Reklama

Reklama

Mack Phillips (Sam Worthington) za tragických okolností príde o svoju milovanú dcérku Missy. V stave hlbokého zúfalstva dostáva list, v ktorom ho Boh pozýva na stretnutie presne tam, kde sa tragédia odohrala. Mackov hlboký žiaľ je konfrontovaný s večnosťou a on zrazu prežité utrpenie vníma úplne inak. Láska a odpustenie, náročná cesta zmierenia a milosrdenstvo nakoniec prinesú radosť do duše otca, ktorý sa so stratou dcéry zmieri a vyrovná. (Forum Film SK)

(viac)

Videá (5)

Trailer 3

Recenzie (213)

Mathew55 

všetky recenzie používateľa

Nuže, tohle bylo tak pobožný a křesťanský, až jsem málem začal googlit fotky mladých kloučků a dívenek. Sam Worthington je kvalitní herec a ve filmu působil důvěryhodně, ale i tak nedokázal zachránit otčenášskou a přeamerickou pointu. Pokud nevěříte v Boha a neztratili jste zrovna někoho blízkého, neztrácejte tímto filmem čas (jako já). ()

Ingtar2

všetky recenzie používateľa

Stuart Hazeldine natočil veľmi dôležitý film. Vysvetlím hlbšie v recenzii. Začal by som tým, že vo filme sa vlastne nič nestalo. Nepreháňam dokonca, keď poviem, že je to iba spleť scén, pospájaných esenciou cynizmu a snahy o vyvolanie emócie. Prečo práve cynizmu? Macovi totiž zomrie dieťa. A boh má tú drzosť povedať mu, že on stál pri vrahovi a navždy pri ňom stáť bude - ale to nevadí Mac, cheer up, zajtra bude oslava. Taktiež kvôli prostému faktu - film zneužíva ťažkú tému straty svojho blížneho na propagovanie práve týchto nezmyslov. Počas filmu mi vyvstávalo nespočetne veľa otázok. Aby som uviedol aspoň jednu - teda je pravda, že boh doteraz zasahuje do sveta. Je teda pravda, že má veľký plán, podľa ktorého sa všetko deje. Je však pravda aj to, že boh vytvoril jedného konkrétneho anjela. A že z tohoto konkrétneho anjela sa stal následne satan. Keď skombinujem všetky tieto výroky, nie je teda pravda, že boh teda vytvoril zlo a to zlo sa ďalej šíri práve podľa jeho veľkého plánu? Nerobí to z boha to zlo? Inak si to vysvetliť neviem. Film však popiera aj sám seba, kedy sa raz metaforicky boh objavuje ako Octavia Spencer, inokedy ako muž - čo by teda v teórii malo znamenať, že Mac svojmu otcovi odpustil... až do momentu, kedy sa opäť objaví Octavia Spencer? Všetky tieto otázky vyvstávajú z tohoto filmu a film ich buď odmieta adresovať, alebo ak ich aj adresuje, tak nedostatočne a radšej hneď prejde ku témam, v ktorých cíti, že má pevnú pôdu pod nohami. Prečo teda hovorím, že Stuart Hazeldine natočil nesmierne dôležitý film? Podprahovo totiž chcem veriť, že to vôbec nebolo o troch bohoch, ktorí sú jeden. Ale že to bolo práve o nebezpečenstve ovládania myšlienok - čo bolo vlastne presne to, čo boh robil, kým bol Mac v bezvedomí. O zahrávaní si s myšlienkami iných ľudí, a následne menenie ich názorov tak, aby to vyhovovalo votrelcovi. Inak si totiž neviem vysvetliť, ako mohol Mac odpustiť vrahovi svojej malej dcérky. Nič také sa totiž odpustiť nedá, a garantujem, že keby sa hrdinovia ospevujúci tento film ocitli v Macovej koži, tiež by nikdy neodpustili. Čo však nedokážem odpustiť ja osobne je absencia rozuzlenia a katarzie. Divák totiž nikdy nezistí, kto je vrah. Zatiaľ nehodnotím, možno jedného dňa. Neviem sa totiž rozhodúť, akú myšlienku mal film uviesť a najmä propagovať - avšak chcem veriť, že to bola tá menej nebezpečná pre spoločnosť. ()

