Reklama

Reklama

VOD (1)

Počas mexickej povstaleckej vojny proti rakúskemu cisárovi Maximiliánovi sa obávaný pištolník Sabata /Yul Brynner/ necháva najať, aby sa zmocnil rakúskeho zlatého pokladu, ktorého hodnota ide do miliónov. Okrem neho sa však o zlato zaujíma aj nespoľahlivý Brite Ballantine/Dean Reed/... (oficiálny text distribútora)

Recenzie (33)

Karamanlis 

všetky recenzie používateľa

Výmenu Lee Van Cleefa za môjho obľúbenca Yula Brynnera vnímam jednoznačne pozitívne, inak však záverečný diel Sabatovskej trilógie v podstate nemá diváka čím obzvlášť nadchnúť či prekvapiť. Brynner je samozrejme OK, zopár prestreliek a hudba od Bruna Nicolai takisto ujdú, inak však ide o tradične naivný a povrchný spaghetti western. Každopádne sa mi však Adios Sabata páčil predsa len o čosi viac, než druhé pokračovanie s názvom Návrat Sabatu. ()

klerik 

všetky recenzie používateľa

Pre mňa prvé stretnutie so Sabatom a veľké prekvapenie. Také menšie DOBRÝ, ZLÝ A ŠKAREDÝ. Zaujímavé postavičky a prehnité charaktery, skvelá hra s relikviami (malé pištole, nože, napalm :-)), originálna téma na pozadí (Rakúšania), celkom slušný parkour a skvelý hudobný doprovod (i keď netvrdím, že neznie akosi morriconeovsky). Yul Brynner bol zaškatuľkovaný ako Chris zo SEDEM STATOČNÝCH, preto si potom vyberal úlohy trochu netradičných pištolníkov, a tu to vyšlo značne lepšie ako pri POZVÁNKE PRE PIŠTOLNÍKA... Rozhodne dám šancu aj ostatným dielom trilógie... ()

Reklama

majo25 

všetky recenzie používateľa

Zápletky z mexického prostredia sú o niečo menej záživné ako tie z divokého západu, o atraktívnosti zasadenia nehovoriac. Aj toto je štandartný príklad. Nejednoznačný dej, nezaujímavé vedľajšie postavy spolu s mierne pretiahnutou stopážou mali za následok, že som sa po čase začal nudiť. Z nudy ma výrazne vytrhol až podarený záver, v ktorom sa dostavilo konečne aj napätie. Brynner je super herec, ale tu sa až tak nehodil, klasicky oblečený do čierneho sa nechytal na elegánskeho frajera Van Cleefa z prvých dvoch dielov trilógie. Ale aspoň mu tvorcovia vtlačili osobitý ráz a nekopírovali Van Cleefa. Jeho netradičná krátka puška bola iné kafé. Moje druhé stretnutie s Deanom Reedom zasa dopadlo rovnako ako v prvom prípade - tretie už radšej nechcem. ()

gogo76 

všetky recenzie používateľa

Keď som počul prvé tóny z melódie k tomuto filmu, hovorím si, tak toto je buď Morriccone( ale nepoznám takú melódiu), alebo ho niekto brutálne vykradol a použil úplne všetky prvky a štýly, ktorými sa Morricone vo westernoch preslávil. Je to až neuveriteľné, ale je to druhá možnosť. Kvality ale uznať musím a hudba si pochvalu zaslúži, pretože je dosť výrazná i kvalitná. Okrem hudby je tu takmer všetko, čo môžme vidieť v starších špagety westernoch. Mexických banditos, hlboké pohľady do očí i charakteristický zvuk výstrelov. Iba ten nablýskaný ohoz Yulla Brynnera mi tam akosi nesedel a jeho terminátorovská mimika by tiež chcela rozhýbať. Tým nechcem zhadzovať jeho výkon, len bol trochu kamenný. Samotný dej, kde ide aj o zlato môže pripomenúť klasiku Dobrý, zlý a škaredý. Tu sú však protivníci až z rakúsko-Uhorska. Asi nemá veľkú cenu baviť sa o tom, kto má väčšie šance na prežitie. Rakúšania či mexický pistoleros? Záleží na tom, na ktorej strane bude stáť Sabata...70%. ()

kkarx 

všetky recenzie používateľa

Jeden z těch spaghetti westernů s vyšším rozpočtem a díky tomu zároveň asi i nejlepší film, kde se objevuje jméno Sabaty. Dean Reed se do své role hodil, ale Brynner je neskutečný dřevo a Sabatu raději neměl vůbec hrát. Jako ruský emigrant nesnášel Reeda, který byl silně kritický vůči západnímu bloku a později emigroval do východního Německa. Nejenže s ním mimo záběr odmítal jakkoliv komunikovat a ve své roli je viditelně otrávený, ale ještě si vymanil, že v každé scéně s Reedem musí vypadat minimálně stejně vysoký jako Reed, který byl ve skutečnosti vyšší než Brynner! Arogance některých lidí zřejmě nemá hranic. Produkční hodnota naštěstí vytahuje western do lepších vod, režie je zvládnutá a vidět je spousta komparsu, velké scény i originální záporák. Děj, jak bylo tehdy v kurzu, se točí kolem ukrytého zlata. ()

Galéria (37)

Zaujímavosti (3)

  • Náhradné pokračovanie Zbohom, Sabata (1969) (s Brynnerom namiesto Lee Van Cleefa) bolo nazvané "Indio Black", kým sa napokon nepremenovalo kvôli premietaniu v USA. (Svadbos)

Reklama

Reklama