Posledné recenzie (34)
Navalny (2022)
Podle mě velmi povedený dokument o člověku, který se obětoval, aby zkusil udělat z Ruska normální evropskou zemi. O ruskou opozici se zajímám dlouhodobě, takže jsem se tam vlastně nic nového nedozvěděl, přesto mě dokument bavil. Alexejovu osobnost se podařilo velmi dobře vystihnout, stejně jako absurditu a marasmus současného putinského režimu. Jednoznačně doporučuju.
Údolí slz (2020) (seriál)
Oproti světovému mainstreamu je to trošku lyričtější, jak už tak blízkovýchodní filmová produkce bývá. Některé věci jsou dost přitažené za vlasy (umělec, potulující se po vojenském velitelství a telefonující odtud nalevo napravo aj.), ale všechny nedostatky plně vyvážily skvělé tankové bitvy. Oceňuju taky to, že mi seriál trošku přiblížil vojenský konflikt, o kterém jsem měl do té doby jenom mlhavé představy (i když bylo ještě potřeba dostudovat si to trošku na Wiki).
Hatufim (2010) (seriál)
Každopádně je to určitě mnohem přesvědčivější než nezaslouženě známější Homeland. Příběh dává smysl, psychologie postav je perfektně propracovaná (včetně sexuálního života dospívající Dany, což zde někteří považují za laciný pokus být zajímavý - pracuju s mládeží a tohle už jsem několikrát viděl jako reakci na velmi vážné problémy s otcem). Nicméně, Fauda to není, ba ani Our Boys. Chybí tomu to napětí, spád, tah na branku (to vše se objevuje až v závěru 2. série). Možná by bylo lepší, kdyby tvůrci stejně jako u Our Boys vměstnali celý příběh do jedné série - a dost. Stačilo by osekat nekonečné lyrické scény, kde někdo pořád fňuká nebo funí.