V letošním přehledu nej filmů, které viděli naši top uživatelé v roce 2015, jsme dali prostor i filmům s jiným rokem výroby/uvedení než 2015. Anketu vyhrál postapokalyptický akčňák Šílený Max: Zběsilá cesta a za ním se umístili mrazivý thriller Sicario: Nájemný vrah a ultradepka z Holocaustu Saulův syn. Ale hodně uživatelů vyzdvihlo i pestrobarevnou pohádku V hlavě :-) Níže si můžete přečíst i krátké rekapitulace názorů. Uživatelé jsou seřazeni abecedně.
Mission Impossible: Národ grázlů (2015) - Výborná akční záležitost, skvělé scény (honička na motorkách, podvodní dobrodružství, opera), líbilo se mi to o trochu víc než nový Bond.
Šílený Max: Zběsilá cesta (2015) - Neobyčejně strhující a důmyslně promyšlené akční scény nenechají diváka ani na chvíli vydechnout.
Whiplash (2014) - Až v tomto roce jsem se dostal k většině oscarových filmů za rok 2014, pro mě nejlepším filmem z nich je Whiplash – dokonalé herectví (Teller + Simmons), střih a hudba – a vůbec všechno.
Cival
Birdman (2014) - Intenzivní hra s formou, ale hlavně inspirativní existenciální šaráda, která dokáže i na malém prostoru vyrukovat s tolika přesahy i psychologickými nuancemi, až je dokonalá.
Šílený Max: Zběsilá cesta (2015) - Nejradikálnější a nejfyzičtější blockbuster posledních let. Neskutečně progresivní šleha od vizionářského, ehm, dědečka.
Ztraceni v Mnichově (2015) - Originálnější a svéráznější film jsem letos neviděl. Když bych chtěl Zelenku (toho času tak trochu génia) naštvat, řekl bych "poučení zábavnou formou".
David'82
Šílený Max: Zběsilá cesta (2015) - Millerův (r)evoluční punkový opus magnum s trojáčkovým rozpočtem a čtyřáčkově nasnímanou, zrytmizovanou a kaskadérsky vymazlenou poctivou akcí ze staré školy; biják desetiletky.
Saulův syn (2015) - Protože nejde v žádném ohledu "pouze o další film o holo*zííív*caustu"; jakkoli nepříjemné až na samou hranu neusledování, tak přesto (resp. právě proto) nejintenzivnější prožitek roku.
Další gól rozhodne (2014) - O lidech a nátuře Americké Samoy skrze dokument o nejhorším fotbalovém týmu všech dob a jeho letitým snem o odpoutání se z poslední příčky žebříčku FIFA v ultimátním feel good počinu posledních let.
Djkoma
Šílený Max: Zběsilá cesta (2015) - Nekompromisní projížďka pouští, která letos mezi ostatními filmy neměla konkurenci. Zábava po celou stopáž, fantastický vizuál a prostor pro další díly je připraven.
V hlavě (2015) - Animáky umějí být vtipné, krásně vypadat nebo dojmout, ale žádný nebyl tak komplexní jako V hlavě, dětem nabízí fantazii a dospělým zrcadlo.
Ex Machina (2015) - Sci-fi žánr od Avatara kvete a podobné chytré filmy jako je Ex machina jsou potřeba pro návrat na výslunní. Život je jeden velký test.
Enšpígl
Sicario: Nájemný vrah (2015) - Kdyby byl Bůh režisérem, točil by jako Denis Villeneuve.
Parkoviště (2014) - Důkaz, že vrcholová filmařina nepotřebuje milionový budget, ale milionový talent.
Fotograf (2014) - Kriminálka, která po 110 minutách skončí na plátně a začne na pár dní ve tvý hlavě.
golfista
Sicario: Nájemný vrah (2015) - Skvěle zrežírovaný thriller, za který by se ani David Fincher nestyděl.
Ant-Man (2015) - Jakoby zavál čerstvý vítr v komiksovkách ... těším se na dvojku.
