Recenzie (384)
Vzpoura žen (1939)
Neuvěřitelně půvabný, herecky invenční film. Western s prvky komedie, který ani chvilinku nenudí a působí úžasně zábavným dojmem na každém svém milimetru.
Žena roku (1942)
Herecký koncert spíše než výjimečný film.
Bazén (1969)
Hodně prázdný film, pokažená příležitost. Mdlé herecké výkony, mnohdy nelogické chování postav. Čekal jsem mnohem více. Škoda.
Osudový kruh (1970)
Báječná gangsterka s vytříbenými výkony. Uměřené herectví všech, chladného úsečného Bourvila, přesného Delona, živočišného Volonté i niterného Montanda. Melville je mistr mistrů a dokazuje to každým svým filmem.
Šanghajské prekvapenie (1986)
Jasně, když dva dělají totéž, není to totéž, aneb co je dovoleno bohovi, není dovoleno volovi, takže žádný další Indiana Jones to není, ale Sean Penn hraje slušně a koukat se na to dá....
Chci domů (1989)
Hravý těžko uchopitelný film. Jedna z možností je jen tak si užívat režijní pásmo, druhá možnost nabízí hledání...
Hirošima, moja láska (1959)
Filosoficko filmový zážitek.
Život je román (1983)
Je to přesně ten film, který nehledá cestu k tobě, ale ty ji musíš hodně trnitě hledat k němu. Mně ta naprostá svoboda, volnost a svobodomyslnost získala, Resnais si dělá co chce, kdy chce, kašle na logiku vyprávění, má svou vnitřní představu, že chce oslavit lásku v různých formách její podoby a skládá si to jako puzzle, a diváku ty si můžeš trhnout nohou. Navíc v každém pohybu, gestu, mimické miniatuře Geraldiny Chaplinové vidím ty jednoznačné geny a podobu s jejím otcem a vnitřně jásám, stejně tak mám hodně rád Vittorio Gassmana,a to jsem si užíval....
Divoký víkend (1986)
Tento film nasadí úžasné tempo a drží ho až do konce. Nádherná ukázka, jak i lehčí žánr může vyznít naprosto mistrovsky.
Rachel se vdává (2008)
Jak mám Demmeho filmy rád, tak Rachel se vdává příliš vysoko nestavím. Jednak mám radši českou svatbu, proti té nabubřelé a patetické americké a potom ty věčné konflikty, vyhrabování papírových i jiných čertů a katarze člověka opravdu unavují.