Reklama

Reklama

Lidice

  • Veľká Británia Fall of the Innocent (viac)
Trailer
Česko / Slovensko, 2011, 121 min

Réžia:

Petr Nikolaev

Predloha:

Zdeněk Mahler (kniha)

Scenár:

Zdeněk Mahler

Kamera:

Antonio Riestra

Hrajú:

Karel Roden, Zuzana Fialová, Roman Luknár, Zuzana Bydžovská, Ondřej Novák, Norbert Lichý, Veronika Khek Kubařová, Václav Jiráček, Jan Budař (viac)
(ďalšie profesie)

Film Lidice je postavený na troch nosných dejových líniách, ktoré sa navzájom prelínajú a ktoré sa odohrávajú na pozadí tragickej udalosti - vypálenia Lidíc. Prvá dejová línia je o nešťastnej náhode, keď otec František Šíma počas hádky neúmyselné zabije svojho syna. Je odsúdený a uväznený (čo mu vlastne ako jedinému z lidických mužov zachráni život) - no on horšie ako väzenie znáša pohŕdanie ľudí z dediny a vlastné výčitky svedomia. Druhá dejová línia zachytáva osud listu, ktorý bol zámienkou pre vypálenie Lidíc. Skrýva sa v ňom príbeh lásky, klamstva a falošného hrdinstva. Tretia dejová línia sa sústreďuje na osud lidického žandára Vlčeka, sleduje jeho strach, boj o vlastnú morálku a zodpovednosť, jeho vzťah k novému politickému zriadeniu a kladie otázku, či je naozaj výhrou prežiť, keď pri tom človek stratí dôstojnosť a svedomie. (STV)

(viac)

Diskusia

Príspevok bol zmazaný administrátorom.

Yangus

Yangus (hodnotenie, recenzie)

Ty vole nemůžeš srovnávat Lidice a vysídlení Němců.
Němci šly do Lidic s jasným cílem vše povraždit,  u vysídlení asi těžko někdo plánoval vraždy, spíš se k tomu připletly svině které jsou v každém národě.
A pomsta Němcům to se dělo všude v Evropě a Němci to odnesly  protože byli hnacím motorem toho všeho.

Príspevok bol zmazaný administrátorom.

Príspevok bol zmazaný administrátorom.

jhr

jhr (hodnotenie, recenzie)

flanker.27: Lépe bych to nenapsal. 
Hopffer : Islám i Křesťanství si nemá co vyčítat, ve jménu obou náboženství bylo povražděno mnoho lidí jen proto, že vyznávali jinou víru. Pokud bychom se podívali do historie tak ale jednoznačně vidíme, že křesťanství má na svém kontě daleko více obětí než Islám a to po celém světě, od Evropy přes Afriku až po Jižní a Severní Ameriku. 
Podle mě je náboženství jako takové, to samé co fašismus a to bez rozdílu. Náboženství zcela ignoruje vědu, ignoruje racionálnost a řídí se svými vlastními, zaostalými a primitivními zákony, což je společné pro všechny náboženství. Prohlašovat vědu za nedokonalou, odtahovat od ní společnosti a podřídit jí nesmyslnému vysvětlování světa, to je na náboženství to nejnebezpečnější, to v historii vedlo k fanatickým náboženským válkám a jiným zločinům (inkvizice, vymítání ďábla atd..) které neměli žádný racionální smysl a podobné důsledky náboženské zaslepenosti vidíme i dnes, jak v zemích kde vládne katolická či jiná křesťanská církev, tak i Islám.

hororwatch

hororwatch (hodnotenie, recenzie)

proboha nechme už toho.... první křivdy vznikly už před Kristem tak si myslim je zbytečný tu rozvádět ty dnešní. Pravdu si myslim mají skoro všichni. Každej si tu obhajuje nějaký svůj názor. Tohle se nikdy nezmění tenhle řetězec křivd a následných odplat bude trvat dokud nám někdo/něco nevypustí rybník.

