Recenzie (247)
Barry Lyndon (1975)
Kamera: John Alcott ...... zajímavý příběh, herecké výkony skvělé. Nejlepší ale na celém snímku je to, co s ním souvisí - že použili speciální objektivy, které už se dlouho v té době nepoužívaly, se světelností f0,9, takže mohl Kubrick natočit film bez použití jediného umělého světla.(jo, tohle všechno vím ze jednoho skvělého dokumentu;) a proto kubricka oceňuji nejvíce ze všech - že bořil tabu a rozšiřoval pojem "film".
Parfum: Príbeh vraha (2006)
Kamera: Frank Griebe..... opravdu zlatořezová záležitost, to co dělá Griebe se světlem je neuvěřitelnost. A příběh je taky skvělý, herecké výkony věrohodné, příběh má spád a ta scéna s celým náměstím je opravdu jedinečná. Role Dustina Hoffmana je tak dobrá, že jsem ho ani nepoznal. Tykwer UMÍ točit, jeho práce se pozná.
Divokosť v srdci (1990)
Kamera: Frederick Elmes ..... určitě pět hvězdiček. Lynchova temná fantazie je nevyčerpatelná. Již natočil takové množství filmů, u kterých jde příběh plynule dále a přitom si říkáte, o co tady jako jde. Navíc u tohoto snímku mame moznost sledovat horici cigaretu z neskutecneho blizka.
Návrat (2003)
Kamera: Mikhail Krichman ..... čistá práce s kamerou, celý film je jeden velký řez. navíc prostředí ostrova je tak krásně vykreslené, že bych neváhal a hned se tam prestehoval. Skvělá práce!
Gothika (2003)
Kamera: Mathew Libatique ........ opět se neshodnu s místními, ale tohle dílo me naprosto nadchlo. Těch pět hvězd, co tomu dávám, je hlavně kvůli kameře, která je v tomto filmu skvělá! Sice se často objevuje přepálené světlo, ale imho to jen dopomáhá k depresivnímu příběhu. Ale i příběh mě příjemně překvapil. Díky bohu za lidi jako je Mathew Libatique.
Náuka o snoch (2006)
Kamera: Jean-Luis Bompoint ...... nemam slov. Filmů, kterých mě udrží v extázi celý večer, moc není. ALe toto je geniální, přestože Gondry jaksi nezvládl konec. Opravdu nepopsatelný zážitek. Jo a Charlotte Gainsbourg, ač se tvůrce snažil jak se snažil, je opravdu nádherná a její herecké schopnosti jsou naprosto dokonalé.
Cesta na Mesiac (1902)
Kamera: Michaut, Lucien Tainguy .... haha, ani se nedivím, že to točili dva, musela je z toho bolet ruka:) kažopádně tohle dílo si nic jiného, než pět nezaslouží. A dívat se na film starý 105 let, to uz je pojem. To, ze se divate na obraz z 15. stoleti je sice chvalyhodne, ale kdyz reknete sto let starej film, tak vam to nikdo neuveri, ze jeste ubirate.
Restart (2005)
Kamera: Kasimir Lehto..... sedmdesátiminutový orgasmus kameramana by si zasloužil i hvězdiček deset. Tolik inovace, nových pohledů... Kasimir mě velice příjemně překvapil. A docela výjimečně mi nevadila ta tuna přepalů a třepající se obraz. Bravo!
Zítra vstanu a opařím se čajem (1977)
Kamera: Jan Kališ.... tohle je komedie, která se s tím zkrátka nesere, když už to tak musím říct. Herecký výkon Petra Kostky je snad to nejlepší, co předvedl. A hlavně ta hudba! Třeba v úvodních titulcích:) Ještěže existují lidé jako Jindřich Polák, jinak by byla česká kinematografie hodně ochuzená o žánr scifi.
Teletubbies (1997) (seriál)
Velmi skvělé dílo, které ví o čem mluví.