Interstellar (2014) - Strhující, nezapomenutelná, novodobá vesmírná odysea.
hirnlego
Zakázaná komnata (2015) - Vždycky jsem chtěla umět točit sny. Na ty moje by asi přišlo jen pár vyvolených z Otrláka, proběhla by výměna všech tělních tekutin a k ránu by se šlo spokojeně dom. Tady se sice žádné tekutiny nekonaly, ale pro vyvolené je to každopádně a uspokojilo mě to i tak (nejen díky přítomnosti Boha v sále).
Love (2015) - Fakt, že se mi mezi nejlepší filmy s datem výroby 2015 prosouložil nejhorší Noé, je buď důkazem toho, že prostě furt umí, nebo že jsem prostě furt líná koukat na něco novýho.
Ďáblovy orgie a jiné zapovězené pásky Ivana Cardosa (2013) - Účast na Ďáblových orgiích v Kinosále B mě hodila zpátky do nejšťastnějšího období mého filmového sebepoznávání. Ach.
Isherwood
Mission Impossible: Národ grázlů (2015) - Hrát podle oldschoolových not je dneska už trochu hipsteřina, ale na druhou stranu je tohle čistá esence toho, proč mám tak rád špionské hrátky. Takhle čistý blockbuster tu nikdo jiný letos neměl.
Sicario: Nájemný vrah (2015) - Snímky o boji mladých idealistů s protřelými pardály systému jsou možná klišé, ale žádný jiný vás nestřelí do hlavy uprostřed rušné silnice a pak beze slova opustí. Ten cynický odstup kvůli záchraně konzervativních hodnot musíte v téhle filmové podobě schválit, i když jste sebevětším liberálem. Pár dní se možná budete vzpírat, ale pak to stejně vzdáte.
Kobry a užovky (2015) - Oblíbený český žánr „hřejivá/kritická člověčina" naruby. Trefná, vtipná i smutná realita bez filmařské rezignace a levném volání na první dobrou. Sebevědomý evropský film.
J*A*S*M
Šílený Max: Zběsilá cesta (2015) - Čirý adrenalin.
Čarodejnice (2015) - Čirý děs.
Humr (2015) - Čirá bizarnost.
Malarkey
Kobry a užovky (2015) - Letošní rok u nás nabídl hodně zajímavých filmů, ale nejlepší může být jen jeden.
Sicario: Nájemný vrah (2015) - Naprosto precizní filmařina spojená s drsným prostředím, kterého by nikdo nechtěl být součástí, ale které každého musí na první pohled zajímat.
Berani (2015) - Island v celé své kráse.
Bílé noci pošťáka Alexeje Trjapicyna (2014) - Reality show o ruských mužicích meets Andrej Tarkovskij - velkolepý návrat Andreje Končalovského, který ke stáru natočil svůj nejlepší film.
Saulův syn (2015) - Trauma holocaustu vměstnané do subjektivního ořezu 4:3, v němž se všechen děs zhmotňuje v rozmlžené mizanscéně... a v mysli diváka.
Sicario: Nájemný vrah (2015) - Apokalypsa jako sonorní procedura, sestup do hlubin tlustého střeva krajiny vlků, režijní masterclass Denise Villeneuva.
Matty
Saulův syn (2015) - Next-gen film o Holocaustu.
Mission Impossible - Národ grázlů (2015) - Nejlepší akční scény roku.
Šílený Max: Zběsilá cesta (2015) - Nejlepší akční scéna roku.
POMO
Steve Jobs (2015) - Vynikajúci Fassbender v scenáristicky i režijne vybrúsenej štúdii charakteru, zmietajúceho sa medzi pracovným a osobným životom. Fajnšmekerská záležitosť, ktorá proste nemohla dosiahnuť masový úspech.
Jurský svet (2015) - Duo najlepších blockbuster-scenáristov súčasného Hollywoodu oživilo nostalgiu a pri zachovaní všetkého prečo milujeme Spielbergove dobrodružstvá, ju prenieslo do hi-tech súčasnosti. Filmové finále roku.
Nepriateľ (2013) - Intelektuálna schizo-hračka so snovou, dráždivo voyeurskou atmosférou a jedným veľkým, nerozlúsknuteľným tajomstvom. Film, ktorý ma vykoľajil, zhltol, prežuval a vypľul do ultimátneho pocitového tranzu.
