Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Dráma
  • Komédia
  • Akčný
  • Krimi
  • Dobrodružný

Recenzie (12)

plagát

Vyjdi ven (2010) 

Zaujímavá metafora v priliehavom šate :)

plagát

Rubber Johnny (2005) 

Čo k tomu povedať...autor tohto psychotickeho dielka musí brať riadne fety, bohužial alebo bohudík ma to nezasiahlo a navyše pre mňa vyvstáva otázka: čo tým chcel k...a básnik povedať!...

plagát

The Quiet (2005) 

Are you fu*king kidding me?! Zdĺhavé, pomalé, trieštvé a nakoniec neskutočne otravné...PS: chce sa mi z toho grcať.

plagát

Muž na Mesiaci (1999) 

"It´s a friendly world. We should all treat each other like brothers and sisters" záverečný odkaz (už mŕtveho) Andyho Kaufmana (Jim Carrey) charakterizuje komplexne jeho charakter a celoživotné presvedčenie. Muž na mesiaci - priekopník absurdnej formy humoru, komplikovaná a osamelá existencia, milovaná, ale často nepochopená, takto možno charakterizovať jedného z najznámejších, ako sa sám najradšej označoval, song-and-dance man-a Ameriky. A presne na tomto stavia Forman celý film. Všetko čo Andy Kaufman ponúka, Forman pretavuje do filmu tak, že sa nedá nič iné, len si ho zamilovať. Sprvu som sa na tento film pozeral ako na komédiu a neprišiel mi nijako výrazne sa vymykajúci priemernej komédii, ale zhruba v polovici filmu som zmenil filmárske okuliare a pochopil som, že nejde o komédiu, ale o životnú drámu. Koncept humoru na ktorom sa Kaufman zabával (najmä Kaufmanovo alterego - Tony Clifton - podpichujúci publikum) sa vám pomaly nenásilne vryje do podvedomia a tvorí popri hlavnej línii filmu jeden z nezabudnuteľných filmových prežitkov. Strhujúci, miestami kontroverzný život, prudký, ale noblesný pád a koniec Andyho Kaufmana, podporený skvelým hereckým výkonom Carreyho (Oscarových posledných 20 min.) a nemenej dobrou hudbou R.E.M. nemôže vyprodukovať nič iné ako 5 hviezdičkový film.

plagát

The Man Who Walked Between the Towers (2005) 

Man Who Walked Between the Towers je jednoduchý, sympatický animák, ktorý vyhráva zaujímavým námetom, obstojným spracovaním, ale hlavne Gyllenhaalovym charizmatickým hlasom, ktorý dodáva celému filmu, istú dávku magičnosti, rozprávkovosti. Povraz, palica a výška sú nástrojmi, ktorými Phillip poznáva hranice ľudských možností. Balansuje na hrane medzi poznaním a smrťou. Oplatí sa skúšať ísť za ne, alebo sa uspokojiť už s dosiahnutým? (doma radšej neskúšajte! xD)

plagát

Faunov labyrint (2006) 

Del Torov žánrový mix funguje naozaj skvele. Faunov labyrint spája už na prvý pohľad dva rozličné svety, svet mystiky, rozprávky, v protiklade k nemu funguje svet reality, kruté vojnové obdobie. Svet je postavený na uhle pohľadu, tentoraz vzývaný z pohľadu dievčatka Ofélie, ktorá uniká od krutosti otčima do sveta, ktorý jej dáva snové možnosti modelovať svoj vlastný ideálny svet po boku skutočného otca a milujúcej matky. Prechod medzi týmito dvomi svetmi je plynulý, rovnako ako nám ho ponúka sám život. Radosť a šťastie strieda bolesť a zármutok. Del Torovi sa podaril predostrieť zaujímavý príbeh, solídne zrežírovaný, nespadá to do klišé, dosiahnutie čoho je pri podobných typoch filmov prinajmenšom obtiažne. Negatívum je nevyužitie potenciálu, ktorý ponúkali úlohy, ktoré musí Ofélia splniť, aby sa mohla stať opäť princeznou. Tieto sekvencie boli príliš okrajovou záležitosťou, navyše boli naivné, jednoduché a fádne. Výrazným pozitívom sú herecké výkony, predovšetkým Ivany Baquero, ktorej som hltal všetko. A samotná taliančina filmu pridáva ešte čosi navrch svojou lyrickosťou. Určite si tento filmový zážitok zopakujem v dohľadnej dobe.

plagát

V tieni Beethovena (2006) 

Agnieszka ma tak trochu sklamala. Tentokrát si naložila zrejme príliš. Scenár je nevýrazný, Harris ma nepresvedčil, sekvencie filmu majú kolísavý charakter. Predčasné vyvrcholenie filmu v trištvrtine jednoducho nechápem! Potenciál ktorý ponúka sám Ludwig van zostal trestuhodne nevyužitý. Jednoznačne film zostáva "v tieni Beethovenovej geniality". Škoda.

plagát

Psycho (1960) 

Musím povedať, že som od Hitchcocka (vzhľadom na jeho reputáciu majstra hororu) očakával trocha viac. A možno je to len časom, ktorý sa odvtedy presypal, a možno som len necitlivý či dačo také. Ale, pán Majster, ja som sa vôbec nebál! 3 sekundové zimomriavky počas poslednej scény onoho odhalenia kostry je predsa len trocha málo. Miestami mi prišiel dokonca trocha časovo prefláknutý (úvodné scény). Neviem, ani záver mi neprišiel až natoľko prekvapivý, ale to bude zrejme presýtenosťou seriálov s podobnou pointou vyrábaných v poslednej dobe. Vzhľadom na dobu produkcie a skvelý Hermannov hudobný doprovod za **** (ale len tak tak). :-)

plagát

Prelet nad kukučím hniezdom (1975) 

Prečo som tento film tak dlho ignoroval?!? Zrejme je to názvom, ktorý mi evokoval niečo úplne iné. Chyba a veľká! Bravúrne zahrané od Nicholsona ( nepoznám role, ktoré by mu sedeli lepšie) a vlastne všetky herecké výkony boli fantastické. Hltal som jednu scénu za druhou, ani sekundu som sa nenudil. Niet lepšej reklamy pre tento film.