Reklama

Reklama

Prípad komisára Maigreta

  • Československo Případ komisaře Maigreta (viac)
Trailer

Zavolala ho, aby ji ochránil... Na pozvání hraběnky ze Saint-Fiacru se Maigret vrací do míst, kde prožil své dětství. Hraběnka totiž dostala anonymní dopis, který jí oznamuje, že zemře na popeleční středu. Všichni si pamatují na malého Julese, hraběnčina chráněnce, a tak se domluví, že ho raději nebude oslovovat „komisaři", a pokud možno zamlčí jeho profesi. Maigret je přesvědčen, že dokáže paní hraběnku ochránit. Ale nazítří, při ranní mši stará dáma umírá na infarkt. Maigret je přesvědčen, že srdeční příhoda nebyla dílem náhody a začíná vyšetřování. (Česká televize)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (54)

nascendi 

všetky recenzie používateľa

ČT2 uviedla krátko po sebe dva filmy, v ktorých komisára Maigreta stvárňuje Jean Gabin. Oba filmy majú veľa spoločné, pričom Prípad komisára Maigreta má bližšie ku klasickej schéme detektívky a aj prostredím mi pripomína diela anglickej školy. Jean Gabin vysoko vyčnieva spomedzi ostatných hercov, čomu som sa vôbec nečudoval. Čudoval som sa tomu, že okrem neho ma prakticky nič nedokázalo tak nadchnúť, aby som mohol s pokojným svedomím označiť tento film za mimoriadny, tak, ako väčšina ostatných užívateľov. V každom prípade oceňujem záslužný počin Českej televízie, konkrétne ČT2. ()

classic 

všetky recenzie používateľa

Udrela hodina trestu. Zomrieš na popolcovú stredu.” • Do vskutku ozaj malého, ospalého, francúzskeho mestečka: Moulins, resp. na priestranný zámok v Saint Fiacre, následne prichádza i sám komisár: Jules Maigret, a to teda konkrétne na akýsi priamy popud od istej, starej grófky [jeho dávnej priateľky], aby sa povedzme pozrel priamo na zúbok týmto »smrtonosným slovám« od neznámeho odosielateľa, ktoré u tejto dotknutej osoby, rozhodne právom vzbudzujú snáď tie úplne najväčšie obavy, nakoľko zrovna táto pani určite nepatrí medzi naprosto chudobné postavy; ba práve celkom naopak, že sa skrátka neskoršie bude daným, a v podstate i vrátane všetkých nasledovných súvislostí, vzťahujúcich sa na danú príhodu, dokonca možno čudovať i tento konkrétny vyšetrovateľ s neustále prítomnou fajkou v ústach, kedy zrejme popritom všetkom bafkaní, mu to i náramne kvalitne myslí...•  A apropo, ešte by som rád podotkol i to, že sprvoti sa tváril, ako nejaký «starožitník z Paríža», a to iba kvôli tomu, aby ihneď nevzbudzoval prílišnú pozornosť, ale čochvíľa sa veci dali takým extrémnym spôsobom do pohybu, že si väčšina z postáv veľmi rýchlo spomenula, odkiaľ vlastne tohto chlapíka pozná? • Bohužiaľ musím s následným poľutovaním skonštatovať, že barónka zomrela na infarkt, čo by malo naostatok vyzerať, ako normálna príčina úmrtia, no zdanie môže klamať, čo si vari hneď uvedomuje i ústredný protagonista v podaní Jeana Gabina, ktorý mi s nevídaným umom, predviedol ďalší zo svojich »hereckých koncertov«, a to najmä vtedy, keď si strhol «falošnú masku» starožitníka na vyšetrovateľa, kedy by sa mal mať každý podozrivý páchateľ na veľkom pozore, keďže sa tým pádom otvára i nový prípad! A vylúštiť tentohľa prefíkaný hlavolam, azda nie je nič pre začiatočníkov, čo si doslova presne vyžaduje niekoho špecifického, kto by mohol zrovna predstavovať J. Maigreta! • Skoro ani neviem, ako mám teraz vyjadriť svoje mimoriadne nadšené dojmy z prichádzajúceho detektívneho titulu: Maigret a aféra Saint Fiacre, keď ten predchádzajúci na mňa zapôsobil sotva iba tak priemerne, pričom tentoraz sa znovu jednalo i o akési pokračovanie z príhod komisára Julesa Maigreta s identickým tvorcom na režisérskej stoličke, ktorý musel vyhodiť výhybku na kvalitnejšiu koľaj, vďaka čomu si ma dokázal podmaniť na totálne maximum. Aha, už hádam tomu správne rozumiem, lebo aj zadumaná hlavná postava, veruže dorazila na dané miesto prostredníctvom vlakového spojenia, čo ju asi primälo počas cesty intenzívne premýšľať, ako naloží s dostupnými informáciami, ktoré sa budú potom čoraz viacej nabaľovať... • Mimoriadna kinematografická krása, akú neustále vyhľadávam, a ktorú občasne i nájdem, no nie vždy sa automaticky plne zadarí. • A finále pri okrúhlom stole, tak v tom čase už brilantný scenár dávno išiel na plné obrátky. ()