Rob Roy
Divočina (2014) - Očistná náročná cesta krásnou přírodou a vlastní hlavou. Prožil jsem si to s ní. Mistrovský střih, který sugestivně ukazuje jak v naší hlavě pracují vzpomínky a minulost.
Beasts of No Nation (2015) - Cary Fukunaga dokazuje, že působivě, citlivě a vyváženě (bez přemíry patosu nebo násilí) zvládne jakékoli téma a žánr.
Bone Tomahawk (2015) - Síla dobrého scénáře. Šťavnaté postavy v děsivé westernové lahůdce. Americký indie film v plné síle.
Shadwell
Šílený Max: Zběsilá cesta (2015) - Kino 6x (sám, s Filipem, znova s Filipem a s Tomášem, s Monikou, s Barborou, s Pavlou).
SpongeBob ve filmu: Houba na suchu (2015) - Podle uživatele Mertax jsem smrtelně vážný člověk, ale tady jsem se často nahlas smál.
Chappie (2015) - Odsunout stranou áčkovou hvězdu Hugha Jackmana na úkor Die Antwoord je ze strany Blomkampa hezky podvratný.
Tosim
Jurský svět (2015) - Nečekal jsem skoro nic a dostal skoro všechno - nostalgii, odkazy, vtip, šarm, lehce nových nápadů, nevyčnívajícího hlavního představitele a sexy hlavní představitelku, monstra, děti v ohrožení i porušení několika klišé.
Ovečka Shaun ve filmu (2015) - Seriál znám zběžně, ale díky reakcím na film jsem se nechal nalákat a nelituju. Studio Aardman pořád dostává svému jménu. Neutuchající gejzír nápadů, závodní tempo, okamžiky pro děti i pro dospělé, groteskno a porce dojetí navrch.
V hlavě (2015) - Netuším, jestli se Pixar v prvním plánu mohl teoreticky inspirovat u Miloše Macourka, ale i kdyby ano, jeho kreativní mysl překonal tímhle filmem svým geniálním stylem o několik stovek procent.
Tsunami_X
Hon na lišku (2014) - Epika o deformované kukačce v hnízdě Orla bělohlavého. Pro národ sokolů pravděpodobně nestravitelný film.
Čarodejnice (2015) - Modli se a pracuj.
Sicario: Nájemný vrah (2015) - Jízda roku. Doslova.
Mad Max: Zbesilá cesta (2015) - Abnormálne neskutočné šialenstvo! Toto nie je film, toto je nová modla akčného žánru! Nedýchal som, toto sa vymyká všetkému možnému a nemožnému, čo sme doteraz videli, dokonalé po všetkých stránkach!
Star Wars: Sila sa prebúdza (2015) - Možno nie úplne dokonalé ale vo veľa veciach to prinieslo opäť to krásne čaro veľkolepého vesmírneho dobrodružstva a triková stránka je priam brilantná!
V hlave (2015) - Pixar sa opäť tématický našiel a ponúka neskutočne prepracovaný príbeh, doslova sústo trefných nápadov, k tomu vyváženú zábavnosť.
Súvisiace novinky
Tom Cruise si zahraje ve filmu Alejandra G. Iñárritu
Tom Cruise (Magnolia, Spalující touha), jehož mnozí nazývají poslední opravdovou velkou hollywoodskou hvězdou, se nedávno v ohromné dohodě upsal spolupráci s Warnery, pro něž by měl produkovat… (viac)
Bude Villeneuve u třetích dílů Duny a Sicaria?
