Recenzie (1 336)
Trsteniarik a jeho rybník (1983) (seriál)
Rákosníček nebyl zelený emzák? V tom případě mi něco uniklo. Ale s hvězdami něco společného měl, ne? Každopádně znám lepší večerníčky.
Duel (1971) (TV film)
Mistrovsky natočený road thriller. Zatímco já dělám párky v rohlíku a nalívám fernety, mistr Spielberg si ve stejném věku střihnul televizní celovečerák. A ani se nedivím, že jej dostal později do kin. Na Duelu je dobře vidět, kde Spielberg natrénoval na Čelisti. Nezatížen vizuálními efekty a jinými necnostmi "velkých" filmů předvádí čistokrevnou filmařinu.
Bojisko Zem (2000)
Co to? Kdo to? Proč to? Jéžíšmarjááá!!! Kultovní film pro rok 3000. Doufám, že se toho nedožiju ;-)
Byl jsem mladistvým intelektuálem (1999)
Nejlepší parodie, kterou jsem viděl. Filmeček si užíjí především filmový fanatici. Fuxoft nemá chybu a závěrečná pointa je natolik šokující, že Šestý smysl nemá šanci ;-)
Matrix Reloaded (2003)
Už ani nevím, pokolikáté tenhle komentář přepisuju, ale nedá se nic dělat. Reloaded je komplikovanější, než se na první pohled zdálo. Původní Matrix mám za jeden z mých nejoblíbenějších filmů. Prvně jsem měl dojem, že Reloaded je pouze cool pokračování, ale posléze jsem pochopil, že jde o trochu odlišný matrixovský vesmír. Pokud vám nevadí dialogy utopené v hádankách, rádi bádáte nad různými spojitostmi a hledáte skryté významy, budete v sedmém neby. Od toho se odráží i mé hodnocení. Mám Reloaded za téměř vynikající film, ovšem nesmím srovnávat s původním značně přímočarým a doslovným Matrixem. Svým způsobem Wachowski brothers pěkně podvedli řadového diváka, protože ačkoli Reloaded nabízí dostatek "wow" scén, tak přeci jen není určen k jednorázové konzumaci. Reloaded je svázán pevným poutem s Revolutions, se kterým tvoří jeden pevný celek, i když je každý film svým feelingem i formou někde jinde.
Včielka Maja (1975) (seriál)
Když mi bylo 5 let, Včelka Mája byla nejnapínavějším seriálem. A Vilík je boží.
Striptíz (1996)
Viděl jsem posledních 15 minut a raději bych viděl 3 díly Esmeraldy. To se nedá jinak okomentovat.
Snehulienka a sedem trpaslíkov (1937)
Nádhera, prostě nádhera! První klasický Disney, kterého jsem viděl. Když jsem byl tak v 1.třídě, byli jsem na Sněhurce se školou. Líbila se mi. Ale až teď jsem z ní nadšen. Sněhurka je velice roztomilá, vtipná, nádherná (až magická) animovaná pohádka pro děti i dospělé. Rozplýval jsem se nad ní jak malé děcko - možná i víc. Lesní zvířátka mě dojímala k slzám, trpaslíci byli úžasní a ty písničky...i v českém znění je to nádhera. Hned teď potřebuji další dávku: Krásku a zvíře. Vytvořil jsem si nebezpečný návyk na klasické disneyovky ;-)
Šakalí léta (1993)
Dle mého názoru místy nekonzistentní muzikál, který jako by se snažil podat zprávu o boomu rock 'n' rollu v Praze (respektive Československu), ale většinu času se tančí a pláče na obyčejný pop / rock dnešní doby. Když už dojde na "rokec", tak se jedná o dvě taneční čísla někde v tělocvičně, která úplně zmrazí tok příběhu. Navíc nemají příliš dobrý střih a kamera je většinu filmu také nezajímavá. Dále bych viděl menší trhlinu v logice, kdy ústřední pár má nějaké zásnuby, drží se za ruce, načeš o 3 minuty později Jakub Špalek zpívá "Stratil jsem holku, kterou mám rád...". Na druhou stranu je Na kolena perfektní tečkou filmu. Ale i přes mé výhrady se mi Šakalí léta líbí. Je v nich několik pěkných scén a Josef Abrhám.
Krakatit (1948)
S minimem prostředků, podle kvalitní literární předlohy a s vynikajícím Karlem Hogerem natočil Otakar Vávra výtečný "sci-fi" film s jedinečnou atmosférou. Tak se mi to líbí, čecháčkové.