Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tragikomédia zo súčasnej Bratislavy o rozpade vzťahov a hodnôt, o miznutí elementárnej slušnosti z nášho života. Sympatickí a úspešní štyridsiatnici sa v zajatí každodennej banality s ľahkosťou a šarmom – akoby mimovoľne – dopúšťajú drobných podrazov, klamstiev a nevier, až sú náhle konfrontovaní s neúprosným odhalením. Autor s jemnou iróniou a humorom zachytáva rôzne bizarné, smutnosmiešne, provokujúce i nebezpečné pokusy ako prekryť utajované pocity úzkosti a nespokojnosti s osamelým, vyprázdneným životom. A pritom niekde celkom blízko nich uteká pred skutočným násilím nelegálna imigrantka z Arménska...

Majiteľ prosperujúcej firmy Viktor náhodou zachráni mladú ženu pred utopením. Vysvitne, že zachránená Mia len experimentovala s fotografovaním svojho autoportrétu vo vlnách Dunaja. Ženatý muž sa do nej zamiluje, hoci študentka fotografi e žije s výstredným muzikantom a ošetrovateľom laboratórnych zvierat Konzim a je pritom aj rebelujúcou dcérou Viktorovho priateľa z mladosti Patrika a jeho ženy Bibi. Hlavný hrdina sa zapletá do nerovného vzťahu stále viac, zatiaľ čo jeho osamelá, bezdetná manželka, bývalá lekárka Karla hľadá východisko z depresie, ktorú jej komplikuje oddané dvorenie neúnavného Valéra ako aj kleptomanské výstrelky problematickej mamy, snažiacej sa takto upútať jej pozornosť. Viktorov únik zo zabehaných vzťahov potvrdzuje aj odchod obchodnej partnerky, niekdajšej milenky z firmy. A tak sa mu postupne „zosúva“ jeho schizofrénny život až po nečakane definitívne finále... (oficiálny text distribútora)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (103)

jojinecko 

všetky recenzie používateľa

3,5*/5..Konečne slovenský film, pri ktorom som neoľutoval vstupné do kina, skôr naopak! Nie je to samozrejme pecka medzi oči, ale minimálne po formálnej stránke najlepší slovenský film poslednej päťročnice (čo v porovnaní s tým čo sa tu točí asi nie je veľká výhra). Herecké výkony prekvapujúco dobré, hudba Oskara Rózsu vynikajúca, scenár viac než znesiteľný (hoci niektoré dialógy sú "úsmevne naivné") a réžia potešiteľná. Celkovo príjemný vzťahový film, ktorých je síce veľa ale v kontexte slovenskej tvorby sa teším, že Polčas Rozpadu vznikol... ()

Flego 

všetky recenzie používateľa

Kedysi som čítal o slovenskom filme, že v ňom musí byť nadávka a štipka sexu... v tom prípade je tento film pravým slovenským filmom.:) Polčas rozpadu je predovšetkým o niečom inom, hoci má v sebe podobné ingrediencie. Tragikomédia vzťahov, kde je sprvu rozohraných množstvo útržkovitých motívov, ktoré sa však našťastie čoskoro začínajú zliepať do uceleného tvaru, má moderný vzhľad, veľmi kvalitný výber hudby a niektoré veľmi kvalitné herecké výkony ( Pauhofová a Mórová ). Niekedy však menej býva viacej a motív utečenky z Arménska mi pripadala nezmyselná a zachránila ju jedine scéna, kde sa sestry rozprávajú o nešťastnom osude vo svojom jazyku a opitý Króner sa sťažuje na svoj osud. Scenár Viliama Klimáčka je zaujímavý a odpozorovaný zo života ( hoci v závere tlačí príliš na pilu )a debutujúcemu Fischerovi sa určite pootvorili dvere k ďaľšej režisérskej práci. Slovenskému filmu začína svitať na lepšie časy... ()

Reklama

jhrasko 

všetky recenzie používateľa

ONA: Čo s nami bude ? ON: Ja neviem ani, čo bude za 10minút. ONA: Ale ja viem. Odchádzam. "Zajtra je to stretnutie s ľudmi z ministerstva. Dúfam, že ho neprespíš alebo aspoň nepretrtkáš.." "Človek je chvíľu na čerstvom vzduchu a hneď ma dodrbanú pleť." CHCETE EŠTE VIAC? JA NIE! P.S. GP ak niekedy, a verím, že čoskoro, tak nie prosím takto ! ()

Radko 

všetky recenzie používateľa

Chlap v rozpuku síl a splnených ambícií potrebuje súložiť. Neustále. Znudená manželka takto zaneprázdneného podnikateľa túži po osviežení v podobe dieťaťa alebo práce. Mladá umelkyňa zas po skúsenej náruči oťukaného matadora. Dráždivé korenie iného dlhodobého vzťahu dodá prezlečenie za inštalatéra (copyright Samotáři). Mladí nezávislí umelci nihilisticky a bombasticky hazardujú zo životom. Utečekyne z Arménska sa spamätávajú z hrôz občianskej vojny na neveľmi vábnom, ale mierumilovnom Slovensku. A vernisáž nádejnej fotografky sa nesie v znamení šoku, vystrihnutom z Playboyovej show o vlastných príbuzných. Kopa nesúrodo popremiešaných téz opatrného bulváru, niečo ako klebetníček v kaviarni. Plný nezvládnutých dialógov a krčmového humoru nižšieho štandardu. Stačí to na plnohodnotný zážitok? Zdá sa že väčšinou áno (čsfd-66%), aj na verejnom premietaní sa film dočkal vysokej návštevnosti a búrlivého potlesku. Hudba síce bola skvelá, Janžurka v úlohe kleptomanky tiež, potešili aj známe bratislavské lokácie, len nakrútené boli tentoraz akosi sterilne (napr. aj oproti podobne zlému, ale o poznanie atmosférickejšiemu filmu Zostane to medzi nami). Vytvorenie lesklého farebného magazínu bez kazu sa vydarilo, lenže výsledok postráda zmysluplný dej aj atmosféru. To nezachránia ani dobrí herci a snaha o kvalitnú formu. ()

tron 

všetky recenzie používateľa

„Bola si zasa u toho satanistu?“ – „Mama, on je gotik.“ – „A berieš antikoncepciu?“ Filmy o kríze stredného veku môžu osloviť len divákov s krízou stredného veku. Režisér Vlado Fischer našťastie dostal k dispozícii zábavný scenár od spisovateľa, básnika a anestéziológa Viliama Klimáčka a kvalitné herecké obsadenie k tomu. Ján Kroner si to užíva, mladí si potom prídu na svoje vďaka novej slovenskej generácii – odviazaný mladý Geišberg a predovšetkým Táňa Pauhofová, ktorá sa pred kameoru rada vyzlieka, čo je dobre. P.S. „Granát“ pôsobil ako niečo, čo malo byť v Monty Python, ale Terry Jones povedal, že to už je príliš. ()

Galéria (25)

Reklama

Reklama