Réžia:
Christoforos PapakaliatisScenár:
Christoforos PapakaliatisKamera:
Yannis DrakoularakosHudba:
Kostas ChristidesHrajú:
J.K. Simmons, Maria Kavoyianni, Christoforos Papakaliatis, Andrea Osvárt, Tawfeek Barhom, Minas Hatzisavvas, Melissanthi Mahut (viac)Obsahy(1)
Anglický akademik Sebastian (J.K. Simmons) a grécka žena v domácnosti Maria (Maria Kavoyianniová), britská podnikateľka Elise (Andrea Osvártová) a grécky zamestnanec Giorgos (Christoforos Papakaliatis), sýrsky utečenec Farris (Tawfeek Barhom) a vysokoškolská študentka Daphne (Niki Vakaliová) – tri príbehy, ktoré rozprávajú o ľúbostnom vzťahu medzi cudzincom a Grékom. Trikrát sa dorozumievajú zlou angličtinou, trikrát si všetko hovoria pohľadmi namiesto slov, trikrát sa do seba zamilujú - a trikrát sa romantike postaví do cesty realita života v Grécku zmietanom krízou. Daphne musí svoju náklonnosť k utečencovi Farrisovi ospravedlniť pred xenofóbiou okolia. Giorgos vstúpi do vzťahu s kolegyňou Elise, ktorú firma najala, aby vyhadzovala práve takých zamestnancov, ako je on. Maria sa vyznáva zo svojich citov k Sebastianovi úprimne, ale výlučne po grécky, s vedomím, že jej nerozumie, aby sa vyvarovala zraneniam z lásky a nezahodila prípadnú druhú životnú šancu. Každý z nich verí v lásku a snaží sa postaviť most k tomu druhému, aby prekonal priepasť, ktorú medzi nich postavil svet deklarujúci spoločensko-politickú neprijateľnosť ich vzťahu. Nakoniec sa tri dejové línie, ktoré rozdeľujú film na tri kapitoly, spoja práve vďaka tejto spoločnej základni. (TV JOJ)
(viac)Videá (1)
Recenzie (22)
Poviedkových filmov s prepájajúcimi sa príbehmi je veľa a tento nie je najlepší. Zaujímavé na ňom je najviac to, že je grécky, a potom ešte hudba. Chvíľami je film príliš pomalý, keď zobrazuje lásku, ktorá sa vinie celým filmom, a potom prepne na vyššiu rýchlosť a dôležité momenty sú ako z rýchlika. Nie všetko mi na filme sadlo. ()
Na lásku nie je nikdy neskoro, pričom často vyjde až na druhý pokus... Jeden z najlepších gréckych filmov. Dokázal v sebe jedinečným a divácky pútavým spôsobom spojiť aktuálnu ekonomicko-politickú situáciu nielen v Grécku (ekonomická kríza, migranti...) s dramaticko-romantickou linkou, ktorá sa tu vinie všetkými jeho tromi poviedkovými časťami. Tie sa na záver veľmi šikovne spoja a ukáže sa tak celá mozaika príbehu, i s dôsledkami. Nekonformná, svojim spôsobom zaujímavo koncipovaná dráma. Slušný nadpriemer. 80/100 ()
Christoforos Papakaliatis se asi sotva zařadí mezi ony "báječné řecké režiséry". Do rámce, který má dokázat, že svět je jeden a šéfuje mu Eros, se vejdou jakékoli příběhy. Nemusí to být právě tyto - a budou právě tak triviálně pravdivé. Naopak snaha zbastlit (vytvořit) příbehy tak, aby co nejlépe do tohoto rámu pasovaly, jejich násilná schématičnost a podbízivost, nakonec vyvolá jen rozpaky. ()
V príbeh sa odohráva Grécku, v čase, keď vrcholí finančná kríza a prílev migrantov začína byť neúnosný. A do tohto prostredia sú vsunuté príbehy, dcéry, otca, brata, matky... Dcéra sa zamiluje do jedného migrujúceho umelca, otec sa stáva fašistom a bojuje proti migrantom... brat si nájde milenku, ktorá ako sa ukáže ho má skôr či neskôr prepustiť na základe krízy vo firme kde pracuje. Ľadová Švédka to nakoniec vzdá a odíde bez rozlúčky...Matka začne prechovávať city k Nemeckému historikovi, ktorý sa rozhodol na sklonku života odísť žiť do Grécka. Film je rozdelený na niekoľko pasáží a až na konci, keď sa situácia rekapituluje, príde najavo, že sú všetci prepojení. Silná scéna, keď je dcéra počas prestrelky na migrantov postrelená otcovou skupinou. 4* ()
Řeckou variaci na Lásku nebeskou nečekejte, tenhle propletenec vztahů tří generací je složitější, a to je dobře. Co povyšuje tyto tři povídky nad průměr romantických filmů je zejména šikovné propojení s aktuálními sociálními a ekonomickými problémy Řecka. Zajímavě podaná je kombinace rozpadu starých vztahů a společenských pořádků, a idea budování nového za pomoci pravdy a lásky. 1) Klasický milostný příběh novodobého Romea a Julie, mladých milenců ze znepřátelených táborů, zde imigrant a Řekyně; 2) Klasická nevěra s blonďatou Švédkou, a rozdělení rodiny s dítětem na pozadí likvidace firmy; 3) Láska kvete v každém věku, potkali se v supermarketu, dostanou alespoň důchodci klasickou druhou šanci? ()
Reklama