. Pamatuju si z detstvi..., Kinski, Granz, Adjani...nadhera s dokonalym tempem a kamerou, 100%.
Kara (2012)
V denicku mam jiz od dubna 2012. Netusil jsem, ze je to tady vedeno jako samostatne dilo. :-)))