Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jeden z najúspešnejších slovenských hudobných filmov režiséra Dušana Rapoša o prvých láskach a neláskach, priateľstvách i rozchodoch mladých ľudí. Príbeh veľkej lásky krásnej Zuzany (Eva Vejmělková) a skromného Olina (Jiří Bábek). Hrdinami príbehu sú 15-roční školáci, ktorí práve ukončili základnú školu a prežívajú svoje posledné prázdniny pred tým, než sa rozídu na rôzne stredné školy. Stredobodom všetkého je opustená vyschnutá fontána uprostred sídliska, kde sa všetci schádzajú. Hviezdami partie sú dve pekné dievčatá: Bela a Zuzka. Film však sleduje nielen ich osudy, problémy, pocity i chovanie v rôznych životných situáciách, ich lásky, omyly i uzmierovanie. Mozaiku dopĺňajú postavy ich rodičov, súrodencov a ďalších dospelých, medzi ktorými je výraznou postavou najmä starý pán Domorák (Miloslav Holub), ktorý mladých neustále kritizuje. Z partie sa najviac pozornosti venuje mladému budúcemu automechanikovi a muzikantovi Olinovi, ktorý sa z lásky k Zuzane rozhodne opraviť starú fontánu... (TV Markíza)

(viac)

Recenzie (192)

curunir 

všetky recenzie používateľa

,,KEĎ MÁ ČLOVEK PÄTNÁSŤ, ŽIVOT JE NANIČ." __ Film som dlhodobo ignoroval a predstavoval pre mňa absolútny okraj môjho diváckeho záujmu, až keď som teraz nevešal prádlo a akurát do znova vysielala telka. Zrazu som si neviem ako pozrel celú druhú polovicu a zaujatím som následne vyhľadal na internete aj začiatok. Nepozeralo sa mi nato zle, aj keď film má svoje nedostatky, na ktoré predo mnou poukazujú iní užívatelia. Na neprirodzene znejúce dialógy som si časom zvykol, pretože ide o typický problém slovenských scenárov, ktoré sú buď priveľmi vulgárne, alebo umelo strojené. Jednoducho mladí nehovoria príma, ale popiči; nevraví sa frajeri, ale kok*ti; babe sa nepovie si sprostá, ale si je*nutá a určite sa nepovie grázli, ale prinajmenšom hajzli. V tej dobe to z dôvodu zamerania pre mladé publikom súdruhovia nedovolili, zato im nevadilo - možno z dôvodu slabšej sexuálnej osvety na školy - ukázať mladé prsia, a že sa Vejmělková nemala začo hanbiť (Bábekovi závidím). Možno išlo o istý kalkul, ktorým sa chcela prebiť slaboduchý príbeh s prakticky všetkými, do stratena vedúcimi zápletkami. Ako klad tohto pseudomuzikálu, možno okrem hudby - vrátane ústredného megahitu ,,Všetci nám môžu závidieť" radiť technické spracovanie filmu so zreteľom na dynamiku kamery a strihu snažiacich sa priblížiť Západnej produkcii. Ľúbostná scéna vo fontáne je nakrútená výborne a následný záver ma absolútne zdrvil. (6391. hodnotenie, 152. komentár k filmu) ()

Merggie 

všetky recenzie používateľa

Dušan Rapoš patrí medzi slovenských režisérov, ktorí sa snažia svojimi filmami upriamiť pozornosť na väčšinového diváka. Nazdávam sa, že slovenský film by mal predsa len kráčať cestou autorských filmov, ktoré si nájdu síce menšinového, ale spokojného diváka. Príbeh bol veľmi jednoduchý. Nie je mu čo zazlievať, pretože relatívne verne okopíroval život na sídlisku a zopár krátkych lások. Samotné scény však pôsobili často dezorientovane a niektorí herci boli s kamerou v čase natáčania zrejme vo vojnovom stave. Motorky sa mohli stať vynikajúcim doplnkom filmu, ale pričastá "frajerina" z nich spravila gýč, na ktorý sa naozaj dalo dívať len s prižmúrenými očami. Hudba by ušla, keby sa niektoré z piesní neopakovali do nemoty. Bolo problémom pre tvorcov vytvoriť ďalšie tri, štyri piesne, ktoré by soundtrack trochu oživili? Dialógy boli príliš okaté, predvídateľné a tým pádom nudné. "Ak nie si moja" Vaša Patejdla, niekoľko pokusov o zaujímavé zábery(napr. padajúce roztrhané papieriky, či západ Slnka počas Mopedovej), pohľadná Eva Vejmělková, blúdenie Nemožnej po svete dokonalých, či čiernobiely záver patria do okruhu dôvodov, ktoré Rapošov druhý hraný film vytiahli zo samého filmového dna. Réžia totiž nedokázala skĺbiť teenagerskú romantiku so životom na plné obrátky. Najmä preto vznikol guláš, trochu štipľavý, ale predsa bez korenia. ()

Reklama

Zagros 

všetky recenzie používateľa

Příběh o lásce mladých z panelákového sídliště za socialismu. Co z toho námětu mohlo vzniknout? Kupodivu to nebyl úplný propadák, vzhledem k době a místě vzniku. Sice u mě nefunguje nostalgie, film jsme viděl až jako dospělý, ale i tak dám slušné dvě hvězdy. Jedna je pro mladou Evu Vejmělkovou a druhá pro hudbu a písně. ()

NinadeL 

všetky recenzie používateľa

Slovenský muzikál z paneláku na způsob Takmer ružového príbehu. Pokračování jsou fascinující zážitky ze sekce filmů pro otrlé diváky. Spojení Vejmělkové a Rapoše se nicméně ukázalo jako fatální a první Fontánu lze hodnotit pozitivně zejména ve srovnání s českým Discopříběhem. ()

Earl10 

všetky recenzie používateľa

Ne zas taková tragédie. Prosťounký příběh má své kouzlo. Příjemné obsazení. Hezké kozičky, promočená trička a neoholená podpaží, klasické osmdesátky. Některé písně jsou povedené. Ale co mě nejvíc ubíjí, tak je tragické zpracování. A tím myslím vizuál, podivné čachrování s kamerou, neskutečně odpuzující rozmazané okraje (rádoby umělecké) a lens frameů tu je ještě více než u Abramse. Takže negativa nakonec převažují, ale film jako takový zas tak špatný není! [40%] ()

Galéria (5)

Zaujímavosti (32)

  • Distribučný slogan filmu znel "Filmový muzikál o láske, motorkách a hrozne dobrých vlasoch." (Zdroj: skcinema.sk) (Raccoon.city)
  • Dĺžka komponovanej hudby v tomto muzikály je 37 minút 47 sekúnd. V kinodistribúcii bol uvedený s krátkym kresleným filmom Janko Hraško na matematike (1985). (Zdroj: skcinema.sk) (Raccoon.city)

Reklama

Reklama