Posledné recenzie (5)
Vtáci (1963)
Hitchcock opäť ukazuje svoj režisérsky talent a film je plný krásnych záberov, zaujímavých pohybov kamery či kompozícií a drobných detailov - papagáje v aute sa nakláňajú na stranu, do ktorej zabača hlavná hrdinka. Postavy sú veľmi dobre napísané a zahrané a divák ich bude s radosťou sledovať a dúfať, že sa im do cesty nepostaví nejaký vták. Poteší aj malé cameo samotného Alfreda na začiatku filmu, keď venčí svojich psov. Problém však nastáva pri budovaní atmosféry a vytváraní skutočného strachu alebo hrôzy. Práve tu Vtáci zlyhávajú a sú tak jediným Hitchcockovým filmom, ktorý v tomto smere nefunguje. Nepomáha tomu ani tempo, ktoré je príliš pomalé a všetko sa neuveriteľne vlečie a vy len čakáte, kedy sa to rozbehne, ale nestane sa tak. Samotné triky a efekty tiež nezostarli najlepšie. Celkovo asi najhorší Hitchcock, ale na druhú stranu treba zdôrazniť že je to stále nadpriemerná záležitosť, ktorá má svoje kvality a rozhodne to nie je nejaký odpad. /80%/
Menu (2022)
Menu je skutočne lahodný kúsok! Mark Mylod prekvapuje a servíruje neuveriteľné napínavý pohľad a jeden z najlepších thrillerov poslednej doby. Skvele pracuje s atmosférou, diváckym očakávaním a prináša niekoľko nervy drásajúcich scén, ktoré vás nechajú v napätí čakať, čo sa stane ďalej. Zároveň však Menu skvele funguje ako satira, ktorá sa zameriava na rôzne typy ľudí nazerajúcich na umenie z odlišných uhlov pohľadu, a v tomto smere som si to nesmierne užil. Koho som si tiež a bezpochyby najviac užil, bol Ralph Fiennes, ktorý nielenže fenomenálne hrá svoju úlohu, ale hrá jednu z najzaujímavejších postáv, aké som mal tú česť vo filme vidieť. Každú chvíľu som premýšľal, aký bude jeho ďalší krok, a pri každom jeho tlesknutí mi naskočila husia koža. K tomu všetkému je film plný kvalitného a podareneho čierneho humoru, ktorý nekazí atmosféru a je veľmi dobre zakomponovaný. Jediný menší problém som mal s postavami, ktoré neboli moc rozvinuté a pôsobili na mňa len ako figúrky na šachovnici. Napriek tomu je to neuveriteľne chutná záležitosť, ktorú vrelo odporúčam a ktorú by ste si nemali nechať ujsť! /90%/
Úkryt (2002)
Čo sa stane, ak spojíte Davida Finchera s obrovským trojposchodovým domom s miliónom izieb, chodieb, schodísk a okien? Samozrejme, niečo neuveriteľne vizuálne podmanivé. Jeho réžia je opäť úchvatná a to, čo tu predvádza, je ohromujúce a právom patrí medzi najlepších režisérov všetkých čias. Čo sa týka ostatných prvkov filmu, prekvapivo nedosahujú kvalít jeho predchádzajúcej tvorby a trochu sa zdá, akoby si Fincher vybral projekt pod svoju úroveň. Na druhej strane treba dodať, že to stále funguje, nie je to nič hrozné a film si môžete užiť, len treba rátať s tým, že v porovnaní s inými dielami v jeho repertoári bude v niektorých ohľadoch trochu slabší. /80%/
Posledný denníček (3)
Filmy, ktoré som videl v roku 2023
1. Súmrak mŕtvych (2004) - 100%
2. Fabelmanovci (2022) - 70%
3. Vtedy v Hollywoode (2019) - 100%
4. Kráľ komédie (1982) - 100%
5. Gauneri (1992) - 90%
6. Terminátor (1984) - 100%
7. Terminátor 2: Deň zúčtovania (1991) - 100%
8. Krotitelia duchov (1984) - 70%
9. Kocúr v čižmách: Posledné želanie (2022) - 90%
10. Menu (2022) - 90%
11. Občan Kane (1941) - 90%
12. Vtáci (1963) - 80%
13. Veľryba (2022) - 100%
14. Vreskot 6 (2023) - 80%
15. Shazam! Hnev bohov (2023) - 50%
16. Pátranie (2018) - 100%