Reklama

Reklama

Neon Demon

  • Francúzsko The Neon Demon (viac)
Trailer 1

VOD (1)

Jesse (Elle Fanning) je mladá, krásna a má onú tajomnú esenciu, ktorá ju vyčleňuje zo zástupu dokonalých krások uchádzajúcich sa o svojich pár rokov slávy na módnych mólach v Los Angeles. „Kto by chcel kyslú smotanu, keď môže mať čerstvé mäso", poznamená na jej adresu jedna zo závistlivých kolegýň, ktoré ju sprevádzajú po márnivých zákutiach fashion sveta. Neónový pulz večierkov a sektárská atmosféra fotografických seáns začínajú mladé dievča natoľko pohlcovať, že prehliada varovné signály – prostredie plné odleskov a luxusného pozlátka totiž ukrýva zlo, ktoré sprevádza kult krásy od pradávna. Pre naivnú Jesse v ríši divov už ale môže byť neskoro. Zatiaľčo prežíva svoj neonový sen, v diaľke sa prebúdzajú prízraky vrážd, nekrofílie a kanibalizmu. Farboslepý dánsky provokatér Nicolas Winding Refn vyzýva diváka, aby s ním vstúpil do pestrofarevného prázdna, ktoré požiera pôvab a nevinnosť. Horor o kráse a ničote i o kráse ničoty – Neon Demon vťahuje diváka do zvodnej čiernej diery módneho priemyslu i Mesta anjelov. (Film Europe)

(viac)

Videá (5)

Trailer 1

Recenzie (339)

Anderton 

všetky recenzie používateľa

Drogy sú zlé, ááááno, modeling je povrchný, ááááno.....tak čo nové nám ešte k tomu môže niekto povedať? Filmová reč je ale nevyčerpateľný zdroj inovácií, takže aj o takejto téme sa dá nakrútiť niečo zaujímavé bez zdvihnutého moralistického prsta. Refn proste chce, aby sme čítali jeho prirovnania, symboly a metafory. Niekedy sú jednoduché, inokedy menej, ale myslím, že stále uchopiteľné. Proste ak nájdete ten správny kľúč k pochopeniu významu napríklad trojuholníka, skladajúceho sa zo štyroch menších, tak vás film minimálne zamestná premýšľaním. Podobne je to potom z prechodom od modrej k červenej, mesiacom ako veľkým okom, zvieratami, alebo kvázi wtf scénou s mŕtvolou. Trojku si môžete všimnúť aj v iných prípadoch, napríklad v spomínaní veku (19-16-13) a s číslami sa tu hrá ešte viac. No a tak ďalej. Ale film sa dá pozerať aj ako čistá komédia, osobne neverím, že Refn to celé myslí do bodky (záberu) smrteľne vážne a že čo som považoval za čierny humor, ním aj nebol. ()

misterz 

všetky recenzie používateľa

Mne nič nehovoriaci námet, pointovo absolútne o ničom, banálna obludnosť... Zlaté časy Pushera, tie sa už ale asi nikdy nevrátia. Refn si čoraz viac začína myslieť, že je umelec alá Bruno Forzani a podľa toho aj točí. Ale viete čo? Nie je. Totálne iritujúca, povrchná a nudná vtákovina, ktorá ma nezaujala v žiadnom smere a mal som vôbec čo robiť, aby som to dopozeral do konca. Kamera a vizuál síce boli fajn a verím tomu, že na plátne to vyznie ešte ďaleko lepšie (z toho dôvodu dávam hviezdičku), ale čo z toho, že? Z pekného, ale prázdneho taniera sa nenajem a po chvíľke ma pohľad naň prestane baviť. Podobný pocit som mal pri Gravitácii (2013) - vizuálne namakané, myšlienkovo a pointovo totálne vyprázdnené. Avšak aj napriek tomu ma bavila podstatne viac ako táto splaška zbytočnosti, aspoň ma tak nevytáčala. Tu by sa všadeprítomná a z uší vytekajúca nuda už po pár minútach dala doslova krájať. Jediné oživenie bola tá puma a drsňácky K. Reeves, ale aj z toho urobil Refn totálnu koninu. To ale nebolo to najhoršie. Nuda sa dá pretrpieť. Horší je pocit márnosti, zbytočnosti a pocit strateného času, ten mi už nikto nevráti. Mal som si radšej pustiť Sandokana. Absolútne nechápem, čo na tomto niekto vidí. A herečky? Na tie platí všeobecne všetko to, čo aj na celý film. Pekné, ale o nejakom hereckom umení nemôže byť ani reči. A už vonkoncom nechápem, prečo tu do hlavnej úlohy obsadili Elle Fanning - ako pekná je, o tom pokoj, ale zas nie tak, aby sa mi z nej z kútika úst ťahala slina, tak ako chlapom vo filme. Kľudne mohli obsadiť niekoho z ulice, každá druhá je krajšia a čo sa týka herectva, tváriť sa ako keby práve päť minút intenzívne čuchala toluén, tak to vážne dokáže hocikto. A v neposlednom rade tu bol hrozný muzikálny doprovod. Tá hudba len korunovala celkovú filmovú katastrofu tejto kakačky. Totálne liezla na nervy, miestami mi už dokonca pripomínala vyzváňajúci telefón, čo ma pochopiteľne iritovalo ešte viac. Na záver sa žiada citát, ktorý dokonale vystihuje celé toto smiešne "umelecké" dielo - To je hnus velebnosti, jdu blejt! U mňa jeden z najhorších filmov za veľmi dlhú dobu, a to som tam zarátal aj Sharkanádo alebo Foxcatchera. 10/100 ()

