Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Lena je sedemnásťročné dievča, ktoré vzdoruje rodičom, zažíva svoje prvé zamilovanie, tajné nočné dobrodružstvá s kamarátmi, či magické rána nad Dunajom. Jej svet plný snov a túžob však naruší znásilnenie... Lena musí prejsť cestu, ktorá už nie je obyčajným dospievaním, ale skôr vnútorným bojom. Okolie ju nechápe a už nikdy úplne nepochopí. Je to ona sama, kto sa musí zmeniť, dospieť a pochopiť, že nemôže ostať obeťou. Trest si zaslúži ten, kto jej to spôsobil. (Forum Film SK)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (238)

Hamaradža 

všetky recenzie používateľa

Morávková je výnimočná slečna herečka nie na slovenskej, ale na európskej úrovni. Som šťastný že sa jej dostalo po detinskom Pirku kvalitnej role s takto dôležitou témou. Nvotova je drsná, no nie samoúčelné explicitná a dostala ma, najmä vyspelostou a skvelou prácou s prirodzenými nehercami. Zvlhli mi oči a zabudol som dýchať. Škoda, že na oscaroch zastupovala Slovenský návrh na nomináciu na oscara Čiara a nie Špina - s medzinárodne atraktívnejšou témou. Možno by mala šancu. ()

Jordan 

všetky recenzie používateľa

po všetkých stránkach a vo všetkých rolách presvedčivé a realisticky podané herecké výkony (popri dominike morávkovej, na ktorej charizme a prejave celý film stojí, výborné najmä pri do menších úloh obsadených monike potokárovej, juliane oľhovej a patrikovi holubářovi) sú najvydarenejšou stránkou tohto režijného celovečerného hraného debutu, ktorý na príjemne nerozťahanej stopáži v pomerne komorne nastavenej výprave (jeden ústav s osadenstvom, z ktorého sa občas na chvíľku vybehne buď do prístavu, domov k hlavnej hrdinke, alebo do školy) rozpráva psychologicky a emočne náročnú tému. popri dobrej a za európskym štandardom festivalových filmov v ničom nezaostávajúcej formálnej stránke a režijne slušne odvedenej práci s pár dobrými nápadmi, pri ktorej sa kde-tu ešte objaví kozmetická chybička odpustiteľná pri debute (nevypointovanie obrazov, nezvládnutá improvizácia, nekriticky a neinovatívne preberané štruktúrovanie sujetu overeného a videného v mnohých iných podobne tematicky či žánrovo ladených filmoch posledných rokov) je vlastne jediné, čo najviac uberá filmu na naliehavosti, ktorú mohol mať, výpovednej hĺbke a zimomriavkovej katarzii scenáristicko-dramaturgická stránka, kde občas chýba motivické väzbenie (scén či konaní) alebo je nie úplne zrozumiteľne či štrukturálne správne postavené, občas sa skĺzne do dialogickej rutiny a klišé a niekedy sa pri výbere scén a obrazov pristupuje k pokusu o vyvolanie emócie "zvonka", scénami, ktoré sú tu pre ne samotné a pre zvýšenie dramatičnosti či emocionálnosti, pričom iné, ktoré by možno viac pripútali diváka k pacientom a samotnej hrdinke (ktorej samozrejme držíme palce, ale je to hlavne preto, že je obeťou, dejú sa jej zlé veci a je tak krásna a čistá, že tá špina, v ktorej sa ocitne, ju ničí a nám je to ľúto, ale silnejšie emočné a aspoň nejaké intelektuálne napojenie na ňu je slabé) chýbajú. scenáristka s režisérkou si dali dlhoročnú precíznu prácu na vývoji scenára, overovaní psychologickej správnosti konania postáv, konzutovali a poctivo pracovali na koherentnej a pokope držiacej psychologickej komornej dráme, čo im vyšlo, len popri tomto ponore do témy sa niekde občas vytratila (alebo mierne ochabla) snaha myslieť aj na diváka, ktorý už veľa filmov videl, ktorý niečo očakáva a ktorého treba celý čas držať v napätí (alebo ho baviť, alebo prekvapovať, alebo dráždiť, alebo masírovať - skrátka čokoľvek, než len mu ukazovať a o niečom ho presviedčať) a na konci ho oceniť katarziou. debutujúcim autorkám sa však rozhodne podaril pre ne veľmi cenný film, ktorý (verím a dúfam) bude tým najlepším východiskovým bodom do ich ďalšej tvorby a kariéry. ()

