Recenzie (133)
After Midnight (2019)
Je tu jedna ze scén roku a Gardner je z těch tvůrců, kteří si dělají svoje, ale v tom svém jsou schopni růstu, dospívání, takže namísto čtyř musím nahoru. Srdce ví a paměť pamatuje, že pre-breakup/post-breakup hrůzy jsou monstrózní. Soundtrack jako vždy jinde.
Oheň (1991)
Nejlepší film, co jsem za poslední tři roky viděl. Consommé všeho, co na pop-filmech miluji.
Jeepers Creepers (2001)
Tak takhle mám svoje horory z 00s rád: zábavný, idiosynkratický (záporák, struktura), jemně trashy a přesně s tou skoro až snovou, VHSkovou náladou, která mě poprvý uhranula na gauči v obýváku, zatímco máma vařila večeři a táta se ještě nevrátil z práce. A jestli by mě zajímal nějakej remake, tak tohohle - kdyby si to vzal někdo, od koho to nečekáte; Fincher, De Palma, Aronofsky, Safdies brothers (...).
Midsommar (2019)
Uff. Kulajdu jen v okruhu přátel nebo rodiny, prosím. A ať už se vám to líbilo nebo ne, neříkejte mi, že pokud máte rádi filmy, nejste vděční za lidi jako Ari Aster.
Odplata (1999)
Svýmu synovi ukážu tenhle film a z křesla mu řeknu: "Tohle je klasika."
Aterrados (2017)
Hm. V momentě, kdy jsem Aterrados dokoukal, jsem jej cítil pouze jako promarněnou šanci. Ale ten film mi neleze z hlavy a já si nejsem jistý proč tomu tak je. Fascinující a netypická struktura, netradiční zlo, svébytná atmosféra - můžete to být něco z toho, nebo něco úplně jiného, netuším. Jednou se mě můj kamarád po pár pivech zeptal, jaký film bych zremakeoval, kdybych mohl. Asi tenhle. Potenciál tu totiž je obrovský. Ale nechte to Evropě, anebo někomu výtečnému a odvážnému; při představě, že se z tohohle pokusí někdo udělat americkej horor pro teens na rande věští wtf zážitek nebývalých rozměrů.
Kliatba kvíliacej ženy (2019)
Má osobní encyklopedie všeho, co nemám rád na (mnou milovaných) hororech. Tuctové, šablonovité, s dokola (a dokola) stejným rytmem, snaha o děs vytvářená pouze prostřednictvím scén završených jump-scares, s nefunkčními postavami (wannabe badass renegade) a nulovým tahem na branku. Ale ano, ten film má své místo: středa, 23:45, Prima. A pokud počas filmu slyšíte někoho plakat, nebojte, jsou to jen diváci.
Moonlight (2016)
Masterpiece, kterému Evropan těžko porozumí.
Sinister (2012)
Seru na to. Prostě pět. Viděl jsem ten film už asi šestkrát, a i když v poslední půlhodině ztratí to atmosférický génium hodiny první, pořád je to něco, co si zaslouží nadhodnotit. Ta první hodina je totiž jedno z toho nejlepšího, co v mainstreamovym hororu po roce 2000 bylo natočeno. A kdybych dělal urbex a v půl třetí nad ránem začal hrát v osamoceným baráku sám od sebe soundtrack tohohle, už nikdy nebudu stejný.
Za horizontem (2018)
Discover (and understand) your inner flat-earther.