Reklama

Reklama

Čarodejnica

  • Slovensko Čarodejnica: Novoanglická legenda (viac)
Trailer 1
Horor / Mysteriózny
USA / Kanada / Veľká Británia, 2015, 92 min (Alternatívna 89 min)

Obsahy(1)

V polovici sedemnásteho storočia mali ľudia bližšie k prírode, bližšie k Bohu a bližšie k iracionálnym javom, ktoré dnes považujeme už len za rozprávky. Sedemčlenná rodina farmára Williama (Ralph Ineson), ktorá v tej dobe žila v relatívne bezpečnej osade v Novom Anglicku, sa po vážnom konflikte so susedmi rozhodla kolóniu opustiť a vydala sa dobývať americkú divočinu. Po krátkom putovaní sa usadili v zemi nikoho, blízko rozľahlého temného lesa, o ktorom by každá citlivá povaha povedala, že působí hrozivo. Zlé tušenie členov farmárovej rodiny podporujú aj nevysvetliteľné udalosti, ktoré sprevádzajú ich nový život. Vrcholom série katastrof je zmiznutie farmárovho najmladšieho syna priamo před očami najstaršej dcery Tomassin (Anya Taylor-Joy), ktorá ho strážila. V atmosfére všadeprítomnej paranoje plynúcej z ďalších zvláštnych udalostí, dochádza k postupného rozkladu rodiny. Tomassin obviňujú zo všetkých nešťastí a dokonca aj z čarodejníctva, napriek tomu, že práve ona je jediná, ktorá si aspoň čiastočne zachová zdravý rozum. A to, čo sa skrýva v temnom lese a doteraz hralo len úlohu pozorovateľa, sa rozhodne udrieť. (CinemArt SK)

(viac)

Diskusia

BloodyBeast

BloodyBeast (hodnotenie, recenzie)

konvicce

Naprosto s tebou souhlasím. Tenhle snímek na mě působil stejně. Ale tak konec konců nasrat na nějaké hodnocení tady ten film je perfektní a jenom proto, že ho neocenili všichni ostatní ještě neznamená, že to sráží na jeho kvalitě to jako vůbec ne ani v nejmenším. FUCK OFF HATERS!! :-D

na príspevok reagoval *CARNIFEX*

konvicce

konvicce (hodnotenie, recenzie)

BloodyBeast

Moc nechápu čím si tenhle film hatery zasluhuje, mně ani nepřišel nějak vláčný, naopak se mi líbí, že většinu času film přešlapuje mezi realitou a neviděným zlem. Člověk si pak dlouhou chvíli může prostě vše vysvětlovat jen nešťastnými událostmi. Až se prapodivně dostává k určitému vidění světa, který trval od počátku civilizace, ve kterém je civilizace nositelem dobra a divočina, čiré nezmapované divoké zlo.

Prakticky že se jedná o nepozemské síly je patrné až návratem toho chlapce. Já jsem se snažil na film dívat křesťanskou optikou v tu chvíli je to až epickým hororem, kde se jedná  o záchranu duše a i ty "satanské říkanky" dětí o tom kozlovi, mi přišly dost "děsivé". 

Na mě prostě ten film dejchnul kouzlem Lovercrafta, ten postupný nástup ono zla a finální gradace, dlouhé pohrávaní se na hraně reálná a magie. A podobně jako hrdinové Lovercraftových knih, kteří z prvu vše racionálně odmítají a poté zjišťují ty nejtemnější zkutečnosti, jsem i já prožíval tento film. Stejně jako hrdinové filmu, kteří dlouho odmítali, že veškeré nešťastné události  má na svědomí "zlo".

na príspevok reagoval BloodyBeast

Wacoslav1

Wacoslav1 (hodnotenie, recenzie)

