Recenzie (247)
Amélia z Montmartru (2001)
Kamera: Bruno Delbonnel - jeho práce s kamerou je naprosto dokonalá! Celý film je jeden velký zlatý řez. Práce se světlem a pohyby kamery(třeba jak amelie háže žabky na tom kanálu) jsou jedny z nejlepších v celé historii filmu. A k příběhu - Dokonalé, přitom tak obyčejné. Infantilní a naivní, ale - proč ne? Je to krásné. Důkaz, že každý z nás má své rituály a malé požitky, nad kterými se nepozastavujeme a nikomu neříkáme, přesto je děláme. Film, který mě ovlivnil, a to především v chování, smyslu uvažování. Film, na který nezapomenu a opět se k němu rád vracím.
2001: Vesmírna odysea (1968)
vidět tisíckrát a klidně ještě jednou, tohle je sousto, které opět poznamenalo můj zájem o film a režii stanleyho kubricka. Vesmírná odysea narozdíl od jiných, pozdějších, scifi řeší vztah člověk-vesmír, jak jsme velkým černým obeliskem ovlivňováni již od pradávna. Nejdokonalejší mi přijde scéna, kdy dojde ke konjunkci planet a následnému průletu prostorem a časem. Neuvěřitelné!
Večný svit nepoškvrnenej mysle (2004)
Charlie Kaufman posunul svoje řemeslo opět o něco dál, sklouben s režijním géniem Michela Gondryho vzniká geniální dílo. Dvojice Carrey a Winslet je přinejmenším zajímavá - Carrey dokázal, že umí zahrát i jiné role, než bláznivé a Winslet že má stále co nabídnout.
Rok diabla (2002)
Mám pro Zelenkovy filmy slabost, jeho mystifikace jsou opravdu povedené, lehce pochopitelné, přesto krásné. Navíc je mi (narozdíl od Mňágy nebo Visacího zámku) tato hudba blízká.
Tajnosti a lži (1996)
Geniální - režie, herecké výkony, příběh. Celý film jsem sledoval jedním dechem.
Él (1953)
velmi povedený snímek, škoda jen, ze nebyl nikde v čr promítán.
Lola beží o život (1998)
Kamera: Frank Griebe......To nejlepší, co jsem kdy viděl. Opravdu skvělé...