Niktorius

Niktorius (hodnotenie, recenzie)

flanker.27: Problém ovšem je, že někteří členové Irgunu a Lechi nakonec v Izraeli pronikli do nejvyšší politiky. Např. někdejší premiér Menachem Begin, jenž byl vůdcem Irgunu v době masakru v Dejr Jásinu. Druhá věc je, že ač extremistické strany jako Kach či Kahane Chaj! byly nakonec zakázány, stále sedí v Knessetu lidé, kteří prosazují jejich agendu. A není tomu tak dávno, co se ozbrojená složka osadnického hnutí Guš Emunim pokusila vyhodit do vzduchu mešity na Chrámové hoře, což nakonec překazil Šin Bet (několik let předtím byl zmařen i jejich pokus vyhodit do vzduchu několik palestinských autobusů). K doporučené literatuře přihazuju ještě 'Izrael a Palestina' od Marka Čejky.

Taky bych rád připomněl, že Organizace pro osvobození Palestiny uznala Izrael (v hranicích z roku 1967) v rámci dohod z Oslo; to se neustále snaží protlačit Netanjahu, není palestinské uznání Izraele jako suverénního státu, ale jako "židovského státu" či "národního státu Židů", což je dost rozdíl. 

Hoppfer: Je to rozdíl; protože před vnzikem Izraele byli v Palestině Židé jen malou menšinou a většina půdy byla stále ve vlastnictví Arabů. OSN přesto rozhola rozdělit zem na půlky - je vážně arabský odpor proti tomuhle tak nepochopitelný? 

Druhá věc je, že bych - a zvláště ne v tomto případě - nestotožňoval Araby a muslimy, neb podle průzkumů PEWu nemají arabští křesťané pro Izrael a Židy o nic větší pochopení , než muslimové; výjimkou jsou jen Arabové s izraelským občanstvím (muslimové i křesťané). Jádro toho konfliktu není primárně náboženské.

Príspevok bol zmazaný administrátorom.

flanker.27

flanker.27 (hodnotenie, recenzie)

Hopffer: Ano, pár jich tam samozřejmě zůstalo, ale bylo to podobné jako s Iry: víc jich žilo mimo a rozhodně nebyli většinou. BTW Židé přišedší z Evropy se k místním Židům chovali s arogancí a nadřazeností skoro stejnou jako k Arabům (oni jsou kulturní Evrpani, zatímco ti zdejší byli burani). Co se týče tolerance: po většinu času kdy bylo území pod muslimskou nadvládou se dá říct, že tolerance ze strany muslimů byla poměrně slušná, ba vyšší, než jakou židi zakoušeli od křesťanů. S tou službou v armádě - oni nemají moc na výběr, protože v Izraeli rapidně přibývá členů radikálních náboženských skupin, které službu v Armádě odmítají. Což je taky jeden z důvodů, proč byli Izraelci tak vstřícní vůči imigrantům z Ruska (stačilo pomalu říct, že prababička byla možná Židovka).

Príspevok bol zmazaný administrátorom.

Príspevok bol zmazaný administrátorom.

Príspevok bol zmazaný administrátorom.

flanker.27

flanker.27 (hodnotenie, recenzie)

Ad ten Izrael. Za prvé nevím, proč bych třeba já měl souhlasit s tím, že na mým území má vzniknout stát Markomanů, kterej tu byl před cca 2000 lety, jako Izrael v Palestině. Že si velmoci hojily špatný svědomí jaksi není důvod, proč to udělat proti vůli místního obyvatelstva, který kromě toho povstalo za první světový proti turecku pod slibem vlastního státu (aby si po válce území rozdělily Francie a UK).
Za druhý. Co se terorismu týče, dneska se už Izraelci neznaj k organizacím jako Irgun nebo Hagana, která byla zcela regulérní teroristickou skoupinou už ve 30. letech a prováděla útoky jak na místní muslimský obyvatelstvo, tak na britskou koloniální správu (poctivě nutno dodat, že k extremizaci sionistických skupin došlo pod vlivem útoků na ně ze strany muslimů, což ale zase bylo způsobený masivním přistěhovalectvím židů do Palestiny seš záměrem založit zde vlastní stát, tak by se dalo cyklicky pokračovat).
BTW k pozadí sporů o Palestinu spíš než rozjitřený diskuse doporučuju trochu literatury, např. knihu Miloše Mendela Náboženství v boji o Palestinu.

