Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Anglický akademik Sebastian (J.K. Simmons) a grécka žena v domácnosti Maria (Maria Kavoyianniová), britská podnikateľka Elise (Andrea Osvártová) a grécky zamestnanec Giorgos (Christoforos Papakaliatis), sýrsky utečenec Farris (Tawfeek Barhom) a vysokoškolská študentka Daphne (Niki Vakaliová) – tri príbehy, ktoré rozprávajú o ľúbostnom vzťahu medzi cudzincom a Grékom. Trikrát sa dorozumievajú zlou angličtinou, trikrát si všetko hovoria pohľadmi namiesto slov, trikrát sa do seba zamilujú - a trikrát sa romantike postaví do cesty realita života v Grécku zmietanom krízou. Daphne musí svoju náklonnosť k utečencovi Farrisovi ospravedlniť pred xenofóbiou okolia. Giorgos vstúpi do vzťahu s kolegyňou Elise, ktorú firma najala, aby vyhadzovala práve takých zamestnancov, ako je on. Maria sa vyznáva zo svojich citov k Sebastianovi úprimne, ale výlučne po grécky, s vedomím, že jej nerozumie, aby sa vyvarovala zraneniam z lásky a nezahodila prípadnú druhú životnú šancu. Každý z nich verí v lásku a snaží sa postaviť most k tomu druhému, aby prekonal priepasť, ktorú medzi nich postavil svet deklarujúci spoločensko-politickú neprijateľnosť ich vzťahu. Nakoniec sa tri dejové línie, ktoré rozdeľujú film na tri kapitoly, spoja práve vďaka tejto spoločnej základni. (TV JOJ)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (22)

misterz 

všetky recenzie používateľa

Na lásku nie je nikdy neskoro, pričom často vyjde až na druhý pokus... Jeden z najlepších gréckych filmov. Dokázal v sebe jedinečným a divácky pútavým spôsobom spojiť aktuálnu ekonomicko-politickú situáciu nielen v Grécku (ekonomická kríza, migranti...) s dramaticko-romantickou linkou, ktorá sa tu vinie všetkými jeho tromi poviedkovými časťami. Tie sa na záver veľmi šikovne spoja a ukáže sa tak celá mozaika príbehu, i s dôsledkami. Nekonformná, svojim spôsobom zaujímavo koncipovaná dráma. Slušný nadpriemer. 80/100 ()

Anetulicek 

všetky recenzie používateľa

V príbeh sa odohráva Grécku, v čase, keď vrcholí finančná kríza a prílev migrantov začína byť neúnosný. A do tohto prostredia sú vsunuté príbehy, dcéry, otca, brata, matky... Dcéra sa zamiluje do jedného migrujúceho umelca, otec sa stáva fašistom a bojuje proti migrantom... brat si nájde milenku, ktorá ako sa ukáže ho má skôr či neskôr prepustiť na základe krízy vo firme kde pracuje. Ľadová Švédka to nakoniec vzdá a odíde bez rozlúčky...Matka začne prechovávať city k Nemeckému historikovi, ktorý sa rozhodol na sklonku života odísť žiť do Grécka. Film je rozdelený na niekoľko pasáží a až na konci, keď sa situácia rekapituluje, príde najavo, že sú všetci prepojení. Silná scéna, keď je dcéra počas prestrelky na migrantov postrelená otcovou skupinou. 4* ()

Reklama

Arsenal83 

všetky recenzie používateľa

Aktuálny film, nechýba tu myšlienka a citlivosť. Veľmi dobre odrežírované i zahrané. Nie je to ľahký žáner, je určený skôr rozhľadenejšiemu divákovi, ktorý pozná aktuálne geopolitické problémy a dokáže sa vcítiť do jednotlivých postáv. Film akoby natočený pre každého, ale má svoju intelektuálnu hĺbku. ()

dopitak 

všetky recenzie používateľa

Aegean airlines a magazín BLUE. První povídka moc dobrá, druhá naprosto výborná (zajímalo mě, jestli jsem okolo toho kina někdy nešel) a třetí mě absolutně nebavila. SPOILER A to spojení dohromady moc nesedlo, protože tím předchozí povídky pokračovaly, zatímco mně naprosto sedl konec, který měly původně. Andrea Osvárt by stála za hřích, ale Niki Vakali je superkost. Spojujících light motivů je hodně, mě zaujalo pochodující procesí (hlavně u toho moře). ()

radektejkal 

všetky recenzie používateľa

Christoforos Papakaliatis se asi sotva zařadí mezi ony "báječné řecké režiséry". Do rámce, který má dokázat, že svět je jeden a šéfuje mu Eros, se vejdou jakékoli příběhy. Nemusí to být právě tyto - a budou právě tak triviálně pravdivé. Naopak snaha zbastlit (vytvořit) příbehy tak, aby co nejlépe do tohoto rámu pasovaly, jejich násilná schématičnost a podbízivost, nakonec vyvolá jen rozpaky. ()

Galéria (45)

Reklama

Reklama