VOD (4)
Obsahy(1)
Bolo – nebolo. Nie tak dávno, sotva pred 20-tisíc rokmi, v prehistorickom svete, keď mrzne až praští, začína sa príbeh o mi-mi-migrácii. Ako sa dá poznať, že ide o Dobu ľadovú a nie trebárs o Mrazivé časy alebo Veľký chlad? No, tak sa na našich hrdinov pozrite. Tváre majú vyložene ľadové. A s tým presunom je naháňačka, najmä keď zvierací tím – mamut Mannny, tiger Diego a leňochod Sid – nájdu ľudské mláďa, milučkého človiečika a rozhodnú sa, že drobčeka vrátia rodičom. Počas dobrodružnej cesty majú zvieratá kopu starostí ako sa uživiť. Mamut si musí dávať pozor, aby mu večne niekto nešliapal na chobot. A musí hájiť svoju zavalitosť. Nie je predsa tučný, to iba tie chlpy robia, že tak vyzerá. Tiger zase potrebuje uchovať si tigriu vážnosť. A ešte musí vyriešiť more problémov so vzťahmi. A čo to je za poriadok, keď leňochod strieda partnerky ako ponožky? To mamut, ten je verný. Chcelo by to nejakú zmenu. Čo tak „globálne oteplenie“? A to nesmieme zabudnúť na šabľozubú veveričku, ktorá sa ustavične naháňa za žaluďom... (TV JOJ)
(viac)Videá (3)
Recenzie (643)
Doba ledová je doba ledová. Jenže já nemám ráda zimu. Skoro až moc akční lenochod, kterého (SPOILER JAK HROM) ostatní lenochodi nechtějí, v divákovi probouzí soucit. Šavlozubá obluda (nééé, neříkejte tomu veverka, veverky jsou krásné!), probouzí v divákovi soucit. Mamut a jeho (HROME, DALŠÍ SPOILER) zabitá rodina, probouzí v divákovi soucit. Miminko, jemuž (ZAS MI SEM LEZE SPOILER) umře matička a siroty po ní zůstaly, tedy jedna syrová, k sežrání vhodná, sirota, probouzí v divákovi soucit. Divák vůbec tak soucítí, až je na rozpacích z toho, kde se v něm ta přehršel absurdních citů k animovaným postavičkám vzala a tiše doufá, že se opakovaně probouzenému soucitu podaří zas usnout. Na patře z toho zůstává hořká pachuť. Mohlo být hůř, ale mohlo být mnohem líp, kdyby se tvůrci nesnažili zalíbit tak moc a diváka citově nevydírali až na dřeň. ()
S animovanými filmami sa v poslednej dobe roztrhlo vrece. Pardon, chcel som povedať - v posledných rokoch. Ale skutočne dobrý animák aby človek pohľadal. Medzi tú menšinu môžme jednoznačne zaradiť Ice Age. Kratučká stopáž v kombinácii s krásnou animáciou a jednoduchým, no originálnym príbehom tvorí slasť pre oči (i uši), na ktorej si pochutia deti, dorast, dospelí, a dokonca aj seniori. Jednoducho zábava pre každú vekovú kategóriu. Vrelo odporúčam! ()
6 / 10 Tri * sa možno zdajú málo, ale celý film je len sledom viac či menej vtipných scénok, ktoré drží pohromade pomerne slabý príbeh. A ten rádoby slzopudný koniec... Ale aby som len nekrivdil - šabľozubá veverička je fakt sila, Sid jak by dal a niektoré časti tiež stoja za pozornosť, no vyššie hodnotenie dať jednoducho nemôžem. Sorry. ()
Tohle je ten typ filmu, kterej sice v nicem nak vyrazne nevynika, ale zkratka se na nej prijemne kouka, takze se da videt treba i po paty. Ale tolikrat sem ho jeste nevidel, mozna tak trikrat. Animace je na dnesni pomery vcelku jednoducha a nejaky velkolepejsi zabery pusobi jak nakresleny a cely to ma takovej komiksovej vzhled, ale je to svym zpusobem roztomily. Pribeh je jednoduchej, ale nevadi to, aspon tu neni zadny poucovani nebo tak, jen vtipna cesta jedny takovy divny particky za lidma. Film je misty napinavej, vtipnej a ma sympaticky hrdiny, ale na 5* to nebude. ()
Tak jednotka určite patrí medzi tie najlepšie Doby ľadové... ostatné diely sú už slabšie ale na druhú stranu ani tá jednotka zas nie je až tak dokonalá. Aspoň teda pre mňa nie, a to decko vyzeralo akoby malo miesto mozgu mikrovlnku. Strašne nesympatické. Videla som to 2x a tretí krát ma to už absolútne nebavilo. Už je to okukané. ()
Galéria (117)
Fotka © Curtesy of Twentieth Century FOY and Blue Sky
Zaujímavosti (37)
- Film vstoupil do amerických kin v březnu 2002. Během tří týdnů se stal prvním filmem tohoto roku, který překročil hranici 100 milionů amerických dolarů. (Zdroj: ČSFD)
- Původně se mělo objevit před začátkem filmu logo 20th Century Fox, jak se zmrazí. Nakonec se od nápadu upustilo, tento úvod zůstal pouze v traileru. (don corleone)
- 20th Century Fox spustila film na domácom trhu s marketingovým rozpočtom vo výške 85 miliónov amerických dolárov, čo je najvyššia suma, ktorú dovtedy spoločnosť vynaložila na vydanie DVD. (WalterIK7)
Reklama