Recenzie (59)
Plavecký mariáš (1952)
Tak jako mají rozdílný pohled na válku doktor Galén a baron Krog v Bílé nemoci, i zde je jasné, že asi každý viděl jiný film. Někdo se dívá na film o skupině starých vorařů, kteří ještě jednou chtějí splout s vory dřeva po řece dolů a příroda jim v tom brání, a někdo jiný se dívá na politický film. A já se hrdě hlásím k těm prvním.
Stoj, lebo mamička vystrelí! (1992)
Až moc bláznivá komedie o příliš starostlivých matkách na nevhodných místech. Míra bláznivosti tomu filmu uškodila, ale mohlo to dopadnout hůře. Odpad to není, ale víc než ty dvě hvězdičky si nezaslouží.
V mene Angela (2002)
Především parodie na gangsterky - s příchutí romantiky, která je tam tak nějak navíc. Ale co z toho, když je to jeden z mála filmů, které odporují poněkud stereotypnímu vnímání Silvestera Stalloneho jen jako Ramba a Rockyho - a ba co víc, dokazuje, že Stallone umí hrát i komedie - a navíc ještě trochu jiné, s menším množstvím násilí než u komedií jiných akčních herců jako je Arnold Schwarzenegger.
Medicopter 117 (1998) (seriál)
Sanitka přesunutá z silnice do vzduchu. Samotný nápad by byl skvělý, ale to provedení. Provedení vše zkazilo. Nesmyslné akce a plýtvání nápadu na případy, které by mnohdy seděly spíš Kobře 11. Takže ta jediná hvězdička je vlastně jedině za docela pohledné herečky, hlavně pak ty z prvních řad - a za sem tam hezkou přírodu. Ale jinak je to větší brak než Stefanie.
Jadro (2003)
Je mi líto, ale musí to být. V bondovkách odpouštím spoustu nesmyslů, protože jsou na nich více méně postaveny, ale co je moc, to je moc. Asi mám v oboru geologie příliš velké znalosti a proto jsem tomuto filmu nemohl žádnou z těch, které jsou v tomto filmu přítomné - a které se týkají Země, odpustit. Protože proces výměny severního a jižního magnetického pólu je natolik rychlý, že magnetické pole kolem Země by nestačilo vyprchat. Jádro, a hlavně jeho vnější část se točí proto, protože se točí i Země samotná a není tedy možné, aby se pohybovat přestalo. Aneb: jestliže je u spousty filmů napsáno "Do 15-ti nevhodné", tak zde by mělo být na DVD napsáno "Geologům neprodejné".
Vysvobození (2003)
Předlohu jsem nečetl a nedokáži tedy určit, jak moc se knihy podrželi, ale jedno je mi jasné: tohle neměli točit Američané. Tohle mělo být natočeno v koprodukci států, kterých se příběh týká - tedy (zřejmě) Bulharska, Itálie, Švýcarska - a Dánska. Jistě by to dopadlo lépe a bez některých chyb. Ale abych jen neshazoval, musím připustit, že druhá část příběhu, kdy už je v Itálii a následně chvíli v Švýcarsku je mnohem slušnější než začátek. Asi nejlepší postavou je stará dáma, která jezdí malovat do Itálie. Nicméně těžko tomu dát více než čtyři hvězdičky - ale že by představovaly oněch 80%? To ne. Spíš jsou takovými trochu lepšími třemi hvězdičkami.
Django znovu útočí (1987)
Leč původní Django pokračování nepotřeboval, je pokračování lepší než v případě jiných filmů, kterým se dostalo pokračování - a to o hodně. Je jen málo filmů "na pokračování", kde volné pokračování udrželo kvalitu původního filmu. Neříkám, že "Django se vrací" je jedním z nich, ale rozhodně patří k těm lepším.
Star Wars: Epizóda III - Pomsta Sithov (2005)
Z všech třech dotáčených dílů je tento asi nejpovedenější - a to ani ne tak co se týká efektů a soubojů, protože na ty až tak zvědav nejsem - téměř u žádného filmu - a o Hvězdných válkách to platí ještě více než u ostatních filmů. Je to především příběh, který zde vrcholí a dokazuje, že Darth Vader nebyl ani tak zlý jako spíše nešťastný - a že veškeré zlo Impéria vychází z bývalého senátora Palpatina, nikoliv Darth Vadera. A pak to jsou odkazy na různá proroctví a jejich chápání - to když Yoda říká Obi-Wanovi, že proroctví mohlo být špatně pochopeno - ale ono vlastně nebylo, jen jeho vyplnění trvalo mnohem déle. A samozřejmě odkazy na historii, ale ty asi neuniknou jen tomu, kdo se o ní zajímá. A pak, v tomto dílu se konečně tak nějak celá technika světa Hvězdných válek konečně začíná podobat tomu, na co je člověk zvyklý z původních třech dílů.
Ran (1985)
V všech samurajských filmech Akiry Kurosawy, které jsem viděl, teče krev, ale zde jí teče příliš velké množství - a jestli je nějaká scéna v tomto filmu, kterou opravdu nemám rád, tak je to poprava manželky nejstaršího z synů pana Hidetory. Dovolím si nesouhlasit s Djkomou, že film nemá emoční dopad. Právě to, že je film bez jediného vtipu, přestože hláška v této době jsou duševně zdraví jen blázni může způsobovat úsměv na rtech, je nejsilnějším vyvolávačem emocí - především pak ke konci filmu, kdy se Hidetora konečně setká s svým nemladším synem (Saburou), leč však zabitým Hidetorovým nejstarším synem. Asi to není film, na který by se dalo koukat "o sto šest", ale jen jedno shlédnutí je nedostatečné.
Peklo s princeznou (2009)
Dávám plný počet hvězdiček, ale... Dokázal bych si představit trochu lepší název - pod stávajícím názvem jsem si totiž představoval, že bude princezna trochu více zlobit.