Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V najnovšom filme výrazného slovenského režiséra Petra Bebjaka sa ocitneme vo svete Tomáša, ktorého osamelý život tvorí striktné opakovanie rovnakých činností. Ako pracovník pohrebnej služby sa živí čistením miest, na ktorých skonali ľudia alebo domáce zvieratá. Jeho stereotypné dni naruší až nová záľuba, ktorú objaví, keď je okolnosťami prinútený zostať skrytý v dome zákazníkov aj po skončení svojej práce. Tomáš začína tajne sledovať životy pozostalých priamo z ich domácností a bizarnému koníčku prepadá čoraz viac a viac. Situácia sa mu vymkne spod kontroly, keď sa zamiluje a rozhodne odhaliť, aké tajomstvo skrýva jeho láska Kristína a jej pochybný starší brat. (Bontonfilm SK)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (58)

mira007 

všetky recenzie používateľa

Od režiséra a názvu jsem čekal něco gangsterského, ale dostal se mi komorní psychologický film ve festivalové formě. Czukor jako voyer a Rebeka Poláková jako oběť svého frajera závislého na automatech, který ji nutí k prostituci. Námět fajn, herecké obsazení excelentní ( z Polákové se stává slovenská specialistka na nahé scény?), vizuál perfektní ... ale ač takovým filmům fandím, tak tady tomu něco chybělo. ()

Cappuccino 

všetky recenzie používateľa

Je mi ľúto, že musím takto hodnotiť slovenský film, radšej by som naň písal pochvalné slová (ako v prípade koprodukčného Kandidáta), ale jednoducho si nemôžem pomôcť. Musím súhlasiť s užívateľom Primavera, že sa jedná o maximálne nevyužitý námet, z ktorého mohlo vzísť niečo úplne iné. Úprimne, nudil som sa 3/4 filmu a jediné za čo tvorcom môžem z môjho osobného hľadiska dať palec hore je výborná hudba (Jurak Dobrakov). A taktiež treba uznať, že niečo do seba mala aj kamera (Martin Žiaran). Na druhej strane ma ale nezaujal ani jeden z hercov a scenár.. no, domyslíte si. ()

Reklama

honajz2 

všetky recenzie používateľa

Promrhaný potenciál. Přesně tohle by byl hodně zajímavý psychologický film, kdyby se věnoval čistě hlavnímu hrdinovi. Ten je zajímavě načrtnutý, ale dějově se to celé ubírá úplně jinam, než jsem doufal a hlavně je to dost nudné, plné klišé a nevysvětlených chování postav. Doufal jsem v aspoň nějakou silnou atmosféru - a ta se nedostavila. Kamera je sice dobrá, herecké výkony ujdou a úvod vypadal nadějně (to už je snad počtvrté za krátkou dobu, co to k nějakému filmu píšu), jinak to je špatné. Čím dál tím víc se mi potvrzuje, že Bebjak je nepřeceňovanější slovenský režisér - viděl jsem od něj tři filmy a ani jeden není dobrý. A to se chci ještě podívat na Čáru, ale popravdě, už teď se toho bojím... 2* ()

Stegman 

všetky recenzie používateľa

Naprostá filmařská špička. Nevyzpytatelností hlavního hrdiny (a důrazem na psychologii vůbec) mi to trochu připomnělo bratry Dardenny nebo J. Audiarda či některé filmy P. Almodóvara, a to znamená jediné: Bebjak jako jeden z mála v ČR/SR zachytil (a to bravurně!) moderní přístupy artové kinematografie. ... Ale ono i kdyby to nebylo zrovna v kurzu, tak si ten film zaslouží absolutorium. Na zdejším hodnocení to ale bohužel neuvidíte, sráží ho tu konzumenti hororů, které sem asi nalákal Bebjakův předchozí počin. Snad to (ne)přijetí diváků Bebjaka neodradí a ještě se někdy o artovější produkci pokusí. ()

curunir 

všetky recenzie používateľa

,,ČISTIČ... VIKTOR." __ Zo začiatku som všetkému nie úplne rozumel, dokonca pre viaceré nejasnosti klíčiace z viacerých absentujúcich dialógov uvažoval, že ďalšie sledovanie nadobro odložím. Premohol som sa a všetko to nevypovedané sa začalo postupne vyjasňovať aspoň do takej miery, aby si z toho divák predsa čosi odniesol. Správaniu sa hlavného protagonistu a pôvodu jeho prapodivných záujmov som sa beztak nerozumel. Videl som obdobné diela na podobnú tému a o iných ďalších viem, viaceré ma lákajú propagovanou atraktívnosťou. ,,Čistič" sa v istej miere snažil naplniť takéto tendencie a prirodzene v ňom bolo vidieť snaha o vyššie umelecké ambície, čo vo všebecnosti považujem skôr za neduh našej súčasnej kinematografie. Nie každý vážnejšie mienený film to potrebuje, nie každý scenárista to dokáže adekvátne podať a nie každý režisér to dokáže správnym filmárskym jazykom preniesť na plátno. Nemožno povedať, že by bol film nakrútený rutinérsky, nie je však nakrútený dostatočne nápadito a viacero pasáži stratilo svoj potenciál príliš statickým nasnímaním, kedy dlhé zábery chceli zakryť nedostatočné technické možnosti. Samozrejme, kamera vedela chladnými filtrami vyčariť príbehu atmosféru a hudba s jasnými citáciami klasických diel (Franz Schubert použitý v ,,Barry Lyndonovi") bola zaujímavá, dej sa však poriadne rozbehne až v poslednej tretine filmu a prinesie záver, ktorý mi dlho uviazne v hlave. Takže verdikt: vynikajúci námet vs. slabšie spracovanie s akútnou potrebou prepracovanejšieho scenára. Že to patrí k neduhom slovenskej kinematografie? ...(Nuž, povedzme.) (205. hodnotenie, 22. komentár k filmu) ()

Galéria (36)

Zaujímavosti (2)

  • Vo filme si môžete všimnúť, ako hlavný hrdina jazdí na bicykli cez tunel. To ale nie je možné, keďže do tohto tunela majú povolený vstup len električky. Navyše je tunel monitorovaný a na jeho konci by ho čakali policajti. (Johnny.ARN)

Súvisiace novinky

Režisér Čáry se vydal do Osvětimi

Režisér Čáry se vydal do Osvětimi

17.01.2019

Jeden z nejúspěšnějších slovenských režisérů Peter Bebjak (Čára, Spravedlnost) připravuje nové drama z koncentračního táboru Osvětim. Snímek Správa / The Report se pak navíc možná dočká i americké… (viac)

Noir Film Festival slaví 5. narozeniny

Noir Film Festival slaví 5. narozeniny

16.08.2017

Cynismus Humphreyho Bogarta, šarm Roberta Mitchuma, křehkost Lizabeth Scott, rafinovanost Alfreda Hitchcocka, temné příběhy z Mexika, napínavé filmové jízdy noirovými vlaky a standard v podobě… (viac)

Reklama

Reklama