Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Paródia na frankensteinovské príbehy. Príbeh chlapca - siroty, ktorý sa na potulkách svetom ocitá na hrade baróna Frankensteina, uprostred sveta záhadných, ale občas i trochu smiešnych strašidelných bytostí. Hoci je každá z nich celkom iná, jedno majú všetci predsa spoločné - cítia sa osamelo a zúfalo túžia po troche lásky. (oficiálny text distribútora)

(viac)

Recenzie (60)

Anderton 

všetky recenzie používateľa

Jedna z najväčších talianskych sexbomb osemdesiatych rokov Barbara De Rossi v československom filme! Bohužiaľ nie v erotickom, ale keď neprší, tak aspoň kvapká. Jakubisko je tu ešte atmosférickejší ako v Perinbabe a nech zdvihne ruku ten, ktorý tento film, respektíve seriál svojho času nehltal v televízii a nebol z neho nadšený rovnako, ako z Nekonečného príbehu. Má zmysel sa pri každom našom polozabudnutom skvoste a prístupe našich tv k nim znova a znova rozpisovať? ()

pytlik... 

všetky recenzie používateľa

Dávám za pět, protože mě maximálně pobavil už ten název. Slovenština je vážně srandovní jazyk, to dlouhé á u strašidlá, místo něčeho na zub se hledá něco pod zub a mozek dokáže zmrznout až na kost (dobrá dobrá, ta poslední hláška by byla vtipná i v češtině). Mimochodem, doufám že nebudu opětovně obviněn z prozrazování důležitých věcí z filmu (tzv. "spoilerů"), ale "pehavý" neznamená kulhavý nebo nemocný, jak jsem si původně myslel, ale pihatý. Jinak si pamatuju seriál z dětství, na jeho nádech záhadnosti, mysterióznosti a tak trochu hororu, a už tehdy mi na něm nejvíc vadilo, že se ze sympaťáka Alberta, který nosil coby módní doplněk na čele zip, měl hluboký hlas a obrovskou páru, stal zcela běžný týpek, který se ničím nelišil od ostatních nudných vesničanů, snad jen trošku té síly mu zůstalo. Jo jo, to je hned vidět, jak láska člověka ničí, strhává z výšin, zprůměrňuje. A to ještě bláznil kvůli Barbaře de Rossi, která sice je docela hezká, ale ve filmu moc charakteru neprokázala, chudáka Alberta odvrhla jen proto, že ho viděla jednou (ne vlastní vinou) opilého, zatímco po všech stránkách deficitního Skameneho by si klíďo píďo vzala. ()