DaViD´82

Dobře možná jsem to formuloval trochu nešťastně. Já si prostě představuju, že se u hororu nechám pohltit tou atmosférou, že budu mít to příjemný mrazení v zádech a husinu. Někdy stačí i úplně minimalistický kousek z kvalitní atmosférou. Jistý nadpřirozeno by v tom taky mělo být, ale není podmínkou. Ohledně Wana mě taky třeba Conjuring 2 nijak extra nevyděsil a většinu těch duchařských lekaček jsem rovněž pohřbil v zemi, ale zase Wan umí řemeslo to mu nikdo nevezme a Conjuring 2 mohl bejt lepší, kdyby se nebál trochu přitlačit na pilu jako v jedničce která byla místy docela drasťák a pořád si stojím za tím, že je to nejvydařenější horor za poslední roky. Ne kvůli lekačkám, ale kvůli hudbě a celkový atmosféře po celý film kdy jsem to příjemný mrazení v zádech po celej film měl. Jinak pořád si myslím, že nejlepší film od Wana je Saw 1 a ten už nepřekoná, ale většina dnešních hororů na mě prostě nefunguje tak jako některý kousky z 80 a částečně i 90 let kdy třeba ve spoustě filmů podle Kinga i v jiných je tak hustá atmosféra strachu a neustálýho ohrožení, že to ve mě žádný současný horor nedokáže vyvolat a troufám si tvrdit, že porucha není na mojí straně přijímače.

*CARNIFEX*

*CARNIFEX* (hodnotenie, recenzie)

DaViD´82

Ale toto sa dá otočiť aj naopak. Znamená to, že keď pri dráme či thrillery nadobudnem pocit úzkosti, tak som videl čiastočne horor? Nemyslím si. Každý si môže čokoľvek vysvetliť po svojom. Nie som odborník, ale vždy som bol názoru (no možno sa mýlim a zmením ho), že každý žáner má svoje typické charakteristické črty. Napríklad horor ako taký, má asi najviac subžánrov, a preto pri toľkej odlišnosti človek očakáva vždy niečo iné. Niekto má rád gore, preto sú pre neho favoritom slashery, exploitation či hixploitation, rape and revange, fake snuff a podobne - PRITOM IDE O HOROR. Navyše keď sa pridá serióznosť poňatia príbehu, ako to bolo napríklad v SAW 1, či I SPIT ON YOUR GRAVE, dostaví sa okrem nechute sledovať obrazovku aj pohoršenie. Ja si stojím za svojim, že Čarodejnice nie sú hororom. A nie zrovna preto, že som sa "nebál". Titulok je zavádzajúci, pričom ide skôr o kresťanskú otázku vo vtedajšej dobe. Vtedy boli všetky ženy čarodejnice. Ktorá sa vymykala bežným predstavám, nebodaj bola zberateľkou bylín, hneď ju upálili. (To je historický fakt!). Neznamená to však, že bola posadnutá, to by ňou musela byť aj babička z Byl jednou jeden král. Ty skôr narážaš na spôsob spracovania snímku ako bol Chained. Tvorcovia sa vyhli mimoriadnemu násiliu, išlo prevažne o zvrátenú myšlienku, ktorá kľudne môže byť reálna. To bola hororová dráma, bez hororových prvkov. V čarodejniciach ide "len o rozpad rodiny" v ktorej neustále dochádza k hádkam, pričom vyvrcholia k tragédii. 

na príspevok reagoval Havaj8

DaViD´82

DaViD´82 (hodnotenie, recenzie)

Wacoslav1

 

To je zase otázka. Tak předně proto, že horror nemusí vytvářet strach, ale má primárně znepokojit. Možná se podívej z čeho moderní horror (jakožto žánr a celek bez ohledu na formu, ať již literární či filmovou) vychází. A že to na tebe zrovna u Carodějnice nefunguje? OK, to beru, ale upírat kvůli tomu. že to díky tomu není zástupce svého žánru (kterým to paradoxně je mnohem více než veškeré současné slashery a gorefesty), je poněkud zvláštní. Já mám třeba dlouhodobě problém s Wanem, nebojím se u něj, jeho lekačky mě nechávají klidným a přesto netvrdím, že to horror není. Budeš u komedie, jejíž styl humoru ti nesedne a nesměj se, zarytě tvrdit, že to není komedie? Asi nebudeš, maximálně to shtneš tím, že to není vtipná komedie či tak něco.

