Recenzie (1 667)
Zatiaľ spolu, zatiaľ nažive (2010)
Akční nátřesk, který svojí svěžestí, pohotovostí, chemií mezi hlavními postavami a parádně nasnímanou i sestříhanou akcí strká do kapsy většinu akčních snímků posledních let. Takhle měl vypadat Mr. & Mrs. Smith. Největší nářez od Wanted... Cruise je COOL!! 9/10 (45. MFF KV)
Ledovec (2005)
V první polovině prakticky brilantní groteska, která v druhé polovině (v podstatě momentem odjezdu na moře) ztratí nápad, tempo i jakoukoliv šťávu a nakonec utluče diváka monotónní nudou. Promarněná šance. V podstatě jen za tu první půlku dávám alespoň těch 6/10 (45. MFF KV)
Iluzionista (2010)
Překrásné, magické, místy rozverné a pak hned depresivní... Animace kouzelná a epizodkový děj na úkor ucelenější liniie vůbec nevadí. Velmi působivý snímek, Sylvain Chomet opět nezklamal. Konec je zničující... 9/10 (45. MFF KV)
Ondine (2009)
Filmařský skvost dokonale reflektující irskou živelnost, dravost, svéhlavost, ale i jemnost a křehkost. Ondine je odrazem irské duše. A je fascinující... 10/10 (45. MFF KV)
Rozumné řešení (2009)
Příjemné drama hraníčící s velmi, ale opravdu VELMI hořkou komedií. Humornost v těch nejabsurdnějších momentech je pojata skutečně velmi jemně, ale díky civilním hercům a nevykalkulovanému příběhu a zvratům to funguje takřka na výbornou. Škoda pomalejšího tempa a delší stopáže... 8/10 (45. MFF KV)
Muž z Hongkongu (1975)
V kontextu doby, tehdejších filmů a parodických prvků na ně v podstatě ultimátní parodické veledílo, kterému UKRUTNĚ škodí náhlé brutální výbuchy násilí, které v burleskních momentech á la T. Hill a B. Spencer působí jako pěst na oko... 7/10 (45. MFF KV)
Vrah ve mně (2010)
Atmosféra funguje, herecké výkony jsou skvělé, příběh je ale příliš brzy omezen na explicitní výbuchy násilí na ženách, intimní scény a logika si bere dovolenou. Škoda podivné nedotaženosti, která to hodně ničí. 7/10 (45. MFF KV)
Smoliari (2009)
Skvělé přechody mezi mimořádně humornými pasážemi a smutnými, nostalgickými, občas až krutými momenty, civilní herecké výkony, a především prakticky brilantní technická stránka filmu. To vše patří mezihlavní klady tohoto belgického snímku, kterému bohužel ukrtně škodí ztráta tempa v druhé polovině a monotónní tendende. Mohlo to být bezchybné, chybělo málo... 8/10 (45. MFF KV)
Oil City Confidential (2009)
Svižný (i když spíše díky druhé polovině) dokumentární snímek o, pro mě opět neznámé skupině. Škoda příliš zběsilého dávkování informací s občas poněkud zmatečnějšího přístupu, který tenhle dokument výrazně brzdí. Komické ilustráky jsou ovšem špičkové :))) 7/10 (45. MFF KV)
Twilight Saga: Zatmenie (2010)
Slade udělal kus práce a ze Zatmění caká atmosféra, akční scény jsou špičkové, herci jsou VEDENI (a to i Lautner), triky VÝRAZNĚ POSKOČILY a fungují i isebeironické momenty. Malér nastává v momentě, kdy postavy otevřou hubu. V tu chvíli jsme bohužel zpět na úrovni Nového měsíce (definitivní důkaz toho, že na vině bude nejspíš předloha) a, jak velmi trefně poznamenal Tetsuo, scénář se tak podoba spíše zfilmované fanfiction z pera velmi nevyzrálé, naivní a ne příliš schopné 14ky. Scéna ve stanu si přímo říká o zakončení "A pak se Jacob vrhnul na Edwarda, vsunul svůj jazyk do jeho úst, ... " Přesto výrazný posun od druhého dílu a proto vcelku solidní tři hvězdičky..