Reklama

tron 

všetky recenzie používateľa

„Bál si sa, že stratíš niekoho, koho miluješ. To z teba urobilo človeka.“ V rokoch 1983 – 1987 natočil fenomenálny génius a krásny blázon Jakubisko tri božské filmy. Tisícročnú včelu, Perinanbu a Pehavého Maxa a strašidlá. Netuším, prečo keď príde reč na filmy tohto milovníka magického realizmu, sa posledný menovaný skloňuje tak nečasto. Veď je skvelý. A absolútne nepredvídateľný. Trvá 96 minút, no všetky povinné klišé má Jakubisko z krku v úvodnej štvrťhodine (predvídateľný útok na hrad plný strašidiel) a následne sa môže baviť. Je to šialené, je to originálne, je to bizarné. Upíri tu lietajú aj za bieleho dňa a malé deti sa pohybujú po hladine jazera na bizarnej lodi, ktorú poháňa obrovská ryba, pred ktorej papuľou chlapec umiestnil hadicu s návnadou. Je tu Dr. Frankenstein i jeho monštrum (ktoré sa však volá Albert a v lebke má zips, ktorý stačí odzipsovať a strčiť do prázdnej lebky mozog), gróf Dracula, vlkolak (ten sa ale naplno prejavil až v seriáli Teta), Bátorička (tu uvádzaná ako Biela pani) a vodník. Jednotlivé nápady sú nádherne milé, pôvabné a rozkošné. Už vidím toho úžasne šialeného Juraja Jakubiska, ako behal po pľaci a s pomocou odborníkov ich dával dokopy. Napr. vodníkovi z rúk strieka voda, je to predsa vodník, ale zjavne sa to dosiahlo komplikovaným systémom dobre zamaskovaných hadičiek, umne schovaných trubičiek a vodoinštalatérskych postupov. Atmosféra je neskutočná, čosi medzi Cirkusom Humberto a Perinbabou. Niektorým možno nebude sedieť romanticko-komediálny dej, do ktorého sa to preklopí vo svojej druhej polovici, no aj som si užil aj ten. Ale áno, musím priznať, že prvá „hororová“ polovica ma bavila o dosť viac, ako druhá, ktorá sa odohráva čoraz viac v bežnej ľudskej dedine, čo nie je ani zďaleka také magické miesto, ako hrad. Kasting je skombinovaný z rakúskych, amerických (Eddie Constantine), francúzskych (Jacques Herlin zo Scottovho Dobrého ročníka), talianskych (Barbara De Rossii z Chobotnice, Flavio Bucci zo Suspirie), švédskych (Viveca Lindfors z Hviezdnej brány), slovenských a českých hercov. Slávne tuzemské hviezdy majú skôr okrajové úlohy (Lasica! Satinský! Skamene!). Vyzdvihnúť musím Andyho Hryca ako chronického pyromana. Objavuje sa tu (v podstate len na začiatku) Bolek Polívka nadabovaný Karolom Čálikom, to proste musíte vidieť resp. počuť (vo verzii pre CZ trh mu samozrejme zostal jeho vlastný hlas). Rozkošné dialógy („Vy ešte žijete?“ – „Som nesmrteľný.“) a hlášky („Igor? Ten šíri len samé klebety a poplašné správy."), ale žiaľ tiež klasicky jakubiskovsky divný strih na hranici zrozumiteľnosti. Napr. v jednej scéne Hryc v lekárni kupuje prášky na spanie a v nasledujúcej scéne postavy spia bez toho, aby sme videli, ako k tomu došlo (v seriáli Teta je to rozvedené oveľa lepšie). Obrovská škoda, že Jakubisko nikdy nenatočil folk horor. Absurdné je, že Juraj Jakubisko natočil také kvantum materiálu, že okrem "klasického" Pehavého Maxa a strašidiel existuje i 7-diely seriál Teta, v ktorom sa dej viac sústredí na Frankensteinovu tetu. Keďže je seriál o cca 255 minút (!!!!!) dlhší ako film, je v ňom pochopiteľne viac času na veci, ktoré boli v celovečeráku buď okresané, alebo úplne vystrihnuté (viď scéna s vlkolakom). Zvláštnosťou je, že kým pri seriáli sa ako jeden zo scenáristov uvádza ikonický Jaroslav Dietl (Nemocnica na okraji mesta), pri filme nie. () (menej) (viac)

mm13 

všetky recenzie používateľa

Je neuveriteľné ako dokáže Jakubisko natočiť film aj TV seriál zároveň, pričom seriál neobsahuje jedinú prebytočnú scénu a filmu nechýba ani sekunda... Pozriete si Max a strašidlá a ste z plnokrvného, pôvodného príbehu takmer vo vytŕžení. Potom sa dostanete k seriálu Teta a hltáte každú pridanú scénu (máte pocit, že polovicu z nich ste už videli vo filme, i keď je jasné, že jeho minutáž by potom musela vyzerať úplne inak). Ani známky po nadstavovaní a z toho plynúcej nudy. Skrátka zázrak po všetkých stránkach, i keď je samozrejme vzrušujúcejšie, pobývať medzi strašidlami čo najdlhší čas. ()

Ruut 

všetky recenzie používateľa

Celovečerní film Pehavý Max je vlastně sestříhaný seriál Teta do stopáže filmu. Vzhledem k tomu že seriál má sedm zhruba hodinových filmů, tak musel být značně krácet a je to na něm znát. Když jsem na něj nedávno koukal byl jsem celkem zmatený. Pro toho kdo nezná serial je tam příliš nelogičností a má velké problémy si zamylovat všechny ty skvělé svérázné postavičky. A to je škoda. Doporučuji sehnat celý seriál. Jinak je to světlá vyjímka v tvorbě režisera Jakubiska. ()

Galéria (28)

Zaujímavosti (3)

  • Albertovi (Gerhard Karzel) pripevňovali plastový zips na čele lepidlom, z čoho mal početné vyrážky, ktoré sa museli zakryť mejkapom, a preto trávil v maskérni aj dve hodiny. (Raccoon.city)
  • Pri natáčaní scény, kde Albert (Gerhard Karzel) dostane prvý skutočný bozk od Kláry (Barbara De Rossi) a následne spadne do jazera, sa herec skoro utopil. Pod šatami mal vypchávky, ktoré nasiakli vodou a ťahali ho pod hladinu. (Raccoon.city)
  • Natáčanie prebiehalo v Hallstadte, Salzburgu, Dachsteine a Boskoviciach. (dyfur)

Súvisiace novinky

Zemřel režisér Juraj Jakubisko

Zemřel režisér Juraj Jakubisko

25.02.2023

Československá kinematografie přišla o jedno ze svých velkých tvůrčích jmen, ve věku čtyřiaosmdesáti let totiž v pátek 24. února v Praze zemřel legendární slovenský režisér, scenárista, výtvarník a… (viac)

Reklama

Reklama