na príspevok reagoval *CARNIFEX*, Wacoslav1

TheDon

TheDon (hodnotenie, recenzie)

konvicce

Každopádně je to neotřelý a úplně jiný, než na co jou lidi zvyklí. Možná proto ty kvanta hejtů. Jinak souhlas. Výbornej film.

na príspevok reagoval BloodyBeast

 (hodnotenie, recenzie)

Wacoslav1

Není to až takovej horor, jak se domníváš.....każdý tomuto kousku nepřijde na chuť. Víš co, pusti si raději Toy story (příběh hraček), u toho se mož á bát budeš ;)

na príspevok reagoval Yoshitsune

BloodyBeast

BloodyBeast (hodnotenie, recenzie)

konvicce

Něco na tom bude když se nad tím zamyslím. Deadpool je vynikající a přemrštěný ve svém celkovém hodnocení asi trochu bude s tím souhlasím. A s tím co jsi napsal

''Ono stačí tady pozorovat diskuze a zjistíte že se tu objevuje jistý fenomén: """"Jsem fanoušek filmů, ale staré filmy nemám rád"""" Tihle lidi tu prostě nemají co dělat.''

naprosto souhlasím tohle je tak trochu k pláči :-(

na príspevok reagoval Abes

konvicce

konvicce (hodnotenie, recenzie)

DaViD´82 , TheDon

Což se asi shodneme, že je poměrně stupidní přístup.  Těm kdo tahle tvrzení zastávají pak nezbývá než je odkázat na kořeny hororu a zakladatele hororového žánru obecně, tedy k literatuře, že tam těch lekaček ale bylo!!!!!! :D

na príspevok reagoval Abes

MontyBrogan

MontyBrogan (hodnotenie, recenzie)

Wacoslav1

Žeby preto, že na teba nefungoval? Alebo pokladáš za horor len film, pri ktorom sa ty konkrétne bojíš? Horor je len taký film, pri ktorom sa bojí každý? Veď taký snáď ani neexistuje. 

Súvisiace novinky

Anya Taylor-Joy v dalším hororu

Anya Taylor-Joy v dalším hororu

25.08.2021

Herečka Anya Taylor-Joy (Dámský gambit) si velmi oblíbila spolupráci s režisérem Robertem Eggersem. Do Hollywoodu ostatně prorazila díky filmu Čarodějnice, teď se ale objeví i v jeho vikingské… (viac)

Nicole Kidman mezi vikingy

Nicole Kidman mezi vikingy

07.11.2020

Režisér a scenárista Robert Eggers už si stihl udělat svými dvěma posledními snímky Čarodějnice a Maják celkem silné jméno. Nyní tvůrce chystá na příští rok revenge thriller o vikinzích, do kterého… (viac)

Od Čarodějnice k Nosferatu

Od Čarodějnice k Nosferatu

15.08.2017

Robert Eggers si vybojoval režijní ostruhy Čarodějnicí a teď konečně oznámil svůj další film. Bude jím remake hororové klasiky Upír Nosferatu, která v roce 1922 nakopla upíří subžánr a představila… (viac)

TOP filmy 2015 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

TOP filmy 2015 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

30.12.2015

V letošním přehledu nej filmů, které viděli naši top uživatelé v roce 2015, jsme dali prostor i filmům s jiným rokem výroby/uvedení než 2015. Anketu vyhrál postapokalyptický akčňák Šílený Max:… (viac)

Reklama

Reklama