Reklama

Reklama

Obsahy(1)

William Hundert, profesor ze staré školy, zjistí, že jeho svět, který má pevně pod kontrolou, je otřesen a neúprosně změněn ve chvíli, kdy do jeho třídy vstoupí nový student Sedgewick Bell. Začíná nelítostný souboj dvou mozků, který přeroste v úzký vztah mezi studentem a učitelem, ale pro Hunderta také v životní lekci, která jej bude pronásledovat ještě o čtvrt století později. (oficiálny text distribútora)

(viac)

Videá (2)

Trailer 2

Recenzie (90)

misterz 

všetky recenzie používateľa

Intelektuálny súboj na ostrie noža? Možno. Aj keď si nemyslím, že až v takej miere ako je spomínané v obsahu filmu. Na to by tu tej inteligencie bolo treba trochu viac, hlavne zo strany toho nespratného študenta. A viac rozumu mohol mať aj učiteľ. Ja viem, ako sa hovorí po bitke je každý generál, lenže to je práve úloha učiteľa, dokázať zo žiakov vydolovať to najlepšie a odhadnúť ich limity, prípadne ich talent. U Sedgewicka Bella proste Hundert zlyhal ako učiteľ. Nechal sa ním zblbnúť tak, ako sa ním nechali zblbnúť aj jeho spolužiaci. No narozdiel od nich bol však dospelý a tak sa čakalo, že toho rozumu bude mať viac. Aj napriek tomu to ale z neho zlého človeka nerobí, chcel dať šancu, láskavosť a kruto sa popálil. Nechcel prijať fakt, že nie každý si tú láskavosť zaslúži.... Záver bol v kontexte hlavnej pointy perfektný, človeka skrátka nezmeníš, vo svojej podstate zlého človeka na svätca neprerobíš, dieťa sa v dospelosti správa tak ako to videl doma u rodičov, vrátane myšlienok a postoju k životu ako takému. K pomerne vysokému hodnoteniu v mojom prípade pomohlo aj to, že sa tu celý čas bavili o mojej obľúbenej téme - staroveké dejiny. 80/100 ()

Faidra 

všetky recenzie používateľa

Před tabulí bude vždy džungle, i kdyby se stokrát tvářila jako francouzská zahrada. A jak je známo, džungloví predátoři nemění své skvrny, jakkoli jim jejich úsilí přináší jen slabou a neduživou kořist místo ušlechtilého dvanácteráka Klinea. Snad i platí, že charakter člověka je jeho osudem. Bezcharakterní člověk vlastní osud nemá, jen jeho stín dopadá na osudy těch druhých. ()

Reklama

lennyd 

všetky recenzie používateľa

William Hundert (Kevin Kline) je učitelem antické historie na škole svatého Benedikta (to je taková ta chlapecká internátní škola). Svým žákům se snaží nejen předat své vědomosti, ale také je naučit cti a formovat jejich charakter. Než do školy nastoupí Sedgewick Bell (Emile Hirsch), syn vlivného senátora, tak se mu to i daří. Ale Sedgewick je pravým opakem svého učitele, neposedný kluk, jemuž se dostává skrze svého otce podpory od zbytku školy. Profesor Hundert ale cítí, že v mladém chlapci něco bude, a pokusí se v něm vzbudit zájem o učivo za pomoci soutěže o titul Julia Caesara... Kromě skvělého hereckého výkonu Kevina Klina (role klidného profesora antiky mu skvěle padne), krásné hudby Jamese Newtona Howarda a barevnosti celého prostředí film přináší i jednu zapamatováníhodnou myšlenku: "Cena života se neurčuje podle jednoho neúspěchu, nebo ojedinělého úspěchu..."... Podobně jako jiný Klinův film Dům života na mně Klub vyvolených hodně zapůsobil.. ()

Karush 

všetky recenzie používateľa

Film zo školských lavíc, ktorý opäť sa sústredil na konflikt študenta a profesora, ale tentoraz nové spracovanie, a s tým aj nový pohľad na danú vec vo vierohodnom obale- mu veľmi napomohol. Kevin Kline bol príkladným profesorom a Emile Hirsch taktiež nesklamal, mohli sme v ňom zhliadnuť nového DiCapria. Celkovo sme mohli zhliadnuť jeden veľmi príjemný film na zamyslenie o skorumpovanej morálke, ktorý potvrdil jednu životnú pravdu, že ĽUDIA SA NEMENIA. ()

Lacike 

všetky recenzie používateľa

Uz davno ma nejaky film neiritoval ako tento. Zo zaciatku to dost pripomina legendarny film Spoločnost mrtvych básnikov. Len za tu pokrokovu osobu, ktora vnesie cerstvy vietor do zastaraleho skolskeho systemu tu nie je ucitel ale student. Lenze po chvili je ten pokrokovy student definovany ako clovek, ktory sa mýli a tak sa zazracne docasne prispôsobi, aby to vyustilo v incident, ktory ukaze, ze sa nezmenil a je jasne definovany ako totalne zlo. A to sme este len v polovici a ja som si nevedel predstavit kam by mal film smerovat dalej. Nasleduje skok o 25 rokov neskôr a dôjde k repete tej zlomovej udalosti v ktorej sa ukaze, ze sa nic nezmenilo. Pointa? Vysledkom ma byt nejake protivne ponaucenie, ze nie je dôlezite nieco dokazat, ale hlavny je spôsob akym to clovek dokaze, aby sa mohol pozriet do zrkadla. Proste ucel nesväti prostriedky. S tym by som suhlasil, keby postavy, ktore sa rozhodnu spravat čestne na čele s naivnym ucitelom neboli znazorneni ako idealisti, ktori sa do realneho sveta nehodia. Zo zlom sa da bojovat cestne ale tvrdo. Zatialco idealisticky ucitel zakazdym sklopi oci a usi a v rozhodujucej chvili nepotresta studenta za jeho chyby. Pravdepodobne keby to spravil, tak by sa z neho taky parchant nestal. Takze nielenze nie je schopny si poradit s problemovym studentom ale aj to, ked sa ukaze, ze nie je schopny viest skolu a nie je zvoleny za riaditela tu je podane ako nejaky podraz. Z filmu mam pocit, jak keby ho napisal nejaky absolutne naivny idealista, ktory sa snazi presvedcit divakov, ze zastaraly spôsob zmyslania je ten najspravnejsi, ale vôbec nechape, ze ked by s touto filozofiou chcel nieco dosiahnut, tak by mal za neho aj bojovat a nie sa zbabelo neustale stiahnut. Proste filozoficka stranka filmu mi vôbec nesadla. Co sa tyka hereckych vykonov, tak je to natocene dobre. Najviac ma zaujalo niekolko dnes uz dost znamych xichtov v ulohach studentov. Ale cele to naivne posolstvo ma strasne sralo. Evidentne som jeden z mala. ()

Galéria (16)

Reklama

Reklama