Príspevok bol zmazaný administrátorom.

verbal

verbal (hodnotenie, recenzie)

woody: Hele, Vůdy, prý jsi pochopil Hopffera. Tak nás trochu prosím zasvěť, abychom i my pochopili bláboly přechytřelého dementa, který tu chytračí s nějakými pseudonázory, které patrně slyšel někde v hospodě nebo u nedělního oběda! Myslím, že jsi mu akorát tak podal pomocný penis, kterého se okamžitě chytil, aby v těch svých sračkách nezůstal až po krk...

sgtWolk

sgtWolk (hodnotenie, recenzie)

Docela sranda číst ty příspěvky. Ještě, že tu nemá profil HerrOttoFlick.

Ketri

Ketri (hodnotenie, recenzie)

Já teda nevím, ale tohle je porád dokola. Myslím, že žádná intervence či posvěcní nějakého politického uspořádání se nikdy nedělo z bohulibých účelů. Vždy to bylo ku prospěchu státům, které byly zrovna u moci. O lidská práva, práva na sebeurčení národů apod., nikdy nikomu nešlo.Myslím, že se tu v souvislosti se situací před vypuknutím války zapomnělo zmínit, že mezi prvními využili oslabení ČSR Poláci.

hororwatch

hororwatch (hodnotenie, recenzie)

jhr: s tim souhlasim, ale neříkej, že s tím má co do činění NATO , když už to takhle chceš zobecňovat. Většina krom těch válečných tahounů( po většinou Amerika) tam posílá spíše záchranné jednotky, chemiky apod.

jhr

jhr (hodnotenie, recenzie)

hororwatch: Důležité je hlavně říct kdo pomohl Talibánu v Afghánistánu k moci? Vyškolili je i vyzbrojili Američané v osmdesátých letech proti sovětům, a když se jim už nehodili tak si z nich udělali svoje nepřátele.Jistě ty zvěrstva nikdo nezpochybňuje, ale kdo umožnil, aby k nim došlo? Kdyby Busch neměl záminku na Afghánistán zaútočit tak by mu utrpení Afgánského lidu bylo stále ukradené.

jhr

jhr (hodnotenie, recenzie)

hororwatch: To máš pravdu, ani jeden z nás do této problematiky nevidí ale jak říkáš, věřit Obamovy a nebo tomu Francouzskému Maďarovy, že jim jde, jen o naše dobro by bylo dosti naivní.

hororwatch

hororwatch (hodnotenie, recenzie)

jhr: tak k tomuhle musim něco dodat, když odmyslim to, že Američané jedou obsadit nějaký stát, tak ti bohužel musim sdělit, že před příchodem Američanů se vlivem té kultury kterou my nechápeme jak ty říkáš, dely zvěrstva, které se snad ani západem chápat nedají. Nejsem tak najivní abych věřil, že tam jedou Američané zastávat lidská práva, ale povětšinou tam tu kulturní stránku spíš zlepší. viz. Afghanistán. Takže tvrdit, že armády NATO jsou zodpovědné  kulturní pokles a terorismus, to bych si netroufnul tvrdit ani náhodou.

Zeck

Zeck (hodnotenie, recenzie)

Jen bych se Hopffere zeptal na tvůj starší příspěvek (druhá stránka), kde píšeš, že Schindlerův seznam je zcela v pořádku, protože ten vykresluje zrůdnost nacistů a nikdo si je nebude spojovat se současným Německem. Lidice ale bereš jako protiněmeckou propagandu,  kterou si každý se současným Německem spojovat bude. Kde je hlavní rozdíl mezi těmito dvěma filmy a jejich vlivem na to, co si divák myslí? Chápu, že Lidice jsi neviděl ještě ani na plakátu, ale zkus to nějak obhájit. To mě docela zaujalo.

