Recenzie (345)
Malé ženy (2019)
Mám ráda filmy o přátelství. Mám ráda filmy, které mi dají zapomenout na svět za dvěřmi kinosálu. Mám ráda nepoddajné ženské hrdinky. Mám ráda červené pentle, zelenožluté stráně, zrzavé vlasy, široké modré sukně. Mám ráda Saoirse Ronan. Pokud jste odpověděli 5x "Já taky", běžte na to, budete se tetelit blahem.
Čertovské pero (2018)
Zajímavá. S vlastním rukopisem - odlišným od ostatních. Neodfláknutá výprava. Sympatické postavy. Hezky drzé zlo. V konkurenci nových pohádek, které jsem za poslední dobu zhlédla, jednoznačně pozitivně vyčnívá.
Princezná a pisár (2014) (TV film)
Pohádka až neobvykle akční. Příběh s nápadem. Padouch, který nezahálí. Sympatický a neohrožený písař. Ale taky hlavní hrdina s příšernými vlasy, honičky možná až příliš dlouhé, nepřesvědčivá princezna a nemastný neslaný král.
Korunný princ (2015) (TV film)
Motiv očekávání... a motiv zklamání. Nějak mi nesedlo celkové ladění pohádky. Nadbytečný čaroděj. Královna, která nemluví a jen vzdychá. Škrobená legrace (Dobrý den, To netuším). Příběh podivný. Tanečnice? Klady: rytíř Lavice, Pakostův účes, huhňání čarodějova poskoka a absence písně.
Duch nad zlato (2013) (TV film)
Za Preisse čtyři hvězdičky. Za Bohdalovou nula (co to proboha bylo za šišlání?). Proč se tak milá princezna zamilovala do takového joudy? Zlato nevypadalo zlatě. Dejdar mě bavil (ostatní: Holub, Vladyka, Táborský, Javorský měli minimum prostoru). Děti nikoliv. Výprava slabší, stejně jako celá pohádka.
Pravý rytier (2016) (TV film)
Zkusila jsem další novou pohádku a překvapivě to nebylo špatné. Dýchala z ní na mě pohodovost a ponaučení, i když působila trochu prázdně. Výprava slušná a ústřední dvojice sympatická. Vadily mi písně, Vaculíkovy vlasy, škrobenost a statičnost některých scén. Ale za Komínka to všechno odpouštím.
O dvanástich mesiačikoch (2012) (TV film)
Staré pohádky jsou nejlepší, nejhezčí, nejpohádkovější. Co dát ale šanci i těm novým? Zkusila jsem tuhle a ono to vyšlo. Krásná zima, která zvlášť v době bez sněhu je opravdu pastvou pro oko. Milá a sympatická Maruška. Neokoukaná výprava - zejména kostýmy a účesy mě uchvátily. Četla jsem, že Žilková je tu nesnesitelná - mně však přišla výstižně zlá a prohnaná. Vytkla bych pár věcí (Vojtkovo vlasy, píseň, Komínkovo pomatení, repetitivnost), ale ve výsledku jsem víc než spokojená. Že by nové pohádky nakonec nebyly tak špatné?
Star Wars: Vzostup Skywalkera (2019)
Nulové očekávání - maximální spokojenost! Sympatické postavy. Skvělé lokace - od milých až po tajuplné. Rey - konečně hrdinka, která mi padla do oka!!! Propojení se starými díly v ikonických odkazech. Linka s Palpatinem úžasná. Bavilo mě prostě všechno. Už dlouho jsem v kině nebyla tak spokojená.
No není to romantika? (2019)
První dvě třetiny mě neskutečně bavily!! Udělat si takovou prču z romantických filmů! Čím více jste jich viděli, tím víc se budete smát. Rebel velice zábavná a Liam fakt jako z nějakého časopisu. Celkově jsem se dost zasmála a určitě bych film doporučila jako lehkou zábavu po náročném dni. Poslední třetina mě už zaujala méně a závěr mi trochu zkazil svojí sladkobolností celý dojem. Největší slabina: homosexuální kamarád - proboha, to nikdo neumí zahrát gaye normálně?
Panstvo Downton (2019)
Na film jsem šla se sestrou, zrovna když jsme měly svůj holčičí víkend, a film nám do naší atmosféry krásně zapadl. Úžasné kostýmy a róby, nádherná anglická příroda, glanc, elegance, jemný humor, fešák Allen Leech. A taky ples, vtipné služebnictvo, tajemství a pletichy. Jen by divákům, kteří neznají seriál, měli u dveří do sálu rozdávat rodokmen postav.