Reklama

filmmovier 

všetky recenzie používateľa

Sice dávám 4*, ale přesto si myslím, že tenhle díl je ze všech gabinovek nejlepší. Parádní vraždička, fajn motiv a hlavně ten nebesky krásný, idilický venkov...a kromě výtečného Jeana Gabina jsou výborní i ostatní, postavy a podezřelí jsou také zajímavé charaktery... Atmosféra je krásně depresivní, scénář skvěle napsaný, hudba k tomu parádně pasauje... Saint-Fiacre je prostě jeden z nejlepších případů tohoto francouzského komisaře, a tohle zpracování to jen dokazuje. Škoda, že to není v barvě, to by ta vesnice byla ještě kouzelnější. Viděno v originále. Napětí, gradace, herci, příběh, atmo na výbornou, těsně pod hranicí pěti hvězd. 88%. ()

mortak 

všetky recenzie používateľa

Simenon dokázal ve svých novelách přesně zachytit rozklad tradičních vztahů na francouzském venkově. Film se drží předlohy a spíše než kriminálkou je studií jedné venkovské komunity. Ovšem skvěle natočenou - atmosféra by se dala krájet dynamitem a Gabinovo vtělení do Maigreta ten zážitek jen korunuje. ()

Autogram 

všetky recenzie používateľa

Z tajomných parížskych uličiek sme na francúzskom vidieku a atmosféra nie je o nič menej tajomná. Spočiatku bez zápletky, ktorá sa postupne rozvinie, skomplikuje až do záverečnej slovnej prestrelky. Rozuzlenie pri spoločnom veľkom stretnutí je ako od Agathy Christie a zvládnuté dokonale. V takto starej kriminálke by som takúto gradáciu deja neočakával. ()

Galéria (19)

Zaujímavosti (7)

  • Ve filmu není žádná zmínka o víně Saint-Pourçain, které Maigret (Jean Gabin) v knize miluje. (classic)
  • Navzdory rozšířenému přesvědčení nebyla žádná ze scén filmu natočena v kavárně Grand Café v Moulins. Podobná kavárna byla rekonstruována ve studiích Joinville nedaleko Paříže. Pečlivé porovnání záběrů ve filmu a skutečného interiéru Grand Café ukazuje, že tomu tak skutečně je: vnitřní balkonová mříž je v Grand café jemně opracovaná a ve filmu jednoduše industriální, poloha schodiště vedoucího na balkon je v Grand café vlevo a ve filmu vpravo, proporce dveří na fasádě je ve skutečnosti mnohem vyšší a rámy nástěnných zrcadel (které jsou ve filmu zastíněny) jsou zcela jiné. (classic)
  • Vesnice Saint-Fiacre byla inspirována obcí Paray-le-Frésil, která se nachází asi dvacet kilometrů severovýchodně od Moulins v departementu Allier. Právě zde Georges Simenon vytvořil postavu Maigreta. (classic)

Reklama

Reklama