Reklama

Reklama

Obor

Trailer

Obsahy(1)

Velkolepý epos o soupeření pozemkových vlastníků s naftovými magnáty v americkém Texasu. Přetékající ropné vrty, peníze, intriky, rvačky. Zámožný Texasan Bick Benedict (Rock Hudson) se ožení s krásnou, cílevědomou a houževnatou Leslie (Elizabeth Taylor) z Marylandu. Jejich život na ranči není vůbec jednotvárný. Musí denně řešit problémy s honáky dobytka, pomocnými dělníky z Mexika i s jejich mladým předákem (James Dean), ze kterého se nakonec stane mocný ropný magnát. V roli Jetta Rinka se objeví legendární James Dean, který zemřel pouhé dva týdny po dokončení tohoto filmu. (oficiálny text distribútora)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (111)

Arsenal83 

všetky recenzie používateľa

Určite zaujímavý počin, minimálne herecky. Ale inak ukrutne dlhý. Takmer 3 a pol hodiny nemajú ani niektoré seriály. A poviem úprimne, že po prvej polhodine zistíte, že to vôbec neodsýpa. Keď si spomeniem na iný trojhodinový film, ako napríklad Gladiátor či Statočné srdce, tak viem jedno, že ani chvíľu nebola nuda, furt sa niečo dialo, proste to išlo ako voda. Tu sme sa nič takého nedočkalo a svojím príbehom film zaujme skôr amerických sledovateľov. Ústredná trojica je však inak chasa veľmi zaujímavých hercov. James Dean dva týždne po dotočení zomrel a bol to ozajstný rebel na plátne i životom. Pekná Liz Taylor sa vydala koľko, snáď osemkrát? No a Rock Hudson bol veľký milovník žien, ale tento len vo filmoch, keďže o pár desaťročí neskôr zomrel na AIDS a myslím, že nakazil aj svojho priateľa, ktorý za to vysúdil jeho dedičstvo. Inak Hudson bol prvou osobnosťou, ktorá podľahla tomuto vtedy novému ochoreniu. Veľmi zaujímavé, ako elegantne a obdivuhodne vyzerajú veľké hviezdy na plátne, no v skutočnom živote to už také hviezdne nie je. ()

classic 

všetky recenzie používateľa

Legendárny, americký tvorca-George Stevens je bezpochyby veľkým KLASIKOM-klasického Hollywoodu. Rešpektujem a uznávam ho ! No i napriek tomu, nie je v mojom rebríčku-najobľúbenejších režisérov (t.j. v prestížnej TOP DESIATKE), ale zase niektoré jeho snímky vynášam do nebies (Denník Anny Frankovej, Shane, či aj Miesto na výslní). _Filmový príspevok z roku 1956, s názvom OBOR, ktorý získal neuveriteľnú, rovnú desiatku nominácii na Oscara, kde premieňa iba DIRECTOR najväčšieho kalibru. (Napríklad-Najlepším filmom bola-Cesta okolo sveta za 80 dní, rež. Michaela Andersona). _Vezmite si jedno, že sledovanie 201 minút (viac ako troch hodín a dvadsiatky min.) dlhého filmu nie je naprosto nič, čo by bolo poväčšinou každému extra po chuti. Osobne si myslím, že čím dlhší je, tým sa automaticky stáva menej dostupným, zaujímavým, pretože divák sa už po určitom čase, strávenej pri obrazovke (i trebárs v kine), čítajúc neustále titulky, stáva unaveným, vrtí sa na pohovke o stošesť, že sa nevie už dočkať samotného konca kraja ?! Niekedy to platí, inokedy zase nie. Ale teraz si práve myslím, že áno... _ Z môjho pohľadu je to veľmi rozsiahle i rozťahané zároveň, že by sa patrilo, minimálne o tých 30 až 45 minút, skrátiť (dvaja strihači si aj tak nedali povedať), kedy by nebol film tak zbytočne natiahnutý. Môže sa to zdať trochu divné, ale film sám o sebe príliš nenudí, a pritom je dlhý, ako týždeň pred výplatou. Vďaka precíznej réžii, sa na to nedá ani pomyslieť. Je to film plný postáv, ktoré sa postupne vykryštalizujú v úplne inom svetle, ako sa spočiatku javí, alebo : „PENIAZE KAZIA CHARAKTER” , a tým som trafil klinček po hlavičke ! Trojica hercov: Taylor, Hudson a Dean sa v jednom kuse dopĺňajú, i keď by som povedal, že Jim má o moc menej hereckého priestoru, ako je zvyknutý. Až na záver sa dostávam k typickému klišé hollywoodskych kúzelníkov : STÁRNUTIE- jednotlivých postáv je naprosto nedostačujúce, alebo aký vekový rozdiel je medzi filmovou mamou Liz Taylor a jej filmovým synom Dennisom Hopperom ? Minimálny ! Toto všetko je pre mňa mínus+samotná, prepálená dĺžka, ktorú George trochu „prepískol” , a tak z pôvodne maximálneho hodnotenia, znižujem o 40%, smerom na DOBRÝ, priemerný, možno trošku nadpriemerný, aj tak nakoniec zaváži každého uhol pohľadu, ten môj je taký, aký má byť ! Obdivuhodne zachytil dekády jednej rodiny, ale ničím extra ma nezasiahol. Najradšej som mával sekvencie s Deanom, aj keď sa totálne, povahovo, postupne otočil o extrémnych 360˚ , ale nielen o tom je tento monumentálny snímok... Alebo, viac-menej, práve peniaze hýbu svetom... Klasika kinematografie, ale ako pre koho... ? ()

