Recenzie (946)
Chyť ma, ak to dokážeš (2002)
Och, pre mňa úplná novinka, pozretá až teraz, na sklonku roku 2021. Nečakane výborná krimi-dráma s humornými prvkami, ktorým kraľuje famózny Leonardo DiCaprio a sekunduje mu Tom Hanks. To všetko pod taktovkou Stevena Spielberga, takže to ani nemohlo dopadnúť zle. Výborný námet, na prvý pohľad mierne absurdný, avšak založený na reálnych udalostiach. Doslova elegantný film.
Síla psa (2021)
Divoké hodnotenia od nuly po päť hviezd dávali tušiť, že to bude kontroverzný film. A skutočne, až je ťažko povedať, čo si o ňom myslieť, okrem toho, že je to ťažobná a podivná westernová dráma, s výborným Benedictom Cumberbatchom. Vyrušoval aj svet Ameriky 20-30tych rokov 20teho storočia, kombinujúci 'civilizujúci' sa svet so svetom tradičných kovbojov.
Amonit (2020)
Ťažká lyrická dráma s lesbickou tématikou a výbornou Kate Winslet aj v tejto úlohe. Pekné prostredie (archeológia) a dokonale vystihnutá, až depresívna atmosféra ťažkého života Anglicka 40tych rokov 19teho storočia.
Předvánoční večer (2019)
Vianočná slaďárňa na Vianočné rána, veľmi americká a veľmi biela. Do pozadia, ku vareniu, či prokrastinácii.
Vánoční princ (2017)
Romantická americká slaďárňa od Netlifxu na Vianočné oddychovanie, ktorú si človek zapne, lebo mu vyskočí na Netflixe. No na nič nerobenie či do pozadia vhodné.
Vánoční hrad (2021)
Vianočná romantika od Netlixu, napasovaná na čias Vianoc ako rana do istoty. No opäť, rovnako A Boy Called Christmas, len výrazný podpriemer. Do pozadia, k vareniu. Dva body za krásne exteriéry a škótsky akcent.
Chlapec, kterému říkají Vánoce (2021)
Netlixovka napasovaná na Vianoce, ktorá od priemeru nevyskočí ani o piaď vyššie. Na Vianočné nič nerobenie okej, no nebyť charizmatickej Maggie Smith, tak prah 1 hviezdy film nepreskočí. Už samotná zápletka je menej kreatívna, veľmi sa nepodarilo ani vyvrcholenie v podobe magickej krajiny. Vhodných námetov na rozvinutie bolo pritom viac, no potenciál ostal nevyužitý.
Lupin (2021) (seriál)
Nuž...veľké očakávania, ktoré priniesli pútavé trailery, udržali vieru vo výbornú sériu len chvíľu, aj keď po čase sa z toho napokon vykľula celkom dobrá 'kriminálka'. Asi najviac mi vadil formát, viac by som privítal buď celovečerný film, alebo nadupanú mini-sériu z dvoch-troch, no maximálne piatich častí. Nevydaril sa ani záver prvej série, zrejme s cieľom až násilného pokračovania smerom k druhej sérii, ktorá už stráca dych. Aj keď stále je to dobrá krimi, no od takéhoto námetu a hviezdy formátu Omar Sy čaká človek skrátka viac. Lovestory takisto trochu pokuľháva, a je pomerne predvídateľná. A po celý čas som mal pocit, akokeby sa séria scenáristicky vyvíjala až priamo počas natáčania, s nejasným cieľom, raz smerujúcim tam, raz onam.
Sněží, sněží... (2019)
Americká Vianočná slaďárňa, politicky-korektne vyvážená, pozeraná v pozadí pri Vianočnom balení darčekov. Či by film dokázal vyvolať viac emócie pri pozornejšom pozeraní je ťažké povedať, no počas prokrastinujúcich Vianočných dni to možné je.
Cesta za smířením (2021)
Tak toto bola jízda! Nečakané skvelý nórsky film kombinujúci krvavý thriller s čiernou komédiou. Výborný nápad ako scenáristicky, tak aj prevedením, postavami, prostredím a spomínaným čiernym humorom.