Recenzie (80)
Čertova nevesta (2011)
Pohádková hrůza... :-(. Ale spíš parodie na pohádku. Kam se jen poděla klasická česká pohádka, na kterou se člověk může podívat xkrát za sebou a neokouká se?
The Woman in White (1982) (seriál)
Výborná adaptace, sice jsou na ní už ta léta znát, ale líbila se mi mnohem víc než novější verze s J. Waddell. Jednak je mnohem podrobnější (5 dílů), a tím pádem srozumitelnější, jednak věrná knize... a i s jednotlivými postavami jsem byla spokojená.
Ať žijí rytíři! (2014) (seriál)
No ano, těch nedokonalostí bylo hodně, asi až moc, ale když já mám tak ráda pohádky... Takže nakonec se mi to vlastně i líbilo:-). A ta nejmladší, Kateřina, ta byla moc roztomilá:-).
O bílé paní (2008) (TV film)
Skvělá pohádka:-). Takových by mělo být víc - je vtipná a romantická a co chtít víc? Já jsem spokojená. A že jsou tam nedokonalosti, to přece vůbec nevadí...
Jana Eyrová (2006) (seriál)
Tahle verze Jany Eyrové je jednoznačně nejlepší, kterou znám, oba hlavní představitelé perfektní a výkony skvělé. Tak vysokou laťku, kterou tento mini-seriál bbc nastavil, už jen tak některé z budoucích zpracování nepřekoná. A Toby Stevens jako Rochester rozhodně nemá konkurenci.
Casualty 1909 (2009) (seriál)
Casualty 1906 mě tolik nezaujala, ale Casualty 1907 a 1909 jsou vynikající period drama z prostředí londýnské nemocnice Royal Lodon Hospital! Jednak se člověk při dívání obohatí o historická fakta, jednak zde najde všechno, co může od period drama očekávat (ovšem bez nároku na happy end)... Jen škoda, že takové kvalitní seriály jsou u nás úplně neznámé.
Rozprávky bratov Grimmovcov: Kocúr v čižmách (2009) (TV film)
Neuvěřitelně hloupé dialogy... Holt českým pohádkám se nic nevyrovná.
Doktorka Bramwellová (1995) (seriál)
Po shlédnutí první řady jsem celkem nadšená. Obvykle mi sice seriály z lékařského prostředí nic neříkají a vyhýbám se jim, ale tento je výjimkou, možná už proto, že se jedná o "period drama". Seriál o doktorce, která to na přelomu 19. a 20. století opravdu nemá jednoduché, naráží na různé předsudky kvůli svému pohlaví a navíc musí bojovat i se zastaralými metodami léčení... Ne, v té době bych opravdu nechtěla žít, když vidím ten přístup a metody...
Fišpánská jablíčka (2008) (TV film)
Není to až tak nepovedená pohádka. Docela staví na hlavu pohádky klasické. Z toho pohledu jsou možná i ty příšerné paruky na místě. A výborný Radek Holub a B. Hrzánová...
Agatha Christie: Slečna Marpleová - Plavý kôň (2010) (epizóda)
Četla jsem román a nechápu, proč muselo být ve filmu tolik změněno... Navíc tam tentokrát nemá Miss Marple co dělat. Ale jinak - kromě té hrozné scény s čarodějnicemi - to bylo celkem fajn. Jen jsem očekávala mnohem víc, protože román mám opravdu ráda.