Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Snímek, inspirovaný skutečnými událostmi, vypráví příběh Catherine Weldonové, ovdovělé malířky z New Yorku, která se v osmdesátých letech devatenáctého století sama vydá do Severní Dakoty namalovat portrét náčelníka Sedícího býka (Michael Greyeyes). Po příjezdu do Stojící skály se setká s otevřeným nepřátelstvím důstojníka americké armády (Sam Rockwell), který rozmístil vojáky kolem lakotské rezervace, aby podkopal nárok Indiánů na půdu. Zatímco se Catherine se Sedícím býkem sblíží, jejich přátelství – i jeho život – jsou ohroženy vládními silami. Malířka musí povstat a bojovat za to, co je pro ni nejdůležitější. (Cinemax)

(viac)

Videá (1)

Trailer 1

Recenzie (50)

Real Tom Hardy 

všetky recenzie používateľa

"THE PAST IS NEVER DEAD. IT’S NOT EVEN THE PAST." ------------ Viac kŕčovitý, nezmyselný a podradný názov si už tvorcovia snáď nemohli ani vybrať. To platí pre film aj pre knihu z roku 2002. Doteraz mi hlava neberie, čo má akože ten názov znamenať, ak vyradím z výberu možných vysvetlení agendu. V súvislosti s príbehom sotva niečo. Príbehom o štyroch portrétoch maliarky Catherine a kmeňového náčelníka Sediaceho Býka. Zdá sa, že sfilmovať sa dá už čokoľvek a ak ti budú chcieť nejaké portály nahovoriť, že tu ide o dekonštrukciu mýtov bielych spasiteľov alebo kritiku nekončiacich privilégií bielych, tak ku tomu už snáď netreba nič viac povedať. Toto je úplne zbytočný film, ktorý nemá čo ponúknuť a čo povedať. Normálne sa ho aj bojím označiť za western, aby som rovno neurazil celý žáner. Jednu hviezdu dávam za príležitostne dobrú kameru a za Jess, ktorá sa aj napriek toľkému množstvu veľkých rolí rozhodla zahrať si v relatívne malom indie filme. ()

classic 

všetky recenzie používateľa

„Žena kráča vpred” z Brooklynu do dakotskej rezervácie namaľovať portrét náčelníka Sitting Bulla z kmeňa Siouxov. Je rok 1890, keď si Caroline Weldon zrejme ešte tak neuvedomuje, že nenávisť voči pôvodným obyvateľom Ameriky zásadne neutíchla, pretože títo pokryteckí zbojníci ich chcú ozbíjať už aj o ten najposlednejší kus pôdy. Akonáhle vystúpi z vlaku, je plná všelijakých ideálov, skrátka, srší samou ctižiadostivosťou, veď predsa predošlé zákazky spočívali v maľovaní senátorov, a tak si i teraz veľmi verí. Keď sa ale jeden z cestujúcich, dopočuje, čo tam ide vlastne robiť, tak jej bez servítky ihneď venuje jeden poriadne veľký pľuvanec rovno do tváre, že toto je v podstate iba začiatok konca, či zároveň aj na úvod, podlomenie jej načatého sebavedomia ?! Napätie sa bude čoraz stupňovať, atmosféra by sa dala normálne krájať, že i ďalekozraké orly to z ptáčej perspektívy perfektne vidia, ako priateľstvo medzi bielou ženou a «vysoko postaveným» indiánom, lomcuje s primitívnymi, miestnymi občanmi, ktorí ho pociťujú, ako „hanobenie” , ktoré jej musia rýchlo vytĺcť z hlavy. „Schyľuje sa k brutálnej bitke, ktorá by ju mala od toho definitívne odhovoriť” ? Z maliarskeho umenia sa postupne dostávam na úplne iný stupeň levelu, pretože indiánov od nepamäti trápia úplne iné starosti, než je maľovanie »chiefov« , a tak samozrejme, dôjde aj ku konfrontácii - vykorisťovateľov s vykorisťovanými. _ Režisérka - Zuzana Biela i napriek tomu, že je naozaj biela, nakrúca pozoruhodný film, venujúci sa „DIVOCHOM” , keď sa už vonkoncom nikde vôbec nespomína (nerieši): INDIÁNSKY HOLOCAUST, ktorý je tak extrémne očividný, a tak zatiaľ, čo sa Židom a Afroameričanom dostáva ctenej pozornosti zo všetkých svetových strán, i v početných, filmových spracovaniach, na pôvodných obyvateľov Ameriky, zatiaľ úplne všetci zvysoka kašľú ! Konečne sa už niekto popasoval s touto témou, ktorá by sa mala podľa mňa - objavovať oveľa častejšie, ako bolo tomu doteraz ! Obsadenie je základné, dominuje mu ústredná dvojica - Jessica Chastain a Mike Greyeyes, Sam Rockwell bol tentokrát za všiváka. Pod produkciou bol podpísaný aj Edo Zwick, ktorý máva taký zvyk sprostredkovať v dobových snímkoch - nádych po histórii, čo inak cítiť z každého záberu ! Kvalitná záležitosť, ešte kvalitnejšia, než si myslíme ! ()