Reklama

Anderton 

všetky recenzie používateľa

Ak by som mal vybrať pre dnešného mladého diváka niekoľko filmov, ktoré všetkými svojimi filmovými prostriedkami najlepšie charakterizujú knematografiu 50tych rokov, Gigant by bol určite v prvej päťke. Mohutná rodinná sága, ktorá výborne charakerizuje americkú spoločnosť. Rodina, vlastenectvo, tradícia armády, obrovské ranče, otázky osídlovania na úkor pôvodného obyvateľstva, ropa, americký podnikateľský sen a v neposlednom rade rasizmus. Ten je tu podávaný štýlom, ako keby bol už v dobe natáčania v Amerike minulosťou, pritom M.L.K. ešte dávno nepovedal to, čím spustil v tejto oblasti revolúciu. Tým je Gigant pre mňa najrevolučnejší. Odpovedá na otázku, čím si Elizabeth Taylor podmanila publikum a prečo mladí milovali Jamesa Deana. Gigant má postavy, pri ktorých budete zmätení so sympatiami a antipatiami voči nim, najmä v momentoch, pri ktorých musíte svoje dovtedajšie postoje prehodnocovať. Možno je to jediný film svojej doby, ktorý ukazuje neprikrášlene negatíva obrovského bohatstva, čiže dosiahnutia amerického sna a jeho dopadu na psychiku citlivého človeka v podobe alkoholizmu a samoty. Je to film podobný rovnako výbornému Sirkovmu Written in the wind z toho istého roku a určite z neho čerpal Anderson v There will be blood. Tie tri a štvť hodiny možno neutečú ako voda, ale určite ako rovnako tekutá, ale trochu hustejšia ropa. ()

NinadeL 

všetky recenzie používateľa

Co čekat od velké texaské ságy mapující příběh celé generace podle románu nositelky Pullitzera Edny Ferberové? Především velký širokoúhlý barevný film, plátno, ze kterého celé tři a půl hodiny nesleze Lizzy Taylorová a celé to okoření James Dean. V 50. letech ještě Hollywood moc neřešil výpravu a kostýmy a jejich vývoj v čase, takže je velmi náročné sledovat časové skoky, orientovat se dá snad jen podle aut nebo věku dětí, ale není to dost. Skutečně je to celé předzvěstí Dallasu, protože proklamovaná mentalita texaských honáků dobytka a ropných magnátů je tu předepsána přesně v takovém duchu, na jakém seriál později stavěl. Osobně bych na podobné téma raději volila starší film Boom Town s Clarkem Gablem (1940). Tento zážitek s Obrem spadá do kategorie čistě referenčních. ()

JohnnyD 

všetky recenzie používateľa

Dallas: The Origin. Epická sága mapujúca texaskú rodinu naprieč asi troma desaťročiami sa vyznačuje dobovými neduhmi (príliš knižné, uťahaná minutáž, občas horšie masky starnúcich tvárí), ktoré ale čiastočne vynahradzuje skvelý casting (Rock, Hudson, James Dean, či Elizabeth Taylor), či miestami pokrokové témy (rasizmus a skvelá scéna v kaviarni). ()

Galéria (105)

Zaujímavosti (22)

  • Většina scén byla natočena v Marfě v Texasu, včetně pouštních plání. Části ve vesnici Mexičanů se natáčeli ve Valentine v Texasu. Interiérové scény jsou natočeny v ateliérech Warner Brothers Studios v Burbanku v Kalifornii. Scéna průvodu byla natočena na letišti ve stejném městě. Několik záběrů se taky dělalo ve Virginii a v Arizoně. (Šuplík)
  • Film byl znovu uveden v Americe na podzim roku 1996 u příležitosti jeho 40. narozenin. (Šuplík)

Reklama

Reklama