Reklama

Faila 

všetky recenzie používateľa

Chatrč, knižní i filmovou, je těžké soudit objektivně (hodnotím podle sebe i podle komentářů druhých). Jde o pohled jednoho člověka na Boha, o nabídku odpovědí na otázky a to, jak je hodnocena kniha nebo film, často souvisí s tím, jak se s autorem shodneme. Témata obsažená v knize nejsou jednoduchá a literatura nabízí lepší prostor je pořádně rozebrat. Film je okleštěný a hodně zjednodušený, což původnímu dílu může velmi ublížit. Je to škoda, ale těžko říct, dá-li se to udělat jinak. Režisér ale ke svému dílu zjevně přistupoval s citem, který je u něčeho podobného velmi potřebný, a za mě se mu povedlo převést na filmové plátno aspoň část kouzla a síly literární předlohy. Nepřišlo mi to patetické ani trapné, ale krásné a dojemné. Filmové adaptace jsem se hodně obávala, naštěstí zbytečně. ()

joker30 

všetky recenzie používateľa

Nie som žiaden veľký návštevník kostola, preto nebudem velebiť film do nebies. Knihu som ale čítal a musím priznať, že tvorcom filmu sa podarilo naozaj dobre dostať na plátno takmer celú knihu. Viera sama o sebe mi nevadí, s náboženstvom tam už je to o inom, počkať *spoiler to ale bolo myslím spomenuté aj vo filme, takže až taká totálna kresťanská agitka to možno nie je. Nie sme tu však na polemiky o náboženstve preto keď mám hodnotiť film ako taký, tak to bol pozerateľný priemer s pomerne dobrými hercami. 70% ()

Radko 

všetky recenzie používateľa

Chápem všetky výhrady k filmu. Že ide o prvoplánovú haleluja agitku, instantné posolstvo ako z časopisu jehovistov Strážna veža, presladená gebuzina. Možno sú tieto výhrady aj v čomsi oprávnené, no teraz vysvetlím moje hodnotenie. Ručne-stručne. Boh je žena. Jasné, totok mám jasné už dávno, veď či muži dávajú život alebo rodia? Nye. Len ženy, samičky. Prvých 10%. Múdrosť dáva možnosť súdiť iných. Ale popritom ponúka dilemu ako zo Sophinej voľby. 20%. Chatrče mám rád, nech sú jakékolvek malinkaté, Ak sú navyše voľne dostupné, nejedna sa  mi postarala o lepšejší spánok v nečase. Už len názov filmu je poctou všetkým búdam, kade tade po horách-dolách. 30%. Jedna zo ženských postáv mi nenormálne fyzicky pripomínala jednu šmakovnú exfrajerku 40%. A takto by som mohol pokračovať až k finálnej stovke. Ale nechcem. Pretože by to bolo príliš emočné, pre druhých pridlhé, lebo skôr osobné. Chatrč sa napokon pre mňa krásnou stala - nudná chvíľa nenastala. A vypisujte si tu odsudzujúce kritiky, jaké len scete. Ja si Chatrč kedykoľvek pešmátrám a prelezem (=pozrem) opäť a zase. ()

Galéria (30)

Zaujímavosti (10)

  • Veľký znak kačice pri ceste označujúci vstup do štátneho parku Oregon je v skutočnosti vstupným znakom do provinčného parku Cultus Lake v Britskej Kolumbii v Kanade s názvom štátneho parku. (Arsenal83)
  • Napriek pozitívnej odozve od konzervatívnych kritikov, film vyvolal aj teologickú kritiku. Teológ Albert Mohler povedal, že zobrazenie Boha Otca, Ježiša Krista a Ducha Svätého vo filme je „hlboko nebiblické“. Katolícky biskup Robert Barron povedal: „Je tam veľa sladkých vecí – ale musíte vypľuť pár semienok.“  (Arsenal83)
  • Meno Elousia, ktorým sa nazýva Otec (Octavia Spencer), má hebrejský pôvod a znamená „Boh Stvoriteľ, ktorý je základom všetkých bytostí“. (Arsenal83)

Reklama

Reklama