Reklama

Davies182 

všetky recenzie používateľa

NWR natočil těžkotonážní psychedelickou haluz, která se možná navenek prezentuje jako šíleně drahý a přeplácaný drama, přitom si ale po celou dobu zachovává svůj osobitej nezávislej ksicht. Čistě teoreticky mě to mělo štvát a umořit svojí drzou fetišistickou exhibicí, jenže mi to právě naopak hrozně sedlo skrze všechny ty zoufale dravý modelky oblečený v sexy zvířecích hadrech. Make-up jako zbraň, krása jako měna bez kurzu a nejnebezpečnější profesí je modelling. The Neon Demon je vykuchanej, mužství zbavenej Drive, do kterýho někdo zpátky místo vnitřností narval víc než štědrou dávku neonovýho slizu: během pitvy pak mozek tápe, ale oči se často nestačej divit. P.S. Dát tomuhle den po projekci Příchozích o stupeň lepší hodnocení doufám není důkaz divácký ignorance nebo zdenenerovanýho vkusu, nýbrž jasná známka počátku chronickýho voyerismu. Nevím, co je horší. ()

J*A*S*M 

všetky recenzie používateľa

Refn je jedním z režisérů, u nichž si dlouhodobě přeju, aby natočili horor, takže při ohlášení Neonového démona se mi tak trochu splnil jeden z diváckých kinematografických snů a očekávání byla na maximu. Po ohlasech z premiéry v Cannes jsem pořád věřil, že mě snímek spíše pohltí a zaujme, než abych skončil na té druhé, zhnusené až otrávené straně barikády zklamaných diváků. Ale ono to dopadlo snad ještě hůř - prostě jen ... meh. Nuda. Nic to ve mně nevyvovolalo, ani náznak pozitivní, ani negativní emoce. Audiovizuálně celkem hezká prázdnota. ()

H34D 

všetky recenzie používateľa

Mějte se na pozoru, na podivnosti pana Refna musíte být patřičně naladěni. Neonový Démon může fungovat pouze pokud se poddáte atmosféře plné fialových barev a duševní prázdnoty. Ztracená dívka v novém městě těžko nalézá svůj smysl života, avšak jejím naplněním je krása, úspěch a povrchnost. A je to právě i povrchnost, která dokáže konzumovat, až z člověka nezbyde nic než jen ošklivě zmalovaná skořápka... 6/10 ()

Galéria (55)

Zaujímavosti (16)

  • V úvodní scéně měla Elle Fanning tak dlouho otevřené oči, že se jí kontaktní čočky vypálily do očí díky sálajícímu horku ze světel. (Hal_Moore)

Súvisiace novinky

Be2Can: Filmy z Berlinále, Benátek a Cannes

Be2Can: Filmy z Berlinále, Benátek a Cannes

30.09.2016

Festival Be2Can, který se uskuteční v kinech v Praze, Brně, Ostravě, Olomouci a Zlíně od 6. do 12. října 2016, zveřejňuje kompletní program, jehož ozdobou bude čerstvá držitelka Ceny poroty z Cannes,… (viac)

Po kom půjde Neonový démon?

Po kom půjde Neonový démon?

06.02.2015

Dánský režisér Nicolas Winding Refn (Bronson, Barbar) si řádně nakopnul kariéru s Drive. Jeho předloňský film Jen Bůh odpouští ale naopak všude vyhořel, takže Refn o mainstreamovější pozornost opět… (viac)

Refn si vyjde s mrtvými

Refn si vyjde s mrtvými

16.06.2014

Nicolas Winding Refn si po rozporuplně přijatém thajském výletu Jen Bůh odpouští vybíral mezi několika projekty a teprve před pár dny došlo k oficiálnímu potvrzení, že jeho následujícím filmem bude I… (viac)

Reklama

Reklama