Réžia:
Mariana Čengel SolčanskáScenár:
Alena BodingerováKamera:
Peter BencsíkHudba:
Vladimír MartinkaHrajú:
Marko Igonda, Éva Bandor, Anikó Vargová, Diana Pavlačková, Elena Podzámska, Ivan Palúch, Peter Nádasdi, Miroslav MasicaObsahy(1)
Matka a dospievajúca dcéra v zápase o toho istého muža. Tri kamarátky v najlepšom veku sa rozhodnú osláviť na chalupe rozvod, štyridsiate narodeniny a nové sexuálne dobrodružstvo. Nepočítajú však s príchodom Zuzinej šestnásťročnej dcéry Miry, ktorá si okrem rebelantstva voči svetu konvencií prinesie aj nenávisť k matke a túžbu byť za každú cenu milovaná. (oficiálny text distribútora)
(viac)Recenzie (19)
Dokazesa tu vobec natocit a riesit aj volaco dolezitejsie nez medziludske vztahy? Preco sa za totality tocila kopa skvelych filmov, hoci nebola sloboda a bola diktatura jednej strany? Preco teraz, ked su moznosti a sloboda, nedokazeme natocit NIC PORIADNE, len lacno zmykat medziludske vztahy? Preco sa musi tocit furt a furt a furt takyto hnoj? 0 % ()
Veľmi zaujímavý film, ale miestami až priveľmi nudné a naťahované. Celkovo je to lepší priemer a niekedy sa človek aj dobre pobavil a nasmial. Je to o medziľudských vzťahoch a tie sú, ako všetci vieme, dosť komplikované a nevyhneme sa tomu ani v tomto filme. Dobre, že nebol dlhší, lebo by to pre neho dopadlo len horšie. Takto je to tak akurát a dá sa to zniesť, ale človek sa musí poriadne zamyslieť a vidieť v tom hlbšie súvislosti a hlavne čo chcel básnik povedať. ()
Slovenské drama Marianny Čengel Solčanské ( Únos, Sviňa ) o rozvedené matce v podání Evy Bandor, která se dvěma kámoškama, chorou matkou a dvěma dcerami, přičemž ta s červenými vlasy ji nenávidí, tráví víkend na jakési chatě uprostřed ničeho, kam za nima přijede exmanžel Marko Igonda. O tomto depresivním díle bych si udělal obrázek už podle věnování na konci ( škoda, že nebylo na začátku, moje očekávání bych krotil ) " věnováno všem, které jsme milovali a oni nás opustili " . Absolutně neznámý film a o kterém nemůžu říct, že byl špatný, ale prostě ta zoufalost všech postav byla ubíjející.... a ten konec tomu dal korunu. ()
Dal som šancu slovenskému filmu, aby som videl kam naša kinematografia smeruje. Zdá sa, že nikam, len prešľapujeme na mieste a čakáme na odpich. Herecké výkony prijateľné, neskĺzli do trápnosti, ale rezervy sú. Slečna v červených vlasoch, zahrala ok, ale artikulovať! Výsledkom sú občas nezrozumiteľné dialógy, ktorým nepomáha ani zbytočne hlasitá hudba a ruchy. Prístupnosť od 18 rokov je trochu prestrelená, dokopy tu okrem pár nadávok, ktoré deti aj tak začujú v škôlke a jedného vibrátora nič nie je. Vulgarizmov tu síce bolo trochu viac než je na jeden slovenský film bežné, ale ich prezentácia bola v rámci možností prirodzená a netrhali uši ako v iných filmoch. Filmy o vzťahoch vždy boli a budú, lákavé väčšinou nie sú,a le záleží od podania a príbehu. Celkovo priemer, ktorý neurazí ale ani nenadchne. 60%. ()
Slovenský Sex v meste všetkých generácií na dedine. A podstatne existencionálnejší a depresívnejší. SK kinematografia je začarovaný kruh. Filmy sú enormne drahé, ale stále vyzerajú ako materiál do televízie a aby sa zaplatili, museli by sme do kina ísť na každý film všetci. Na Miluj ma... nevidím žiaden dôvod ho vidieť v kine, pár záberov peknej krajiny ten dôvod nebude. A nebude to ani podľa mňa celkom slušný a relatívne uveriteľný scenár. A prečo to tak je, je otázkou na filmárov. Napriek tomuto hendikepu ma film donútil trochu popremýšľať nad Čengelovej prístupom, pretože ona vidí ako zdroj šťastia a nešťastia žien výhradne mužov, čo je dnes síce celkom konzervatívny postoj, ale stále na tom niečo bude aj v 20. vlne feminizmu. Platí to aj opačne, chlapi sú bez žien stratení ešte viac. Trochu škoda, že režisérka viac nerozvinula hru so symbolmi, myši a mačka naznačovali, že by to šlo. ()
Galéria (12)
Fotka © Saturn
Zaujímavosti (1)
- Druhý film režisérky, v ktorom hrá Marko Igonda hlavnú úlohu. Prvý bol Legenda o lietajúcom Cypriánovi (2010). (Johnny.ARN)
Reklama