Reklama

Fr 

všetky recenzie používateľa

„NECHCEŠ MI ŘÍCT, PROČ JSI TO UDĚLALA?…“ Drama ze života mladý holky, která neví, jak vyřešit „zprznění“ učitelem. Asi realistický. Stejně jako nakouknutí do slovenskýho psychiatrickýho léčebnýho systému pro mladistvý. Hlavně tam je ta filmařina fakt odvážná a autentická. Složitý téma, který by mělo oslovit náctiletý holky a jejich rodiče. /// -------------- POD ČAROU: ------------------------------------------------ 1.) Jde o režisérčin celovečerní debut. Zároveň se jedná o její absoloventský snímek na FAMU. 2.) Ve filmu hraje Anna Šišková, která je matkou režisérky Terezy Nvotové. ///                         PŘÍBĚH  ****  HUMOR  ne  AKCE  ne  NAPĚTÍ  ** ()

dr.horrible 

všetky recenzie používateľa

SPOILERy: Pocitovo podobné ako Speak, alebo On the Edge, žánrovo pripomínajúce viac to prvé. Tak trochu môj srdcový subžáner. Vyjazdené kolaje, s pár nejednoznačnosťami (ako vlastne bolo s Leninou spolubývajúcou na psychiatrii a jej otcom? Ako dopadla pomsta, ak vôbec dopadla? Ako dopadol Jakab? Ako dopadne Lena a jej sexuálny život, a bude ešte vôbec nejaký?) a ony už len tie nejednoznačnosti ako také sú často dôkazom remeselnej vyzretosti tvorcu. Tu ich je viac; niektoré sa dajú čakať, niektoré by ste čakali inak, ďalšie jednoducho len tak vyplynú z rozprávania a ani raz nepôsobia na príbeh našróbované násilne a pre efekt. Podobné je to s dialógmi a tým pádom aj hercami. Konečne je tu tvorca, ktorý dokáže zrežírovať niekoľkominútovú scénu s mladými, prakticky neznámymi herečkami, plnú fráz typu "Ty si piča, ty kokos," aby to nielen nepôsobilo smiešne či trápne, ale reálne, zo života, mrazivo. 4krát som mal zimomriavky; pri scéne samovraždy na psychiatrii, elektrošokoch, prezretí a spomínanej hádke. So všetkou úctou k niektorým našim tvorcom, zimomriavky som mal v slovenskom filme naposledy pri Obchode na korze. 90% s doslovným opakom toho, čo som písal v komentári k Môj pes Killer: Presne týmto smerom by sa slovenský film uberať mal. ()

easaque 

všetky recenzie používateľa

3* sice toto slovenské drama se aktuálně drží na hraně 70%, ale mí oblíbenci ho spíš chválí a vyzdvihují a tak jsem chtěl posoudit sám jeho kvality, i když jsem se bál deprese, která z něho čpí od začátku. Nakonec jsem to zvládl a můžu docela pochválit, i přesto že jsem musel těžce překousnout uvěřitelnost znásilňovacího aktu doma. Jedná se o pomalé komorní drama, které hodně stojí na hereckých výkonech a překvapili tentokrát i neherci. Taky palec nahoru je za způsob, jakým se hlavní hrdinka se svým těžkým údělem poprala, což bylo nakonec nejlepší pro ni i její okolí. Není to film na reprízu, ale jinak docela poučný. [ PŘÍBĚH: 1 /// SMYSL: 2 /// ATMOSFÉRA: 2 /// TEMPO: 0 /// ORIGINALITA: 1 /// NÁLADA: 0 /// ART: 1 /// STYL: 1 /// CASTING: 2 (3*MAX) ] ()

Galéria (60)

Zaujímavosti (7)

  • V závere snímky sa otec hlavnej protagonistky po tom, čo sa dozvie o znásilnení dcéry, vymkne vo vchodových dverách bytového domu. Celý nešťastný okamih je podčiarknutý tým, že sa stál na ulici s číslom 13. (Biopler)
  • Pri filmovaní scén so skupinovou terapiou vedeli čo sa bude diať iba herci, ktorí v scénach rozprávali. Predstavitelia ostatných pacientov nemali predstavu, ako sa budú terapie vyvíjať. (slavo_held)

Súvisiace novinky

Režisérka Špíny chystá nový film

Režisérka Špíny chystá nový film

15.11.2018

Tereza Nvotová zvládla v minulém roce uvést do kin rovnou dva celovečerní snímky, drama Špína a pak dokumentární počin Mečiar.  Oba filmy zaznamenaly relativní úspěch, a to jak u kritiků, tak i u… (viac)

25. Dny evropského filmu

25. Dny evropského filmu

02.04.2018

Již 25. rokem nabízí Dny evropského filmu to nejzajímavější ze současné evropské kinematografie. Letos promítnou 49 filmů z různých koutů Evropy. Snímky rozdělené do 7 programových sekcí reflektují… (viac)

25. Český lev - výsledky

25. Český lev - výsledky

10.03.2018

Předáváním výročních 25. Českých lvů provázela slovenská moderátorka Adéla Vinczeová. O hudební složku večera se postarala nominovaná muzikantka Vladivojna La Chia. Večer také narážel na současnou… (viac)

Famufest otevře brány do pekla

Famufest otevře brány do pekla

13.11.2017

Film o vyrůstání ve vietnamské komunitě, cesta dvou ukrajinských uprchlíků za svobodou nebo experimentální pohled na socialistickou architekturu, to vše a dalších více než 120 filmů nabídne 34.… (viac)

Reklama

Reklama