Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Komédia
  • Akčný
  • Dráma
  • Horor
  • Krimi

Obľúbené filmy (10)

Pán prsteňov: Návrat kráľa

Pán prsteňov: Návrat kráľa (2003)

Čo napísať k filmu, pri ktorom strácam reč? Návrat kráľa a vlastne celá trilógia vo mne zanechala nezmazateľnú stopu, ktorá sa so mnou bude ťahať ako tetovanie z mladíckej nerozvážnosti, teda do smrti. Možnosť vidieť tento veľkolepý film na veľkom plátne by som prirovnal k splneniu detského sna. (Kino 2012)

Fontána

Fontána (2006)

Ak mám zhrnúť všetko do jediného slova, potom môžem povedať len jediné - nádhera. Nádhera vo svojej najväčšej nahote. A koniec koncov nádhera, pre ktorú je slovo nádhera len prachsprostým eufemizmom.

Requiem za sen

Requiem za sen (2000)

Kam až siahajú limity režisérskeho majstrovstva? Nadľudsky ťažká otázka, ktorú sa Darren Aronofsky pokúsil zodpovedať pomocou jednoduchej myšlienky, keď zdrapil ľudskú hlúposť za uši a dotiahol ju na prah filmovej dokonalosti. Výnimočné dielo, ktorého obsah sa dá zhrnúť do jednej vety, lež na spektrum pocitov, ktoré vyvoláva, sa slová hľadajú len ťažko.

Bojovník: Brat proti bratovi

Bojovník: Brat proti bratovi (2011)

Rocky novej generácie. Klietka ako kľúčové dejisko môže v hrubých obrysoch vytvárať mylné zdanie, že snímka je adresovaná predovšetkým priaznivcom zmiešaných bojových umení, dramatické jadro príbehu ale v skutočnosti tkvie v presahu do ťažkých sociálnych drám. Základným kameňom úspechu je kvalitný scenár. Slová tejto starej pravdy dokumentujú jednak obe príbehové roviny, ktoré Gavin O'Connor dokázal nenásilne previazať a premknúť natoľko, aby sa navzájom dopĺňali a jedna druhú rozvíjali, a jednak perom dobre napísané a hereckým trojlístkom ešte lepšie zahrané postavy, ktoré pochádzajú z nášho sveta a sú nositeľmi tráum minulosti. Stojac na okraji citovej priepasti medzi nimi, vzájomnou interakciou a kolíziou sa zarývajú divákovi hlboko pod kožu, čím sa látka rozťahuje do šírky a dostáva náramnú hĺbku, priam až osobný rozmer. Veru, aj tvrdí chlapi plačú. A ja s nimi.

Futbaloví chuligáni

Futbaloví chuligáni (2005)

Odmietavý postoj voči konkrétnej, veľmi výživnej téme často zveličuje únik od moralizovania a vsádza na argument propagácie násilia. Existujú ďaleko sofistikovanejšie spôsoby, ako publiku predať istú myšlienku, ovšem vlastné nároky na odosobnený sociálny komentár by malo vystriedať vedomie, že film vonkoncom nepodsúva jeho romantickú glorifikáciu. Príbeh Matta Bucknera môžeme s istou dávkou nadsázky chápať ako ojedinelý ostrov pozitívnej deviácie a samotné násilie ako nástroj zmeny. Majorovi v určitom bode pomohlo precitnúť a utriediť si hodnoty, hlave firmy vyrovnať sa staršiemu bratovi, jej členom otvoriť dvere outsiderovi a nadanému žurnalistovi si uvedomiť, že pred problémami sa za žiadnych okolností neuteká a pästné právo nemusí byť nakoniec tým správnym riešením. Prvý celovečerný počin režisérky okrem toho na hony ďaleko zaváňa osobným prístupom. Lexi Alexander učebnicovo zúročuje potenciál každého motívu, úsporne ustanovuje typizované role a využíva ich skromné možnosti a celok kompletizuje stručnými náznakmi a vysvetleniami, ktoré pozornosti často unikajú v rezkom tempe deja. S počtom pozretí (presné číslo odo mňa vážne nechcite) i pribúdajúcimi rokmi ide o blednúcu záležitosť, v chudobnej kategórii filmov o futbalových chuligánoch stále nemá široko-ďaleko páru.

Reklama

Reklama