jhr

jhr (hodnotenie, recenzie)

Hopffer: Neschvaluji terorismus, jen se ti snažím racionálně bez emocí a zbytečné demagogie vysvětlit o co jde především, dokud bude pokračovat imperialistická tedy zločinná politika USA s cílem co největšího obohacení na úkor všech ostatních a pod záminkou boje za "svobodu a demokracii" která je v samotných spojených státech stejně abstraktní jako v rozvojových státech třetího světa, nebo "boje proti terorismu" kdy ale největším světovým teroristou jsou právě spojené státy americké a státy NATO. Dokud západ bude pohrdavě odsuzovat jiné odlišné kultury a vnucovat všem ty svoje "jediné správné hodnoty" tak je naprosto jasné, že ponese odpovědnost za následky svých činu. Je jednoznačné, že západ jednou na tuto politiku tvrdě dojede a obávám že, se toho ještě dožijeme.

hororwatch

hororwatch (hodnotenie, recenzie)

jhr: každej na to máme samozřejmě svůj náhled a máme na něj právo. myslim že do hloubky a skutečné podstaty věci nevidí ani jeden z nás co tu jsem. to se můžem jen dohadovat a jak tak vidim tak to zatim funguje dobře.nicméně s tvojí protiamerikanistickou teorií souhlasim, taky těm sladkým americkým úsměvům v obrazovce, které nám sdělují že pro naše bezpečí jedou drancovat východ. ale myslim, že je zbytečný tu nahazovat téma na ekonomiku, z jejíž bídné situace se Amerika snaží dostat. Čínská ekonomika nás stejně do roka převálcuje všechny

Ketri

Ketri (hodnotenie, recenzie)

Hopffer: jo, máš recht, Kuvajt a Saudská arábie jsou hodně chudý státy, tak chudý, že už by tam ani jeden místní obyvatel nešel zametat ulice.

jhr

jhr (hodnotenie, recenzie)

hororwatch: 
To ne ale obyvatelům muslimských zemí, jako je Irák, Somálsko a teď se snaží o ovládnutí ropy a zemního plynu v Libyi a samozřejmě si přivlastňují i další suroviny z jiných zemí jako diamanty a vzácné kovy. 
Tím, že podporují a financují občanské války a diktátorské režimy, které podle potřeby svrhávají a dosazují podle toho, jak se jim to hodí, vytváří prostor pro vznik teroristických organizací, které mají jako hlavní cíl právě USA a jejich spojence, kteří se podílí na likvidování jejich národního bohatství. 
Vlády západních mocností a hlavně nadnárodní korporace s toho mají tak jako tak prospěch, když jsou války profitují zbrojařské firmy, když se podaří ovládnout ropu nového státu tak firmy ropné. V tomhle všem jde jen o obchod a osobní prospěch jak ekonomický tak politický pro představitele USA a EU, válka proti terorismu je jen další způsob jak se nadnárodní korporace mohou snadno obohatit (financují volební kampaně amerických prezidentu a jejich stran a také kampaně evropských politických stran a ti pak hájí jejich zájmy) a také vyvoláváním strachu ve společnosti z něčeho co nám ve skutečnosti nehrozí aby o svoje pozice jen tak nemohli přijít.

Súvisiace novinky

Zemřel herec Norbert Lichý

Zemřel herec Norbert Lichý

18.01.2024

Ve věku pouhých 59 let dnes zemřel velký sympaťák, rodák z Ostravy, filmový a divadelní herec Norbert Lichý. Zprávu potvrdila jeho rodina i Divadlo Petra Bezruče, s nímž je herec celý život úzce… (viac)

MFF CINEMA MUNDI Brno (29.2.-7.3.2012)

MFF CINEMA MUNDI Brno (29.2.-7.3.2012)

20.02.2012

Brněnská filmová komunita v březnu ožije festivalem CINEMA MUNDI. Ten ve své jedinečné koncepci přinese během osmi dnů kolekci těch nejlepších českých a světových filmů za uplynulý rok. V hlavní… (viac)

Reklama

Reklama