Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Dráma
  • Akčný
  • Horor
  • Krimi
  • Komédia

Recenzie (86)

plagát

Richard Marx: Hazard (1992) (hudobný videoklip) 

Vždy som mala rada túto pieseň a tiež (pre mňa) silné video.

plagát

Stiahni ma do pekla (2009) 

Pekný hororový príbeh. Síce párkrát sa mi pri vyslovení mena Lamia v mysli zablysla automaticky Shakira s jej Lamia mia waka waka yeah yeah a bolo po napätí, ale „Gánoš“ bola super. Mám rada pôsobivé a silné ženy 😊😁 a dozaista Rómky také sú. Každopádne sa na istých scénach aj vyľakáte aj zasmejete . Mohli k označeniu Horor/Thriller pridať ešte Comedy.

plagát

Duna: Časť druhá (2024) 

Film je po vizuálnej stránke vskutku dych berúci.  Avšak už len samotný výrok režiséra, ktorý nižšie v Zaujímavostiach uviedol Klajnik:  Upřímně, nesnášim dialogy,“ řekl Denis Villeneuve v rozhovoru pro londýnský deník The Times. „Dialog je pro divadlo a televizi. Nepamatuju si filmy kvůli dobré replice, pamatuju si je kvůli dobrému obrazu. Dialog mě vůbec nezajímá. Čistý obraz a zvuk, to je síla kinematografie, ač se to tak nezná, když člověk kouká na dnešní filmy.“ Villeneuve pak učinil ještě ostřejší tvrzení, zejména s ohledem na kvalitu obsahu v televizi v posledních dvou desetiletích. „Filmy byly zkažené televizí,“. Pokračuje Wiluna🙄 - ma skutočne odrádza. Ak je to celé len o tom, aby človek z vizuálu padol na zadok a nemám si z dialógu (ktorý pre „pána režiséra“ nie je vo filme vôbec zaujímavý) zobrať aspoň jednu múdru vetu, ktorú si budem pamätať aj o pár rokov, nie je to film pre mňa. A skutočne toto veru nebol. Nič iné len konzum. Novodobá filozofia je jasná:  Populárni sú len tí, ktorí vedia zaujať. Nie tí, čo vedia. TikTok style. Film odmietam hodnotiť pretože dať mu ODPAD (to by som urazila grafikov, editorov a ešte aj Hansa za skvele odvedenú prácu). Kniha bola Umenie.

plagát

Jedeme na teambuilding (2023) odpad!

Ak ešte stále neviete, čo za posledné roky pochovalo českú a slovenskú “kinematografiu” na úplné dno, tak tu nájdete jasnú odpoveď.

plagát

Na prahu temnot (1987) 

V jednoduchosti je krása. Prehnané potoky krvi, nezmyselné ručanie upírov znejúcich ako šelmy, premrštené digitálne triky ba ani „partiové“ ľakačky - v tomto filme nenájdete. Dostanete veľmi skromný, pomalý – akýsi „novodobý“ upírsky spagetti western, založený na najpodstatnejšej veci. Herectve. Skvelý Lance Henriksen a vyslovene neprekonateľný Bill Paxton vygradujú príbeh do spaľujúceho tempa.  Je smutné, že filmy, ktoré sú jasne založené na skvelých hereckých výkonoch už akosi nie sú v móde, ľudia ich považujú za nudné a do popredia sa stále tlačia len digitálne senzácie, ktoré len nešťastne chabé herectvo súčasnosti zakrývajú. Ďakujem Náčelníkovi za pripomenutie tohto skvostu. 😉

plagát

Môj nepriateľ (1985) 

Príbeh starý už takmer 40 rokov a téma stále živá a aktuálna. Nenávisť medzi národmi (menšinami), otrokárstvo, vojny - kde všetko vždy odskáču tí nevinní. Aj tu sa to celé točí okolo nepriateľstva, ktoré sa po počiatočných útrapách ústrednej dvojice preklopí do hlbokého priateľstva a spolu čelia tvrdej skúške v boji o prežitie na nehostinnej planéte Fyrine IV. Taká podarená Abe's Oddysee. Ľúba VHS-ková nostalgia, objavená v štádiu môjho nedokončeného vývinu. Nehodnotené (ne)rozumom dospeláka, ale čistými emóciami malej persóny, som si túto sci-fi perličku veľmi obľúbila a ten stav je permanentný. Nie je to úžasný film, no sopečná pustatina bola presne tak dobre vydarená ako ohyzda, čo sa v nej ukrývala. Ja tie 80tky jednoducho zbožňujem.

plagát

Ripley (2024) (seriál) 

Vražda a samotné odpratanie buddyho Freddieho Milesa, trvalo cca 15 minút (nepreháňam) počas ktorých stihnete doma porobiť nad rámec úloh. Je to tak dlhé, že cestu z miesta činu až po lokalitu „zochabenia umrlca“ absolvujete celkom 4x a stále sa opakujú tie isté zábery. Áno, bolo to zámerné, no pre mňa ako diváka nefunkčné. A tak to ide časť po časti. Pes jitrničku sežral.... druh tejto konkrétnej filmovej tenzie mi skutočne nereže. Nejnepríjemnejší z toho celého bol samotný hlavný hrdina (nemusím ho celkovo ako herca), nesympatický s pohľadom tak nevábnym, že som  na konci mala pocit, že mi je nevoľno z urieknutia. Mrzí ma, že napokon dávam len 3* nakoľko očakávania som mala vážne veľké a cez vysoké hodnotenia ostatných, idem proti silnému prúdu.

plagát

Potulný samuraj Kenšin: Zrození (2012) 

Všetky diely filmového spracovania Rurouni Kenshin boli pre mňa strhujúce a veľmi ma bavili. Ako po obsahovej, tak po vizuálnej stránke. Hlavný hrdina Takeru Satoh, bol pre rolu Kenshina fantastická voľba.  Bezpochyby ma bavili najviac „záporáci“ a to bez výnimky! Pri niektorých naskakovala husia koža, pri druhých sa vyčaril úprimný úsmev na tvári a vzbudil obdiv nad ich rozmanitosťou, bizarnosťou a sugestívnosťou.

plagát

Malé veci (2021) 

...čakáte a vrchol stále v nedohľadne... Potenciál mal tento film veľký. Bola chvíľku cítiť dokonca vôňa Fincherovej SEDMIČKY, avšak keď ste si privoňali lepšie, zistili ste, že sa jedná o akúsi vymlanutú svätenú vodu z chladničky.  Celé veľmi fádne a posledných 20 minút vám už začína na nervy liezť nielen Malek bez štipky exaltácie, ale aj hudba, ktorá mala ako jediná zo začiatku silu udržať vás v sedle, Denzelové výrazné žuvanie žuvačky pri ktorom vás rozbolí vaša vlastná čeľusť a hlavne nefunkčný scénar a plytké vykresenie postáv. Obrovská škoda. Slabé 2*

plagát

Ještěr (2023) 

Milujem filmy, vykreované na vlne pomalého napätia. Ak chcete americkú akciu plnú výbuchov, strielačiek či zbytočných sexuálnych scén dokonalých tiel, tak film nie je pre vás. Ak však kladiete dôraz na nenáhlivé vtiahnutie do deja, kde je každý detail doležitý a zaujímavý, kde si tvorcovia dali záležať na hudobnej stope, či prirodzene vyzerajúcich postavách, tak toto je film, ktorý hľadáte. Ústredný manželský pár je veľmi sympatický.