Reklama

radektejkal 

všetky recenzie používateľa

Nejdřív o filmu jako takovém: dobrý scénář, promyšlená režie, moc hezká kamera ve starém stylu, stejně tak hudba. Problém je ale v tom, čemu říkám "přepisování minulosti filmem", tedy naaranžovanými pohyblivými obrazy (to se teď dělá i u ryze dokumentárních filmů, což sice může někomu přinést zábavu, jinému ale pochybnosti). Příběh o dvou lidech se dá vymyslet na tisíce způsobů, trochu problém ale vyvstává, když se jedná o známé osobnosti. Catherine Weldonová se znala s Tatankou Jotankou už od dříve a ani ovdovělá nebyla (a ani ten obraz, který ukazují, není od ní, což je ke škodě). A co se týče Sedícího Bizona, tak je tu nepřesností tolik, že by se mu také mohlo říkat jinak. Pozn. 1: Cituji "aforismus" při dělení Velké Siouxké rezervace z knihy Dee Browna "Mé srdce pohřběte u Wounded Knee" (překlad Dušan Zbavitel), který nicméně není s filmem v rozporu: "Dříve než mohl Sedící býk opustit poradní kruh, zeptal se ho jeden novinář, jaký pocit mají Indiáni, když se vzdávají své půdy. "Indiáni!", zvolal Sedící býk. "Kromě mě už žádní Indiáni nejsou. Pozn. 2: Miroslav Stingl popisuje smrt Tatanky Jotanky následovně: "Druhý seržant Oholená hlava pak ranou do týla zabil Sedícího býka". Pozn. 3: Možná to už vychází ze špatného překladu názvu filmu, správný je: "Žena kráčí vpředu" (viz kniha Eileen Pollackové "Woman Walking Ahead". "Žena jde napřed" se používá v jiných kontextech (jako, že si potřebuje mezitím ještě něco vyřídit; nebo že má přednost"). ()

misterz 

všetky recenzie používateľa

Tak vážne neviem kto čo na tomto filme má, mňa osobne to skoro unudilo k smrti. Rozťahaný a nezáživný príbeh, bez života a plný patetických dialógov, ktoré mi nie raz nadvihli obočie. Jediné čo sa ako tak dalo bola herecká stránka, ale aj toho mi bolo ľúto - takí skvelí herci a zahrabú sa v takejto nanič plochej nude. Podpriemer. 40/100 ()

D.Moore 

všetky recenzie používateľa

Příjemně malý film. Rozhodně nečekejte spektakulární podívanou, spíš mějte chuť na poctivý zajímavý příběh, který nejspíše neznáte, s dobrým obsazením. Jessica Chastain i Sam Rockwell jsou trefa do černého, Michael Greyeyes se na Sedícího býka také hodí, ačkoliv na necelých šedesát let tedy rozhodně nevypadá. Natočeno je to stylem spíše televizním (nechybí několik trhaných zpomalených záběrů), ale dívat a vzdělat se lze bez úhony. ()

Galéria (14)

Zaujímavosti (4)

  • Portrét Sediaceho býka, ktorého autorkou je Catherine Weldonová, sa do dnešného dňa nachádza v štátnom múzeu v Bismarcku v Severnej Dakote. (MikaelSVK)
  • Filmovalo sa na viacerých miestach v americkom štáte Nové Mexiko. (MikaelSVK)
  • Celosvětová premiéra proběhla 10. září 2017 na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu. (griph)

Reklama

Reklama