Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Bol 24. august 410 keď sa skončilo obliehanie Ríma Vizigótmi. Hlavné mesto impéria, ktoré dominovalo svetu po stáročia sa sklonilo pod váhou barbarskej tlupy tisícpäťsto osôb, ktoré vstúpili ako mohutná rieka cez bránu Salaria. Tragédia, ktorá spečatila pomalú, ale neúspornú krízu vo vnútri Rímskej ríše. Zrážka civilizácie ju prináša na koniec histórie. Vtedajší svet bol otrasený keď sa dozvedel, že "pozemské mesto" bolo potupené, ale ozval sa hlas jedného muža, aby podoprel znovuzrodenie novej civilizácie. Na pozostatku ruín rímskeho impéria mladá krv pohanského obyvateľstva a duch kresťanstva kladie základné stĺpy novej ľudskosti. Tu bol oduševneným davom vybratý Augustín, povestný "ex-advokát", do úlohy biskupa v Hippo, meste na stredomorskom pobreží Afriky. Odtiaľ, odkiaľ dnes vyplávajú loďky s emigrantmi hľadajúcimi šťastie v západnom svete, Augustín prijímajúc utečencov pochádzajúcich z Ríma so svojimi desivými príbehmi dokáže vidieť cestu prozreteľnosti pre ľudstvo... Rímsky svet zapadá a na jeho mieste sa rodí iné "pozemské mesto", odlišné, nečakané, poslané žiť v očakávaní "Božieho mesta" bez upnutia sa k vzorom pozemským. Tento človek, neúnavný bádateľ zmyslu vo svojom živote a v dejinách ľudstva, hovorí aj dnes k nám mužom a ženám na koni milénia nadšene hľadajúcim význam všetkého. (oficiálny text distribútora)

(viac)

Recenzie (21)

conery1 

všetky recenzie používateľa

" Kradol som aj to, čo som nepotreboval. Túžil som po krádeži samotnej a hriechu. Chcel som byť iba zlým. A to pre nič iného, ako zlobu samu. Také bolo moje srdce. Podlá duša, ktorá sa odpútava do priepasti." Duchovná cesta jedného z nás, ktorého si pravda našla. Prišiel na to, že milovaním svetského spôsobu života je vlastne duchovným umieraním. " Volal si, kričal a tak si prehlušil moju hluchotu. Skvel si sa, žiaril si a tak si zahnal moju slepotu. Šíril si sladkú vôňu a ja som ju vdychoval a túžil som po Tebe. Ochutnal som a teraz lačniem a smädí ma." Po filmovej stránke je tu čo kritizovať, tak isto i po historickej ( V tom čase ešte pápež neexistoval, bol iba Rímsky biskup, tak isto kríž, ako znamenie kresťanstva, o oslovení katolík ani nechyrovali ). No pre mňa je sila príbehu vždy najdôležitejšia. ()

hygienik 

všetky recenzie používateľa

Predstavte si ale, že si chcete kúpiť pestrofarebného papagája a predajú vám operenca bez jediného pierka. Taký je Augustín v tomto filme, bez svojej filozofie. Bolo to zredukované na "svätý akčák" o jeho živote, akokoľvek (ne)presný. Bol tu vykreslený ako postmoderný umiernený dobrák, ale nebol to vari on, kto použil proti Donatistom silu? O tom film mlčí. Nebol to vari on, kto sa stotožňoval s Rímom natoľko, že keď padol opýtal sa: Mesto padlo, ako to, že svet ešte stojí? Nebol to vari on, kto sa zamýšľal nad spravodlivou vojnou a vypracoval zásadu "donúť vstúpiť"- neveriacich do Cirkvi. O tom všetkom film mlčí, lebo storočia ukázali, že nie všetko, bolo správne. Ale bol to on, kto napísal: Miluj a rob čo chceš. Bol to on, čo uvažoval nad svätou trojicou, večnosťou i dedičným hriechom. Bol produktom svojej doby, a bol slabý, napriek tomu urobil všetko, čo vedel.A to všetko film miestami zamlčí alebo skreslí. Preto je to pre mňa len priemerný film. ()

