Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kapesní zloděj Skip (Richard Widmark) jednoho dne v přeplněném metru vytáhne z kabelky pohledné Candy spolu s peněženkou i mikrofilm s chemickým vzorcem, na který mají spadeno komunističtí špioni. Legendární noirový thriller, oceněný na festivalu v Benátkách, představil na svou dobu revoluční žánrové prvky a zároveň pohněval šéfa FBI J. Edgara Hoovera. (MFF Karlovy Vary)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (64)

Mol 

všetky recenzie používateľa

YOU BOYS ARE TALKING TO THE WRONG CORNER. I'M JUST A GUY KEEPING MY HANDS IN MY OWN POCKETS!!! Teda rvačka mezi Candy a Joeym byla něco. To jak s ní mrdnul o ten stoleček, kterej se rozletěl jako by byl z Ikea mě dostalo. No a rvačka mezi Skipem a Joeym ve stanici metra, to bylo taky dost dobrý. Pěsti lítali vzduchem jako sršni pod rynó. Celkově mi ale přišlo, že film má spoustu slabších míst a tak hodnotím "jen" za tři. ()

liquido26 

všetky recenzie používateľa

Pickup mě překvapil. Rozhodně se nejedná o žádnou trapnou protikomunistickou agitku, ale skvělé noirové krimi. Nejvíc ze všeho mě dostala vykreslená atmosféra. Obzvláště ten Wildmarkův domeček na vodě s vždy chlazeným pivem byl moc pěknej. Dále mě taky zaujaly akční scény (i když jich tam nebylo mnoho) a celkové pojetí násilí. Mydlí se to tu docela realisticky. Wildmark jako takový téměř kladný kapsář je skvělý. ()

Reklama

radektejkal 

všetky recenzie používateľa

Svižná a poutavá detektivka, která mě nutí zapřemýšlet si, zda jsem už někdy viděl film s tak ostrou protikomunistickou agitací. Jako by scénář napsal sám McCarthy. I když v podstatě toto byl jen malý střípek v jeho celkovém plánu: Our long-term objective must be the eradication of Communism from the face of the earth - Naším dluhodobým cílem musí být odstranění komunismu z povrchu země. Nenuncoval sice spoustu komunistů i nekomunistů, ale jako každý správný alkoholik a požívač drog, to dál nedotáhl. Škoda, že mu také někdo neprohrábl kabelku. ()

Radko 

všetky recenzie používateľa

Noir ako bič. Od Fullera si mohli zobrať príklad rôzni tvorcovia žánru. Pretože jeho "Pickup" je vskutku stobodový. Počnúc dĺžkou, ktorá lahodí každému, kto nemá rád nadbytočné omáčky a kadejaké scenáristické barličky, vznikajúce často len preto, aby sa výsledok pohyboval kdesi blízo okolo štandardnej dvojhodinovky. Pokračujúc typovo vhodne zvolenými hercami, scenárom a spôsobom nakrútenia. A končiac všetkým, čo robí z obyčajného filmu Film s veľkým F. Tu naviac s chvályhodným bonusom, v podobe tvrdého protiboľševického postoja. Ten zastávajú nielen policajti, ale unisono aj podsvetie. Hýbateľom všetkého je mladá žena, ktorá má za úlohu čosi - kdesi preniesť. To "čosi-kdesi" je mikrofilm, obsahujúci chemický vzorec. Túžia ho získať sovietski tajní. Lenže ojha! Pri snahe odovzdať horúcu dodávku ju v metre okradne šikovný vreckár. Začína hra vysokých ambícií - na všetkých stranách, uhýbania, nefér postupov, snahy pozdvihnúť nízku existenciu kdesi vyššie, zmeny postojov polície k podsvetiu a naopak. A do toho všetkého príbeh lásky, ktorý vznikol len a len vďaka krádeži. Poznámka: To, že chválim jasný protiboľševický náboj filmu neznamená, že drukujem Mc Carthyovským spôsobom krágľovania ľavicovo zmýšľajúcich kultúrnych tvorcov a iných nevinných, pod zámienkou šírenia komunizmu. To naopak. Lenže o tom film nie je. Naopak, páčilo sa mi jasné hodnotové vymedzenie sa voči totalitnej štátnej ideológii, ktorá mala na svedomí množstvo obetí. A aby bolo úplne jasné: voči kapitalizmu mám obdobne odmeraný postoj ako voči boľševizmu. Poznámka 2: Užívateľka čsfd Bebáček má s poznámkou o podobnosti hlavného hrdinu s Jirkom Kornom úplný recht! ()

Anderton 

všetky recenzie používateľa

V Záťahu sa deje všetko tak rýchlo a postavy sa dokážu zamilovať ihneď na prvý pohľad tak znenazdajky, že by sme to mohli považovať za chybu. Ale účel svätí prostriedky a ak sa chce scenár niekam pohnúť, verná imitácia reality by mohla byť na škodu. preskakujeme viac menej medzi troma-štyrmi interiérmi a jedným exteriérom, kde sa ale stále niečo deje a my nakoniec uveríme, že príbeh, ktorý by sa odohrával možno niekoľko mesiacov, je možné zhustiť do nejakých dvoch, troch dní. Len škoda, že koniec je tak trochu urýchlený a všetko sa vyrieši príliš jednoducho. Kľudne mohol Fuller pridať desať minút a zvýšiť záverečné napätie, priestor na to pri tak krátkej stopáži určite bol. Ale policajti sú tu za blbcov a to myslím vynahradzuje všetky nedostatky :) ()

Galéria (30)

Zaujímavosti (5)

  • Francúzsky názov snímku je Le Port de la Drogue (Drogový prístav) a nemecký Polizei greift ein (Polícia zasahuje). Aj keď film hovorí o špionáži a nie o drogách, jeho názov vo francúzskej a nemeckej verzii bol zmenený a aj dialógy, ktoré odkazujú na špionáž, boli nahradené dialógmi odkazujúcimi na obchod s drogami. (Diazbros)
  • V úvodnej scéne v metre možno vidieť vojaka s výložkou "Big Red One“, čo je prvý pechotný oddiel. Režisér Samuel Fuller bojoval s prvým peším oddielom počas druhej svetovej vojny a neskôr o tom natočil film The Big Red One (1980). (Diazbros)

Reklama

Reklama