Začněme tím podstatnějším. Za pár týdnů se všichni budeme nadšeně kochat obřími červy ve druhém díle Duny, který zadaptuje zbytek první knihy od Franka Herberta. Sága z pera slavného spisovatele ale… (viac)
Matthew McConaughey bude bojovat s ohněm
Před deseti lety byl Matthew McConaughey na absolutním vrcholu. Hlavní role v nolanovce, která je jednou z nejlepších sci-fi poslední dekády. Za Klub poslední naděje vyfoukl DiCapriovi Oscara, navíc… (viac)
Nový Jurský svět je v přípravách
Dinosaurům v kinech rozhodně ještě neodzvonilo. V roce 2015 odstartovaná trilogie Jurský svět sice v létě 2022 oficiálně skončila, ale přestože druhý díl s podtitulem Zánik říše a zejména pak třetí… (viac)
Godzilla -1.0 dostane i černobílou verzi
Nová inkarnace nejslavnějšího monstra japonské kinematografie od studia Toho Company je nečekaným (skromným) blockbusterovým hitem letošního roku. Snímek Godzilla Minus One s odhadovaným rozpočtem… (viac)
Marvels míří k nejhoršímu otvíráku v historii MCU
Marvels je jeden z těch filmů, u něhož mnozí předpovídali neúspěch již dlouhé měsíce dopředu. Nevalně vypadající trailery sázely na hlavní hrdinky, které nestojí na piedestalu těch nejoblíbenějších… (viac)
Aronofsky u A24 chystá životopis Elona Muska
Bylo jen otázkou času, než to přijde. Podle nejnovějších informací serveru Variety má pod hlavičkou studia A24 vzniknout životopisný snímek o americkém inženýrovi, podnikateli, multimiliardáři a v… (viac)
Producenti oznámili třetí Sicario
Snímek Sicario: Nájemný vrah z roku 2015 byl do velké míry tím, který definitivně nakopnul kariérní dráhy jak režiséra Denise Villeneuvea (Duna), tak scenáristy Taylora Sheridana (Yellowstone).… (viac)
VOD tipy na konec srpna
S příchodem druhé poloviny srpna se nám léto pomalu přehouplo do své finální fáze, a pokud už vám příležitostné deštivé počasí narušuje plány na rozverné venkovní aktivity, nemusíte klesat na mysli,… (viac)
Oppenheimer si připsal mimořádný rekord
Snad to ani není třeba psát, ale pokud jste ještě v kině náhodou nebyli na nejnovějším snímku Christophera Nolana (Počátek) Oppenheimer, rozhodně vyrazte. Včera bylo pozdě. Film, který nadchnul… (viac)
Nolan nevyloučil možnost natočení Star Wars
Režisér Christopher Nolan si za ty roky v Hollywoodu vypěstoval pověst tvůrce, který má pevnou vizi, přesně ví, čeho a jak dosáhnout, a málokdy se co se kvality týče splete. Navíc se mu několik let… (viac)
Vary přivítají Alicii Vikander a Ewana McGregora
57. ročník Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech už nám klepe na dveře, vše vypukne na přelomu června a července, kdy lázeňské město opět zaplní davy nadšených filmových fanoušků i… (viac)
Najčítanejšie novinky
James Bond se vrací do Čech
Barbara Broccoli a Michael G. Wilson, kteří jsou zodpovědni za směřování bondovské značky, se v minulosti nechali slyšet, že netouží po příliš mladém herci, který by se chopil role agenta s povolením… (viac)
Scarlett Johansson mezi dinosaury?
Čas neúprosně kvapí a nadcházející přírůstek do dinosauří rodinky je blíž a blíž. Další díl Jurského parku nás totiž oficiálně stále čeká už příští rok 2. července, přičemž doposud nevíme nic… (viac)
Najnovšie novinky
Autor Trojúhelníku smutku verbuje Keanu Reevese
Ruben Östlund v současnosti patří mezi nejsledovanější evropské filmové autory. Svým snímkem Trojúhelník smutku, za nějž získal několik oscarových nominací i Zlatou palmu z hlavní soutěže festivalu v… (viac)
Soundtrackoví velikáni obdrželi křišťálové ČSFD Awards
Obecní dům i tento rok poctila vzácná návštěva, hollywoodští skladatelé v něm 18. dubna představili své nejznámější melodie v podání Českého národního symfonického orchestru. Zazněly zde skladby z… (viac)
Ryan Gosling se brzy podívá do vesmíru
Čeká nás další film, jenž mnozí z nás budou možná s nadějí vyhlížet jako jeden z nejočekávanějších v daném roce. Alespoň to tak vypadá na papíře. Studio Amazon totiž sune kupředu svůj snímek Project… (viac)