Reklama

Incantator 

všetky recenzie používateľa

Príbeh nielen pre veriacich, filozofov či milovníkov histórie, ale pre všetkých, ktorí sa niekedy zamýšľajú nad zásadnými otázkami života. Aurelius Augustinus bol otcom stredovekej filozofie, film ho nám však vykreslí v prvom rade ako človeka, ktorý sa cez svoje chyby a nesprávne rozhodnutia dopracoval k novému videniu sveta, v ktorom má každý ľudský život svoju hodnotu. Nesie v sebe posolstvo nádeje, že človek môže zmeniť svet, i keď zopárkrát pochybí. Z historickej stránky sú mnohé postavy a udalosti zidealizované alebo dotvorené, ale vďaka genialite a zmyslu scenáristov pre detail sa nejavia ako rušivé. Vynikajúcim nápadom je retrospektívny pohľad na Augustínov život - svoj životný príbeh nám rozpráva Augustín ako starnúca filmová legenda Franco Nero. Ostatné herecké výkony výnimočné nie sú, ale v podobných filmoch je tento aspekt iba detailom, ktorý nemá vplyv na hodnotu príbehu. A ten nebude ani nudný, ako by sa možno na prvý pohľad zdalo - nechýbajú krvavé konflikty, ktoré sa na rozdiel od vymyslených bitiek v mnohých amerických historických snímkach skutočne odohrali - spomeňme napríklad obliehanie Hippa Vandalmi, ktorí si na pobreží severnej Afriky neskôr založili kráľovstvo či zabíjanie kresťanov v Miláne za vlády cisára Valentiniana. Tie pripomenú hrôzy doby a zdôraznia hrdinské úsilie hlavných hrdinov, ktorí bojujú za slobodu vierovyznania. Je veľká škoda, že kresťanské učenie nebolo počas celého stredoveku vyznávané tak, ako k tomu nakoniec dospel Augustín - s pokorou, odvahou, mierom a istotou. Myslím si, že práve Svätý Augustín je príkladom dokonalého televízneho filmu a dúfam, že v budúcnosti filmári takto brilantne zobrazia životy ďalších významných postáv histórie. (20.3.2011) ()

igi B. 

všetky recenzie používateľa

Hm... %-o . . . Tady se zase děje nějakej zázrak, že, či co... (viz. střízlivě věcný rating na IMDb - 4,7/10 k 8.4.2012!) . . . Ale ani já nehodlám hodnotit míru jasnosti svatozáře páně Augustina či mravoučnost jeho příběhu a mizivý vliv této na reálné světové katolické stádo! Jako audiovizuální dílo ryze televizního kalibru pak d.m.s.n. jde >jen< o další instantní rutinní materii telenovelového kalibru - tak jak jen to páni italové s prošepana polskimi koprodukčními souvěrci umí rádobymoderně líbivě a podbízivě sesmolit... A víc zas raděj nic (to bych si hnedle hořce poplakal nad českotelevizáckým dabingem etceteraatakdál...)! . . . Amen. - - - - - (Poprvé viděno 8.4.2012 v neděli >zmrtvýchvstání< /sic!/ na >nesvatém prostoru< , hodnocení 78., komentář zde klidně už po prvním dílu jako čertoffsky šestý - 8.4.2012) ()

CSSML odpad!

všetky recenzie používateľa

Chudák sv. Augustin. Historický životopis není dovolen, protože je multikulti a genderfuck nekorektní. „Filmový sv. Augustin neustále vybízí místodržícího Valeria a setníka Fabia Domicia, kteří mají za povinnost bránit město, aby složili zbraně a otevřeli brány barbarům. V tom mu zdatně sekunduje jeho neteř Lucia, která se svému strýci-biskupovi pořád věší na krk a je podle všeho druhou nejdůležitější osobou v diecézi … ta dokonce vynadá setníkovi, … že chce „obětovat svůj život a život svých vojáků kvůli obraně říše“ … sv. Augustin, který veřejně prohlašuje, že se Vandalové stanou příteli místních občanů, až je pustí za hradby.“ To není sv. Augustin, blázni. Tohle je sv. Augustin: „Mějte děti a věnujte se službě vojenské a zvítězíte jako vaši předkové!“ ()

Galéria (26)

Reklama

Reklama